Vilken är snyggast – Playstation 5, Xbox Series X eller Series S?

Medlem

PS5. Stilren.

Medlem

Retrohögtalaren är tveklöst läckrast!

Sen vet jag att tycke och smak är individuellt och allt det där, och uppenbarligen är PS5an mest populär hittills men att kalla den för just stilren, som ett par har gjort, är kanske att ta i lite.. åtminstone i den klassiska definitionen sober eller avskalad

Medlem

Förstår att Microsoft var tvungna att göra något annorlunda mot Xbox One X, men hade nog föredragit en klassisk formfaktor för tv-bänken. Kanske låter astråkigt, men svart matt plast av hög kvalitet är fortfarande snyggast

PS5 ser ut som en hjälm för en supersmal alien från Mass Effect, typ. Gillar den dessvärre inte alls. Hoppas på en helsvart, annars kommer vardagsrummet se ut som ett pojkrum igen.

Om jag måste välja mellan de nya så vinner dock Series X. Den skulle fortfarande gå tillräckligt under radarn i vardagsrummet.

Medlem

Series X by far

Medlem

Snyggaste konsolen måste väl ändå vara den som syns minst? Eftersom någon stjärna har kommit på att man ska ställa konsolerna upp, och således inte får in dom i en slimmad TV-bänk så blir ju total avsaknad utstickande utseende viktigt. Därmed win för den "svarta lådan".

Skulle personligen störa mig ordentligt om något i stil med PS5:an stod synlig i mitt vardagsrum! Som någon annan skrev - elektronik ska inte synas.

Medlem

Det verkar som att XSX-fansen är den högljudda minoriteten om man ska utgå från tråden och pollen

Medlem

Lär förmodligen bara inhandla PS5:an av de här men tycker Xbox Series S är den snyggaste av dem.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Jag ville ju ha en Series X men helt digital =(

Medlem

Ett rymdskepp, en billig högtalare eller ett svart mjölkpaket.

Jag går nog ändå på den billiga högtalaren, eftersom den från kortsidan är minst diskret av trion. Snyggast kontroll också.

PS. Om det inte framgick så anser jag alla vara anskrämliga.

Medlem

Alla är ju skitfula, men la min röst på XSX då den inte sticker ut lika mycket. OM jag köper en konsoll så blir det nog PS pga titlarna. Jag har en fullt duglig PC till MS exclusives. Blir nog att invänta en slim från sony och hoppas att den kommer i svart.

Medlem

Får säga att Playstation 5 ser mest tilltalande ut även om alla lämnar mer att önska.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det verkar som att XSX-fansen är den högljudda minoriteten om man ska utgå från tråden och pollen

Tror snarare många Sonyfanboys röstar på PS5 för att det är konsolen de tänkt köpa.

Medlem

PS5 ser ut som en konsol, fast lite annorlunda. Jag gillar looken, ger lite vibbar av Turbografx-16 som såg väldigt annorlunda ut för sin tid.

Series X ser också bra ut, men mer som en dator. Gillar att den ser tråkig ut (stilren).

Series S vettefan, en walkman? (de glömmer vi helst), ingen aning vad Series-S ens är, måste missat nyheten om den.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tror snarare många Sonyfanboys röstar på PS5 för att det är konsolen de tänkt köpa.

Eller så finns det inget som helst intressant med en svart låda.

Medlem

Series X blir det, PS5 ser rätt så larvig ut och Series S ser ut som en rakapparat eller Högtalare...

Medlem

Series S, helt klart. Liten och nätt, precis som man vill att prylarna i vardagsrummet ska vara. Dessvärre kommer jag att behöva köpa Sonys ufo, men det är väl bara att gömma den i någon möbel ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Razuco:

Jag ville ju ha en Series X men helt digital =(

Inte omöjligt att en sådan kommer också vad det lider.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

De är alla fula.

Medlem

Jag röstade på Series S, den passar min tv-hylla bäst och ser väldigt retro ut, dock hade jag velat ha den svart.

Seriex X ser så klumpig ut men jag gillar färgen och att den inte försöker vara annat än en låda.

Playstation 5 kan jag ändå förstå att vissa anser vara clean, det är något med den som ser stiligt och cleant ut. Den ger mig lite Mirror's Edge vibbar, vilket jag kan uppskatta. I mina ögon är den rätt cool, men den skulle inte passa in hos mig.

Medlem

Jag tycker alla är fula som stryk

Medlem

PlayStation 5, med reservation för att jag tycker den digitala är snyggast. Har svårt för puckelryggen som 4K läsaren tillför.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Razuco:

Jag ville ju ha en Series X men helt digital =(

Tveksamt om dom skulle kunna göra den mindre genom att ta bort blurayläsaren. Om jag minns rätt så är det mest kylningen som tar upp plats inuti lådan medans hårdvaran i sig är ganska kompakt.

Letade upp en bild.

Medlem

Jag kan inte förstå hur Sony tänkte när de gett ps5 den där designen. Jag killgissar att de sneglat alldeles för mycket på PC gamingvärldens led ledljus och rymdskepps design. Ful som stryk i de flesta TV och vardagsrum.
Står den i grabbens gaminghörna sticker den bara ut med den vita färgen så där kanske.
Jag kommer gömma min nogrannt i TV möbeln så småningom, så man slipper skämmas.

Xbox s röstade jag på. Matchar mina högtalare på något sätt 😃

Medlem

PS5 är mer intressant i sin form, Xbox är en tråkig gammal rektangel utan någon vidare designtänk. Att folk tycker den är nyskapande och snygg övergår mitt förstånd, det är som att säga en ensam fyrkant målat på ett papper är snyggt. Utav Next-Gen är PS5 helt enkelt den snyggare men ingen av Next-Gen konsolerna vinner några höga priser för sin design.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gillar Series S. Och det är för mig en gåta hur PS5:an kan leda detta i skrivande stund.

Misstänker att detta är som Aftonbladets omröstningar om de allsvenska lagens matchställ där de klubbarna med flest supportrar alltid hamnar högst. Fler föredrar Playstation och röstar på det alternativet utan att ens överväga vad frågan faktiskt handlar om.

Medlem

Helt klart Xbox Series X. Series S, ja mindre, ser lite konstig ut med den där svarta sidan. Ja jag vet det är en stor fläkt men den kunde ha varit vit. Fast nu kan bara cocios och Karens missta One S för Series S.

Ska bli spännande att se ifall Sony kan komma i närheten av 499$. Högst tveksamt.

Medlem

Alla tre är fantastiskt fula men Xbox Series X är väl en aning mindre ful. Kommer dock bli en PS5:a som blir väl undangömd i TV-bänken.

Medlem

Jag gillar Ps5 digital edition bäst. Men den fanns tyvärr inte med att välja på.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

PS5. Stilren.

Fattar verkligen inte vad som är stilrent med PS5 – det är väl den konsol som sticker ut mest designmässigt?

Snarare Xbox:arna som är mer stilrena och klassiska i sin form; något jag personligen uppskattar. Egentligen gillar jag det där sci-fi-vita stuket som PS5 har, men det är något med dess form känns obalanserat och lite för vräkigt på något vis.

Men allt detta är så klart högst subjektivt.
Ska bli intressant att se dem i verkligheten och hur de upplevs då.

Medlem

SX,utan tvekan. SS är inte direkt ful, men jag är inte så förtjust i vitt. PS5 är ful,så ful. Tyvärr är det nog den jag köper så småningom,mest för 4K Blu-ray. Xboxens exklusiva spel kommer ju till PC också för det mesta.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

123
Skriv svar