EA smyger in reklam i UFC 4 efter att recensionerna har landat

Medlem

Typiskt ea. Och då i ett spel som ändå har plats för massor av reklam på "naturligt" vis. Bra att de tog bort reklamen men känns lite försent.

Dock borde fler företag som är väldigt aggressiva med reklam följa efter. För mycket reklam skrämmer bara bort användere.


signatur

Ultrazine

Medlem

Antar att de gjorde det på detta sätt så de slapp få massa varningstext satta på sina fodral för att komma undan ESRBs klassifikationer? Tufft, de gjorde en Activision!

Inaktiv
Skrivet av Tom76:

Jag vet inte hur mycket sportspel du spelar så jag kanske sparkar in öppna dörrar här. Men, min syn på det hela är att det är en del av helhetsupplevelsen av den väg EA Sports valt att gå de senaste 10-15 åren.

I mångas ögon, inte minst de lite äldre spelarna som kanske spelar offline framförallt, har EA Sports titlar gått ned sig konsekvent under den perioden. EA Sports har också en historia av att vara någonstans på skalan mellan att vara vaga till att ljuga i kommunikationen med sina kunder.

Så gott som all utvecklingsfokus ligger på det som går att tjäna snabba pengar på så som FUT-HUT-Ultimate team varianter. I UFC spelets fall så har det utvecklats under 2,5 år och dras ändå med fattigt innehåll och en del stora buggar som gör det omöjligt för en del att spela online. Om EA hade varit i synk med sin kundbas så hade det varit snyggt att åtminstone rätta till buggarna innan man slängde in reklam i spelet. Nu är de inte det, de är faktiskt sämst i klassen, och då blir reaktionerna också därefter.

Det finns hur mycket som helst att diskutera kring EA Sports titlar på denna generations konsoler och en bra summering för den intresserade finns här: [url="https://www.youtube.com/watch?v=eECvnIGeTxU/url"]

NHL-serien är inte i närheten där den var på PS3, kassakon Madden har ursinniga spelare och fått en egen hashtag som trendat, #fixmadden och NBA-live fick man lägga ned i och med att de har konkurrens från ett företag som faktiskt lägger ned tid på motsvarande titel.

Sett ur sitt sammanhang så är det kanske ingen big deal för alla med ett reklaminslag i ett spel där man simulerar en TV-produktion men implementeringen av denna och hur man uppfattar att EA Sports lyssnar på sin kundbas rent historiskt gör att det blir missnöje där missnöje redan frodas.

Jodå jag spelar både Fifa, Madden och NHL lite då och då. Tycker det är skoj, lägger inte in några extra pengar och tar inte del av vad EA säger. Jag spelar spelen för att spelen är roliga.

Sen tror jag alla dessa påstående om att vissa spel har ursinniga spelare, absolut, men jag tror det är en väldigt liten del. Majoriteten spelar nog spelen för att man tycker det är skoj och tar inte del av vad företaget eller nån annan säger.

Hade alla varit så ursinniga hade inte spelen fortsatt sälja så bra.

Medlem

Ea har ju varit en riktig luffar utvecklare länge nu, är inte ens förvånad och köper heller ingenting som dom har att göra med.

Medlem

Snart ser vi spel där reklam för andra spel är i spelet.

Spelar Dragon Age 2 och ser "köp dragon age 3" på en husvägg eller något.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Förskjutningen från "Jag får det gratis men är produkten" till "Jag betalar fullpris och är produkten". Intressant marknad....

Medlem

Frågan är... om det verkligen är EA som behöver lära sig en läxa av det här. Jag är inte en professionell siare, men jag har en stark aning om att det kommer bli likadant/värre när UFC 5 släpps.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Back in the days när EA reade ut BF3 en sista gång hakade jag på. Därefter stängde de servrarna och mitt nyköpta spel blev obrukbart. Har inte köpt någon från EA efter det. Fool me once...

Faktiskt extremt sällan jag köper multiplatt, om det inte är från Rockstar eller CDPR.

Alltså, inte för att sån men va? Det är ju fortfarande uppe och snurrar?

https://www.youtube.com/watch?v=eLRjRHmLJbM

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Kan bara instämma. Det är trist att spelarna ska behöva ryta ifrån om sånt här, men skönt att det får effekt (ibland) iaf. Man har ju dessutom tyckt att EA gått i rätt riktning på senare tid, och så kommer de med sånt här mög och sabbar återigen sitt anseende.

Det märkliga är att det gör saker som är så uppenbart att folk kommer bli missnöjda som detta. De skulle kunna anställa i princip vem som helst genomsnittlig gamer som rådgivare och fråga ”kommer folk bli galna om vi lägger in reklam efter spelet är släppt?” Då hade de sluppit klampa i klaveret så frekvent men det kanske tycker det är bäst att prova och går det skit är det bara att ta bort

12
Skriv svar