Super Mario 3D All-Stars ger oss klipp från 64:an och Sunshine

Robot
Super Mario 3D All-Stars ger oss klipp från 64:an och Sunshine
Medlem

Nintendo orkar inte fixa till spelen alls
Medans native Homebrew versionen av Super Mario 64 till switch har högupplösta texturer och widescreen
People do what nintendont


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skribent

Jag blev förvånad över att det ser ut att vara en ren portning, trodde som ovanstående att det skulle vara lite upphottade texturer och sedan ett "classic" läge där man kan spela med de gamla texturerna.

Medlem

Schysst! Personligen föredrar jag en ren port av gamla Nintendospel, tidlös grafik och charm.

Kontot avslutas

Jag tror att det är ett väldigt medveten val från Nintendo's sida att inte fixa till spelen.
Hade de lagt ner mer arbete på Super Mario 3D All-Stars så hade det inte lönat sig att bara släppa en begränsad upplaga av spelet.
Snabba pengar och det ska inte behöva kosta de för mycket.

Men jag förhandsbokade spelet dagen efter att det hade avslöjats, känns ganska bra att bara betala 600 kr för tre spel än att köpa dessa original för typ den dubbla slanten eller vad det nu blir.
Sen är det väldigt trevligt att kunna spela dessa helt bärbart om man vill.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Hade varit en än mer underbar spelsamling om Galaxy 2 och Mario 3D world ingått också. Då hade det varit 3D all star på riktigt. Trots detta är man såklart taggad.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

eld
Medlem

Vet inte ens ifall man kan kalla det en port, gissar på att spelen är bundlade med emulatorer.

den varierande upplösningen skvallrar lite om att detta är fallet.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag tror att det är ett väldigt medveten val från Nintendo's sida att inte fixa till spelen.
Hade de lagt ner mer arbete på Super Mario 3D All-Stars så hade det inte lönat sig att bara släppa en begränsad upplaga av spelet.
Snabba pengar och det ska inte behöva kosta de för mycket.

Men jag förhandsbokade spelet dagen efter att det hade avslöjats, känns ganska bra att bara betala 600 kr för tre spel än att köpa dessa original för typ den dubbla slanten eller vad det nu blir.
Sen är det väldigt trevligt att kunna spela dessa helt bärbart om man vill.

Sen när blev digitala spel en begränsad upplaga?

Medlem

Har förbokat och gillar, men hade som andra gärna sett de remastrade för ny upplösning och annorlunda bildförhållande på Switchens skärm.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Gaara:

Sen när blev digitala spel en begränsad upplaga?

Sen Nintendo satte ett sista försäljningsdatum på den digitala versionen. Går bara köpa under ett halvår och sen tas den bort.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Sen Nintendo satte ett sista försäljningsdatum på den digitala versionen. Går bara köpa under ett halvår och sen tas den bort.

Wow...

Medlem

Jag hade nog förväntat mig att de piffade upp 64 och Sunshine till likvärdig Galaxyn, den tycker jag ändå är helt ok.

Skarpare kanter och gloss kan jag vara utan och kan lika gärna spela spelen på de äldre konsolerna som jag fortfarande har kvar.

Medlem

Notera att jag har Spyro och kommer köpa All stars

eld
Medlem

Tänker tillbaka på min favoritport av spelet, till ds, för 16 år sen:

Medlem
Skrivet av eld:

Tänker tillbaka på min favoritport av spelet, till ds, för 16 år sen:

Åh, drömmen! Tänk om de hade portat DS-versionen istället. Det hade ju varit svinkul att spela Super Mario 64 med kompisar lokalt eller online


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Gillar nog N64 bättre när jag ser ovan (har dock aldrig spelat på DS, så skall väl egentligen inte uttala mig).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Meanwhile..
https://www.youtube.com/watch?v=zz9TYtYuhGU

Edit: Råkade bli lite delay på ljudet


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Inaktiv

DS-versionen ser ju förjävlig ut.
Borta är pixar-grafiken och istället är det PS1 texturer och urvattnade färger. Animationerna är sämre och designen.

