Så här snyggt är Crysis Remastered med maxgrafik

Robot
Så här snyggt är Crysis Remastered med maxgrafik

Grafikinställningen heter "Can it run Crysis?" Förstås.

#crysis-remastred


Medlem

Tycker minimum borde ha varit dubbla RTX 3090 för att kunna lira på low 30fps i 320p.

Medlem

En stillbild säger iofs inte så mycket..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: Självklart inte.
Är dock ganska självklart att den största skillnaden kommer att vara ljus och skuggor.

En del saker som hur vegetation rör sig verkar ha nedgraderats. Får hoppas att det bara är för konsolerna.

Medlem

Här är en bild som bifogades i ett svar på Twitter där den gamla versionens grafik presenteras.

Och för att göra jämförelse enkelt har ni här den nya versionen.

Geeks Gaming

Så länge spelet flyter bättre än vad orginalet gör på dagens datorer. Själv ser jag mycket stora skillnader på grafiken. Nya och högre texturer. Ljuset. Skuggorna.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Här är en bild som bifogades i ett svar på Twitter där den gamla versionens grafik presenteras.
https://pbs.twimg.com/media/EhQHu9jWkAEHjl1?format=jpg&name=4...

Och för att göra jämförelse enkelt har ni här den nya versionen.

https://pbs.twimg.com/media/EhPz7l-WAAAN8vY?format=jpg&name=4...

Väldigt tråkigt att de satsat helt fel färgsetting på lövverk och liknande.
Alla löv är alldeles för knallgröna. Originalet ser mycket bättre ut på den punkten. Dock view distance och volumetric clouds mycket bättre på remastern.

Medlem

De hade kunnat lägga några hundra timmar på att modellera nya händer imo, det är de man ser 100% av tiden och att de ser ut som att de är gjorda för 15 år sedan är lite trist för en remaster.

Medlem

Spelade aldrig originalet. Är det bra? I så fall kanske detta vore ett ypperligt tillfälle att spela det.

Geeks Gaming
Skrivet av wibbe44:

Väldigt tråkigt att de satsat helt fel färgsetting på lövverk och liknande.
Alla löv är alldeles för knallgröna. Originalet ser mycket bättre ut på den punkten. Dock view distance och volumetric clouds mycket bättre på remastern.

Kan ju hoppas på någon slänger ihop någon snabb ENB för att fixa färgerna. Nog de enda jag inte gillar med de nya.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Spelade aldrig originalet. Är det bra? I så fall kanske detta vore ett ypperligt tillfälle att spela det.

Såsom många FPS så är de lite va man gör det till. Många tycker att det är otroligt enformigt och andra tycker att det är en fantastisk sandboxig upplevelse där du kan slänga diverse tunga föremål på arga koreaner.

Skulle säga att 3/4 delar är riktigt bra.
Det är mot slutet det dippar som en bergådalbana ganska rejält.

Medlem

tycker inte det ser ut som nån skillnad? enda isf lite bättre texturer på det stora berget längst bort men vem bryr sig om sånt?

Medlem

väldigt platt vegetation, på trädens blad


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Ingen skillnad mot originalet, ser fortfarande bättre ut än majoriteten av konsolspel.

Medlem

Synd att nysläppet är nästa år


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ingen skillnad mot originalet, ser fortfarande bättre ut än majoriteten av konsolspel.

Ser du ingen skillnad på jämförelsebilderna? Jag tycker remastern ser mycket skarpare ut. Bra ljus och draw distance.

Kommer dock vänta med att köpa spelet tills det släpps på Steam om 1 år.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ser du ingen skillnad på jämförelsebilderna? Jag tycker remastern ser mycket skarpare ut. Bra ljus och draw distance.

Kommer dock vänta med att köpa spelet tills det släpps på Steam om 1 år.

Missade jämförelsen i kommentarsfältet. Draw distance är klart förbättrad med annars ser det mest ut som färgjustering med ökad mättnad, största anledningen att köpa remastern tror jag blir att originalet är så grinigt med modern hårdvara. Väntar dock på Steam-versionen jag med så troligen får man ändå runt 15-20% rabatt när det väl släpps.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Här är en bild som bifogades i ett svar på Twitter där den gamla versionens grafik presenteras.
https://pbs.twimg.com/media/EhQHu9jWkAEHjl1?format=jpg&name=4...

Och för att göra jämförelse enkelt har ni här den nya versionen.

https://pbs.twimg.com/media/EhPz7l-WAAAN8vY?format=jpg&name=4...

Färgerna ser lite mer ut som Far Cry 1.

Medlem

Precis vad jag hade i åtanke också! Ser ut som Far Cry.... gillar inte de boostade färgerna. Ser mer naturtroget ut i originalet. (Även om man avaktiverar colorgrading så ser de inte i närheten lika "clownigt" ut som remastern.)

Hoppas verkligen det finns färgscheman som man kan ändra. Annars får man väl använda Nvidia Gamefilters eller nåt åt det hållet.

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

väldigt platt vegetation, på trädens blad

Vad förväntade du dig om jag får fråga? (Majoriteten av spel har löv som är bara en massa platta planes)

Men de har helt klart gett spelet fel färgskala på lövverken och vidare, det är för onaturligt. Dock är detaljnivån högre och bergen, molnen och texturer ser bättre ut. Men färgen känns helt fel.

Medlem

@Map-pen:

Jag vet inte vad jag väntade mig riktigt men på bilden när jag zoomade in på träd och grönska i närheten så var det väldigt 'platta' blad. Men det kanske är något i motorn som gör?


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

@iBurningMan
@Map-pen
Verkar vara samma geometriska upplösning som originalet fast med ökad drawdist (lite mer buskar träd).
Gamla ryktet skulle varit förtjänat hade det varit som UE5 "nanite" demot.

DVS istället för ~12 poly/palmblad..... så ~1000-"100.000" poly/palmblad (nya grundmodellerade objekt ner-filtrerade till 1 poly/pixel nivå).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Så efter all denna tid så klarar inte CryEngine fortfarande av riktiga volymetriska moln?
Pinsamt


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Tobbe:

@iBurningMan
@Map-pen
Verkar vara samma geometriska upplösning som originalet fast med ökad drawdist (lite mer buskar träd).
Gamla ryktet skulle varit förtjänat hade det varit som UE5 "nanite" demot.

DVS istället för ~12 poly/palmblad..... så ~1000-"100.000" poly/palmblad (nya grundmodellerade objekt ner-filtrerade till 1 poly/pixel nivå).
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fw...

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/83085?l=eyJyZXNvdXJj...

Haha, hade remaken av Crysis sett ut så hade jag nog aldrig gått ut igen.

Hoppas den där tech-demot blir möjlighet snart. Hade varit så grymt, sysslar med 3D själv så hade varit så jävla nice att testa denna tech.

1
Skriv svar