Det blir inga Playstation 5-nyheter från Sony i veckan

Robot
Det blir inga Playstation 5-nyheter från Sony i veckan

Vi fick priset på Xbox i går, men Sony kontrar inte än.

#playstation-5, #xbox-series


Medlem

Den här "next-gen reveal" måste vara den tråkigaste någonsin. Det har varit så fattigt med info och känner absolut ingen hype pga av man vet så lite.

Då föredrar jag heller den tiden när vi fick höra saker som att en Ps2 kan styra scud missiler eller att PS3 kan spela spel i 120fps.

Medlem

Zzz... Kom igen nu då!

Inaktiv

Helt ärligt....riktigt jävla irriterande och konsumentfientligt. Kommer ju att köpa en ändå men det är under protest. Lite som när man tvingar småbarn att äta upp det äckliga pp tallriken för att få en glass till efterrätt

Medlem

Detta börjar bli löjligt.

Medlem

Helt ärligt så börjar jag bli riktigt irriterad på Sony nu, vad är orsaken att dom försenar det så sjukt mycket ? Låt säga att den släpps i November, för de som inte är långsiktiga ska man spara upp 5-6000kr på två månader nu då eller hur tänker dom ? (ja jag har självklart öronmärkt pengar för nextgen sedan länge men alla är inte så långsiktiga)
Jag tycker mest Sony ser desperata ut när dom inte "vågar" berätta om sin konsol

Redaktör

Man ska kanske inte bli upprörd på Sony för att de tydligt dementerar spekulationer. Visst, man kan tycka att de borde avslöja pris och datum, men konsolen kommer ju inte fortare för det. Det kan mycket väl vara ett affärstaktiskt drag, men de måste ju rimligen själva bestämma över sin produkt. Och om det är så att de av nån anledning är osäkra är det mycket, mycket bättre att vänta än att göra som Microsoft med Xbox One, som ju först utannonserades för höstrelease 2013, men där Sverige och många andra länder sen fick vänta ca 10 månader till. Det, om något, är skäl att bli upprörd.


signatur
Medlem

Kul de kör hårt med VR. Ska bli fräckt o se vad som kommer hända med PS VR nästa generation.

Sedan priset.. ja det vore juh kul men blir inte förvånad över om de sitter o spekulerar borda på kontoren huruvida de ska dra till med ngn tusenlapp under MS o gå med förluster men chansa på de tar igen det på spelförsäljningen då deras egna spel säljer som smör i solsken typ.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Mjo om orsaken till Sonys sega agerande är att dom är osäkra på produktionen och därav utav release datumet, absolut jag håller med till 100%

Men om orsaken är någon form av katt och råtta lek med Microsoft för att kunna undercutta pris och releasedatum så känns det ju bara blahaaaaa.

Medlem

@EYEtriforce: Nu är det dock inte bara Sony. Microsoft har inte heller annonserat något pris för Series X!

Medlem

Kan fortfarande bli nått denna veckan. Den där blog-posten skrevs innan series S avslöjades.

Skribent

Om jag förstått rätt så var XboX series S grejen dessutom en läcka? Microsoft kanske inte heller hade några planer på en utannonsering, men valde att ta tjuren vid hornen när det väl ramlade ut på nätet att den skulle gå på 299$

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Man ska kanske inte bli upprörd på Sony för att de tydligt dementerar spekulationer. Visst, man kan tycka att de borde avslöja pris och datum, men konsolen kommer ju inte fortare för det. Det kan mycket väl vara ett affärstaktiskt drag, men de måste ju rimligen själva bestämma över sin produkt. Och om det är så att de av nån anledning är osäkra är det mycket, mycket bättre att vänta än att göra som Microsoft med Xbox One, som ju först utannonserades för höstrelease 2013, men där Sverige och många andra länder sen fick vänta ca 10 månader till. Det, om något, är skäl att bli upprörd.

Du har helt rätt i det du säger. Det är deras produkt och dom får göra vad dom vill.

Men vi är gamers och dom borde känna till sin kundkrets, vi ville ha datum och pris för 6 månader sen. Dom simmar motströms.

Ska man sälja en produkt till gamers behöver man hypa upp oss.

Medlem

Sony gör helt rätt tycker jag. De sitter lugnt i båten och skvalpar runt på vågorna som skapas av alla andra.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Helt ärligt så börjar jag bli riktigt irriterad på Sony nu, vad är orsaken att dom försenar det så sjukt mycket ? Låt säga att den släpps i November, för de som inte är långsiktiga ska man spara upp 5-6000kr på två månader nu då eller hur tänker dom ? (ja jag har självklart öronmärkt pengar för nextgen sedan länge men alla är inte så långsiktiga)
Jag tycker mest Sony ser desperata ut när dom inte "vågar" berätta om sin konsol

Är man vuxen och inte har de pengarna sparat ska man nog fundera över sina livsval.

Medlem
Skrivet av Straniero:

Är man vuxen och inte har de pengarna sparat ska man nog fundera över sina livsval.

Fast just lyxkonsumtion som tvspel kanske inte riktigt är vad man har sparpengarna till utan det är ifall något går sönder, man blir permiterad osv. Så att man kanske sparar ihop till diverse lyxkonsumtion utöver sparpengarna är nog mer vuxet i mina ögon.
Sen har inte alla den situationen att man har jättemycket sparat, barn osv är dyra i drift och alla kan inte jobba som chef.

Medlem
Skrivet av Straniero:

Är man vuxen och inte har de pengarna sparat ska man nog fundera över sina livsval.

Jag är 30+ och har inte de pengarna sparade, och jag är garanterat inte ensam om detta. Säger inte att jag alltid gjort rätt i mina livsval men verkligheten är att fler och fler är skuldsatta och en allt större andel av befolkningen inte skulle klara sig utan inkomst under två månaders tid. Tråkigt att du känner att alla som inte kan kasta ut 5-6k sådär spontant gjort fel val i livet.

Medlem
Skrivet av Straniero:

Är man vuxen och inte har de pengarna sparat ska man nog fundera över sina livsval.

Jag har gjort jävligt mycket dumt tidigare i livet men jag jobbar på att komma tillbaka till samhället. Får ta smällen nu för gamla synder. Bl.a. har jag mycket skulder så det krävs lite planerade bakom mina köp. Hade varit nice att veta pris tidigare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av jehuty:

Du har helt rätt i det du säger. Det är deras produkt och dom får göra vad dom vill.

Men vi är gamers och dom borde känna till sin kundkrets, vi ville ha datum och pris för 6 månader sen. Dom simmar motströms.

Ska man sälja en produkt till gamers behöver man hypa upp oss.

Vi vet att den blir dyr. Med moms och "dålig" valutakurs plus kemikalieskatt och generalimportörens påslag har jag räknat med 7000:- give or take en röding. Bokade skivläsaren, den digitala blir säkert en lök billigare.

Bokningen gick in ganska tidigt, då webbhallen gick ut med att PS5 slagit alla rekord i förhandsbokningar. Sony säger alltid att antalet de gör borde räcka, men ändå säljs första lasten alltid slut på nolltid.

Vad gäller hypen så behövs den inte speciellt mycket nu, alla med en PS4 vet ju att Sony levererar bra spel och de har skött nuvarande generation riktigt bra. PS5 kommer inledningsvis sälja fortare än Sony kan tillverka dom bara på gamla meriter.

Sen behöver man ju inte hoppa på tåget på en gång, den "riktiga" hypen blir till nästa jul, 2021, när det vankas ett bättre pris och en matigare lista med spel.

Medlem

Antingen är Sony arroganta, eller så blev dom skrämda av Microsofts pris på konsolerna och måste planera lite extra på sina egna priser. Jag hoppas på det senare.

Nåja, nu har vi fått priser. Blir lite dyrare än Xboxen.

https://www.notebookcheck.net/Gold-plated-PlayStation-5-pre-o...

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Antingen är Sony arroganta, eller så blev dom skrämda av Microsofts pris på konsolerna och måste planera lite extra på sina egna priser. Jag hoppas på det senare.

Deras release är planerad till Julen, Microsoft i November. De har ingen som helst press att utannonsera sitt pris innan Microsoft (även om hela situationen är otroligt löjlig vid det här laget).

Medlem

@loerk Du frågade varför jag inte betalar av skulderna. Hann inte svara tidigare men nu var frågan borttagen. Hur som helst så har jag inte haft jobb så det har varit jäkligt svårt och skulderna ligger på flera hundra lax. Har som tur var hittat ett jobb nu som jag ska börja på denna månad vilket är super skönt. Sökte skuldsanering tidigare men de bad mig återkomma när jag har jobb.

Skrivet av kebbe:

Deras release är planerad till Julen, Microsoft i November. De har ingen som helst press att utannonsera sitt pris innan Microsoft (även om hela situationen är otroligt löjlig vid det här laget).

Fast är inte jultiden en "placeholder". Så var det för andra maskiner vill jag minnas t.ex Xbox™ ONE X. Känns som PlayStation™ 5 släpps i slutet av november som den gjort tidigare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Älskar nyheter som handlar om inga nyheter.
Dom är de bästa.🙂

Skribent
Skrivet av Lindhenberg:

Vi vet att den blir dyr. Med moms och "dålig" valutakurs plus kemikalieskatt och generalimportörens påslag har jag räknat med 7000:- give or take en röding. Bokade skivläsaren, den digitala blir säkert en lök billigare.

Japp. Jag har lagt undan drygt 10K per konsol. PS5 Optisk + fjärrkontroll, extra handkontroll samt laddningsstation.
Xbox Series X, med liknande setup.

Räknar högt. Och blir positivt överraskad istället.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

NuZ
Testpilot

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag är 30+ och har inte de pengarna sparade, och jag är garanterat inte ensam om detta. Säger inte att jag alltid gjort rätt i mina livsval men verkligheten är att fler och fler är skuldsatta och en allt större andel av befolkningen inte skulle klara sig utan inkomst under två månaders tid. Tråkigt att du känner att alla som inte kan kasta ut 5-6k sådär spontant gjort fel val i livet.

Får man fråga var i Sverige du bor? Får för mig att fler är skuldsatta i större städer där bostäder är sjukt mycket dyrare men lönerna inte har följt samma utveckling.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Får man fråga var i Sverige du bor? Får för mig att fler är skuldsatta i större städer där bostäder är sjukt mycket dyrare men lönerna inte har följt samma utveckling.

Jag bor i Malmö, bostadsrätt. Lagerarbetare, d.v.s. ca 25k i månaden, med två barn och en bil som behövs för att ta dem till förskola och andra aktiviteter. Nyss varit föräldraledig hela sommaren, sedan i Maj.

Det är mina ursäkter till att leva från en löning till nästa

Medlem
Skrivet av Straniero:

Är man vuxen och inte har de pengarna sparat ska man nog fundera över sina livsval.

Oj, det där var varken särskilt empatiskt eller insiktsfullt uttryckt.
Har du verkligen så dålig koll på omvärlden att du inbillar dig att det bara handlar om att göra "rätt val" för att få en stabil ekonomi som vuxen?
Alla har inte vuxit upp med guldsked i mun. De kan ha tvingats börja sina liv redan på minuskontot.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Sony är väl i ett mindre chocktillsånd av Xbox låga pris, kommer väl ta ett tag för dem att återhämta sig.

12
Skriv svar