Ny Xbox Series S-läcka – 512 GB lagring, ray-tracing, m.m.

Robot
Ny Xbox Series S-läcka – 512 GB lagring, ray-tracing, m.m.

299 dollar-konsol läcker som ett såll.

#xbox-series


Medlem

Tror precis Microsoft gjorde sig själva relevanta igen.

$299 för denna burken är ett kap. GamePass på det och det är klart.

Bra jobbat.

Medlem

Imponerad, verkar vara ett litet kraftpaket detta.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

NuZ
Testpilot

Ok det där är imponerande. Utbytbar ssd likt X?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

najs!
men tycker den ser ut som en mobilhögtalare xD

Medlem

Tycker personligen inte om läckor utan tycker det är underhållande med lite show/officiella presentationer och överraskningar.

Men in detta katastrofala fall som de skött nästa konsol släpp, så är det lika bra vi får lite specs läckta. Snart är det premiär och vi har inte ens pris/datum att gå efter?

NuZ
Testpilot
Skrivet av B-itta:

Tycker personligen inte om läckor utan tycker det är underhållande med lite show/officiella presentationer och överraskningar.

Men in detta katastrofala fall som de skött nästa konsol släpp, så är det lika bra vi får lite specs läckta. Snart är det premiär och vi har inte ens pris att gå efter?

299$ är bekräftat av MS. Deras twitter och instagram. Lär få 499 på series X och ps5 snart också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Om utvecklingen går åt helt digitala konsoler utan skivläsare, blir inte affärerna jävligt sura? Mediamarkt, Walmart, Elgiganten etc.

Medlem

Förstår inte hur dom lyckas göra en 299 dollar maskin som ska kunna spela i 4K med RT.

Dex
Medlem
Skrivet av jehuty:

Förstår inte hur dom lyckas göra en 299 dollar maskin som ska kunna spela i 4K med RT.

Lär nog inte vara native 4K. Står ju 1440p i beskrivningen. 4k var för media.

Medlem
Skrivet av NuZ:

299$ är bekräftat av MS. Deras twitter och instagram. Lär få 499 på series X och ps5 snart också

"Tack vare" läckan. Och dessutom nån enstaka månad innan lansering?

+ att flesta är intresserade i Series X, riktiga modellen, som fortfarande inte har prislapp.

Inaktiv
Medlem

Ser riktigt snygg ut! Passar bra i mitt vardagsrum.
Maaden_Swe. Njaaa, mer som en högtalare kanske?

Medlem
Skrivet av dex20:

Lär nog inte vara native 4K. Står ju 1440p i beskrivningen. 4k var för media.

Max 1440p för att kunna uppnå 120fps.
Skalar upp spel till 4K.

Dex
Medlem
Skrivet av Karim21K:

Max 1440p för att kunna uppnå 120fps.
Skalar upp spel till 4K.

Alltså inte native 4K

Gen
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ok det där är imponerande. Utbytbar ssd likt X?

Bra fråga. Om det är ett speciellt utvecklat lagringssystem lär inte vilken SSD som helst duga?

NuZ
Testpilot
Skrivet av B-itta:

"Tack vare" läckan. Och dessutom nån enstaka månad innan lansering?

+ att flesta är intresserade i Series X, riktiga modellen, som fortfarande inte har prislapp.

Va? Båda är väl fullt lika riktiga. Precis som PS5 och PS5 digital?

Ja visst gjorde läckan att de släppte priset tidigare än tänkt. Nu väntar vi på Series X och PS5 pris bara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gen:

Bra fråga. Om det är ett speciellt utvecklat lagringssystem lär inte vilken SSD som helst duga?

Kanske de där ”minneskorten” som X har?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@NuZ: mm, men i bilderna och videon som läckt kan jag inte se facket för flash-minneskorten som Series X har. Om den inte har stöd för det får man förlita sig på extern lagring via USB 3.2, vilket är mycket långsammare än den interna NVME-SSD:n. Då kan 512 GB intern lagring vara lite i minsta laget, åtminstone om man är en spel-hoarder som mig som alltid har en drös spel installerade samtidigt.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Men det ska också tilläggas att Series S inte är framtagen för en spelare som mig, för den som är priskänslig nog för att välja Series S över Series X kommer 512 GB sannolikt räcka långt. Den som har både 4K-tv och behov av massvis med spel har nog redan bestämt sig för en Series X, sannolikt också ett hyggligt maffigt flash-minneskort


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Loevet:

Men det ska också tilläggas att Series S inte är framtagen för en spelare som mig, för den som är priskänslig nog för att välja Series S över Series X kommer 512 GB sannolikt räcka långt. Den som har både 4K-tv och behov av massvis med spel har nog redan bestämt sig för en Series X, sannolikt också ett hyggligt maffigt flash-minneskort

Hmm ja precis de tror jag med. Jag försökte titta efter det också men man ser inte riktigt ”baksidan” tydligt nog. Får se när de släpper mer info för är i minsta laget med 512 även för ”casual barnfamiljen”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Kan man lira Flight Simulator på denna?

eld
Medlem
Skrivet av Calez:

Kan man lira Flight Simulator på denna?

Se denna som 1080p varianten av series x, med samma spel.

Ambassadör
Xbox

Allt detta för $299 är ju sinnessjukt bra pris.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Allt detta för $299 är ju sinnessjukt bra pris.

Översätts till 5999 SEK efter alla skatter.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Översätts till 5999 SEK efter alla skatter.

3 595 kronor kostar den här. Och i USA kostar den 299 dollar plus några procent sales tax, så ungefär 305-320 dollar beroende på delstat.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

3 595 kronor kostar den här. Och i USA kostar den 299 dollar plus några procent sales tax, så ungefär 305-320 dollar beroende på delstat.

Frågan nu är om man ska köra på en prenumeration eller betala kontant. Har Thomas H koll på om det finns några uppgifter om vad prenumeration kostar här i Sverige?

Redaktör
Skrivet av AmfYoYo77:

Frågan nu är om man ska köra på en prenumeration eller betala kontant. Har Thomas H koll på om det finns några uppgifter om vad prenumeration kostar här i Sverige?

Nä. Jag frågade MS i går men de har inget svar än. Nuvarande All Access för Xbox One kostar 25 euro/mån, så jag gissar att vi får betala 300/400 kr/mån för Series S/X. I bästa fall 250/350 kr/mån.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nä. Jag frågade MS i går men de har inget svar än. Nuvarande All Access för Xbox One kostar 25 euro/mån, så jag gissar att vi får betala 300/400 kr/mån för Series S/X. I bästa fall 250/350 kr/mån.

👍 Hoppas på det senare. Runt 300Kr känns rätt ok

1
Skriv svar