Tycker det är bra att de inte hottat upp grafiken eller något annat. Super Mario 64 är det perfekta 3d-plattformsspelet som det är. Men det ser absolut bäst ut på en gammal CRT-TV.

Typ nåt sånt:

Kontot avslutas
Skrivet av Gaara:

Sen när blev digitala spel en begränsad upplaga?

Jag förstår vad du menar men det jag menar är att jag tror att Nintendo tänkte ganska tidigt på att göra något för att tvinga folk att köpa mycket spel tidigt. Att ha en begränsad upplaga både digitalt och fysiskt gör att kunderna skyndar sig att handla för att det inte ska bli att de blir utan ett exemplar.
Hade Nintendo istället gjort remasters eller remakes av dessa spelen så skulle Nintendo inte ha vågat att köra det i en begränsad upplaga eftersom det då hade kostat de för mycket att fixa till dessa spelen.

Så därför gjorde de portningar av dessa spelen istället, för att kunna tjäna så mycket pengar som möjligt på en så kort tid som möjligt.
Något som kommer se väldigt bra ut på pappret för de när de senare ska går igenom hur mycket de totalt har sålt för sen senast.

Sen brukar det väl vara i typ mars/april som aktieägare med mera samlas för en genomgång tillsammans med Nintendo's VD om jag inte minns fel. Så det stämmer isåfall också in en hel del på att det slutar i slutet av mars 2021.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Sen finns det en teori till på nätet varför Super Mario 3D All-Stars är begränsad.
(Som faktiskt låter ganska logisk)

Det är att Nintendo 64 Online kanske kommer snart och då vill inte Nintendo sälja så att man kan spela Super Mario 64 på mer än detta sättet.
Sen kanske Nintendo även kommer att börja släppa GameCube och Wii spel på E-Shop och då kommer Sunshine och Galaxy tillbaka tillsammans med ännu fler klassiska GameCube och Wii spel.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Jag tycker att det är synd att man inte kan ha sin Mii figur på sin sparfil längre i Super Mario Galaxy på Switch. (Verkar det som)


signatur

ゼルダの城

Medlem

Nyfiken; vad använder du Mii-figurer till (aldrig köpt eller använt några)?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Kontot avslutas
Skrivet av martinot:

Nyfiken; vad använder du Mii-figurer till (aldrig köpt eller använt några)?

Man kan ju göra sina egna Mii figurer ända sedan Wii och i både Super Mario Galaxy 1 och 2 kan man ha sin Mii figurs ansikte som sparfil.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Man kan ju göra sina egna Mii figurer ända sedan Wii och i både Super Mario Galaxy 1 och 2 kan man ha sin Mii figurs ansikte som sparfil.

Ok, tack! Känns personligen inte som något jag själv skulle sakna, då jag inte känner hur det skulle förbättra game play eller spelet på något sätt.

Men vi är alla olika (helt OK).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Kontot avslutas
Skrivet av martinot:

Ok. Känns personligen inte som något jag skulle sakna, då jag inte känner hur det skulle förbättra game play eller spelet på annat sätt.

Men vi är alla olika (helt OK).

Det som jag tyckte var väldigt bra med det, framförallt när man är fler personer som spelar samma spel är ju att man ser vilken sparfil som är ens egen eftersom den då får samma namn som man kallar Mii figuren för.

Det som är bra med Switch är ju att alla konton har sina egna sparfiler på spel, något som inte fanns till Wii, så det blir ju typ sak samma ändå.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Det som är bra med Switch är ju att alla konton har sina egna sparfiler på spel, något som inte fanns till Wii, så det blir ju typ sak samma ändå.

Jo, det är grymt smidigt! Jag har fyra Switchar (två vanliga, två Lite) och jag och min dotter kan dela på de precis som vi vill utan problem. Riktigt bra.

Här borde Apple lära sig av Nintendo; iPad är ju helt kass att dela inom familjen pga. helt avsaknat stöd för flera användare.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar