Rockstar nollställer GTA Online-fuskares karaktärer

Medlem

De som fuskar på stor skala / regelbundet borde få ett mail där Rockstar skriver att deras karaktärer är nollställda och de får njuta av spelet i 24 tim till. Sedan blir deras mail/konto bannat från Rockstars alla gamla och framtida titlar. Det behöver kännas lite.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Utnyttjar du en bugg i spelet, är det fusk.

Tekniskt sett nej. Exploit kallas det. Fusk är när du använder 3dje parts program. Oftast bestraffas det på olika sätt av företag, men båda straffas hårt. Normalt sett.

Skrivet av ELF:

Nolltollerans mot fuskare som förstör för andra. Men om han bara fuskade till sig pengar så ser jag inget fel med det. För jäklar vilket grindigt spel detta är. Antingen så måste man köpa shark cards eller nöta det 28 timmar per dygn för att komma någon vart.

Seriöst, fusk är fusk. Det är designat på ett sätt, klarar du inte av att spela det så, spela inte då.


signatur

I drank what?

Medlem

tycker fz gorde en aftobladet rubrik här fuska är det ju inte när man utnytjar nåt som fins i spelet är ju inte hans fel är ju företagets fel det fans nån glich man kunde använda så gör om gör rätt

Medlem

GTAo är bara ett evigt grindande där man lockas till att köpa för riktiga pengar för att slippa grinda.
Hade roligare i GTA IV onlinedel faktiskt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har spelat det mycket på PC och det tar fööör lång tid och saker är fjantigt överprisade..
Shark cards är ett skämt. Man borde få mycket mer för det man betalar. Det är fel att fuska men Rockstar borde göra det lättare att tjäna pengar i spelet imo. Allt kostar flera miljoner.. Jag förstår att dem tjänar pengar på alla whales dock.

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

Fascinerande fenomen. Den som skriver har aldrig fuskat utan alltid blivit oskyldigt stämplad och nästan varit brottsligt utsatt för andra fuskare som dragit med dom ner i träsket

Om du hade känt till fusket så hade du förstått att man faktiskt blir oskyldigt drabbad. Rockstar ser väl bara att man fått pengar väldigt snabbt och tror att man fuskar, men man har just fått massor med pengar för att någon spawnar pengar framför en, försök att undvika det när du rusar i full fart på motorvägen. Precis likadant som de spawnar ufon, andra bilar och annat jox som var väldigt vanligt förut. Idag vet jag inte då jag inte startat spelet på flera år.

Medlem

I det här fallet tycker jag inte att man ska likställa det med fusk. Hade jag spelat GTA:O fortfarande hade jag garanterat utnyttjat denna glitch då det annars är en helvetesgrind för att få pengar eller P2W, och i slutändan blir man bara sprängd av någon fuskare när man försöker ha kul med det man kämpat sig till.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

12
Skriv svar