EA smyger in reklam i UFC 4 efter att recensionerna har landat
Typiskt ea. Och då i ett spel som ändå har plats för massor av reklam på "naturligt" vis. Bra att de tog bort reklamen men känns lite försent.
Dock borde fler företag som är väldigt aggressiva med reklam följa efter. För mycket reklam skrämmer bara bort användere.
Ultrazine
Jag vet inte hur mycket sportspel du spelar så jag kanske sparkar in öppna dörrar här. Men, min syn på det hela är att det är en del av helhetsupplevelsen av den väg EA Sports valt att gå de senaste 10-15 åren.
I mångas ögon, inte minst de lite äldre spelarna som kanske spelar offline framförallt, har EA Sports titlar gått ned sig konsekvent under den perioden. EA Sports har också en historia av att vara någonstans på skalan mellan att vara vaga till att ljuga i kommunikationen med sina kunder.
Så gott som all utvecklingsfokus ligger på det som går att tjäna snabba pengar på så som FUT-HUT-Ultimate team varianter. I UFC spelets fall så har det utvecklats under 2,5 år och dras ändå med fattigt innehåll och en del stora buggar som gör det omöjligt för en del att spela online. Om EA hade varit i synk med sin kundbas så hade det varit snyggt att åtminstone rätta till buggarna innan man slängde in reklam i spelet. Nu är de inte det, de är faktiskt sämst i klassen, och då blir reaktionerna också därefter.
Det finns hur mycket som helst att diskutera kring EA Sports titlar på denna generations konsoler och en bra summering för den intresserade finns här: [url="https://www.youtube.com/watch?v=eECvnIGeTxU/url"]
NHL-serien är inte i närheten där den var på PS3, kassakon Madden har ursinniga spelare och fått en egen hashtag som trendat, #fixmadden och NBA-live fick man lägga ned i och med att de har konkurrens från ett företag som faktiskt lägger ned tid på motsvarande titel.
Sett ur sitt sammanhang så är det kanske ingen big deal för alla med ett reklaminslag i ett spel där man simulerar en TV-produktion men implementeringen av denna och hur man uppfattar att EA Sports lyssnar på sin kundbas rent historiskt gör att det blir missnöje där missnöje redan frodas.
Jodå jag spelar både Fifa, Madden och NHL lite då och då. Tycker det är skoj, lägger inte in några extra pengar och tar inte del av vad EA säger. Jag spelar spelen för att spelen är roliga.
Sen tror jag alla dessa påstående om att vissa spel har ursinniga spelare, absolut, men jag tror det är en väldigt liten del. Majoriteten spelar nog spelen för att man tycker det är skoj och tar inte del av vad företaget eller nån annan säger.
Hade alla varit så ursinniga hade inte spelen fortsatt sälja så bra.
Back in the days när EA reade ut BF3 en sista gång hakade jag på. Därefter stängde de servrarna och mitt nyköpta spel blev obrukbart. Har inte köpt någon från EA efter det. Fool me once...
Faktiskt extremt sällan jag köper multiplatt, om det inte är från Rockstar eller CDPR.
Alltså, inte för att sån men va? Det är ju fortfarande uppe och snurrar?
Kan bara instämma. Det är trist att spelarna ska behöva ryta ifrån om sånt här, men skönt att det får effekt (ibland) iaf. Man har ju dessutom tyckt att EA gått i rätt riktning på senare tid, och så kommer de med sånt här mög och sabbar återigen sitt anseende.
Det märkliga är att det gör saker som är så uppenbart att folk kommer bli missnöjda som detta. De skulle kunna anställa i princip vem som helst genomsnittlig gamer som rådgivare och fråga ”kommer folk bli galna om vi lägger in reklam efter spelet är släppt?” Då hade de sluppit klampa i klaveret så frekvent men det kanske tycker det är bäst att prova och går det skit är det bara att ta bort