Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

Watchmen tv serien.
Intressant serie vars händelser är någorlunda aktuella med dagens klimat i USA.

Aktuella vetifan. Historiskt ser jag likheterna dock. Nuförtiden not so much

Medlem

The Man in the High Castle Prime video 4 säsonger.

Utspelar sig i början av sextiotalet i ett USA där Tyskland och Japan vann andra världskriget.

Det enda jag egentligen ogillar är Science Fiction inslagen, vilka tyvärr är en central del av berättelsen, och slutet på sista säsongen, som jag tyckte var ett enda stort "jaha, och nu då?"

Med det sagt, så är det trots skavankerna en riktigt bra serie, som jag ger betyget Fyra av Fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent

Ballers s05. Riktigt löjlig inblandning av esport i den här säsongen. Serien har inte varit bra sedan s02 ungefär men det här var som tur var sista säsongen.

Ozark s02. Bättre säsong än första. Ska ta tag i tredje om ett tag. Känns som serien är vid ett vägskäl nu där det kan flippa eller floppa.

Better Call Saul s03 eller om det var s04. Kommer inte ihåg nu, det var ett tag sedan. Serien blir hur som helst bättre och bättre för varje säsong. Måste hålla mig för att inte mosa nästa säsong på två - tre dagar.

Skribent
Skrivet av stjärnsoldat:

Inspirerad av backlogg utmaningen så har jag sett klart Banshee.

https://youtu.be/VI7haj7HTCA

Nu står Justified på tur.

https://youtu.be/gI7u4apgS-I

Justified gillade jag som fan. Dialogen, intrigen tempot, karaktärerna. Great stuff helt enkelt.

Medlem

Strax klar med Unge Kommissarie Morse, helt klart den bästa krim serie jag sett hittills

Medlem

Orange is the new black Netflix, sju säsonger.

En serie som hade mått bra av att vara minst en säsong kortare.

Gert den trots detta betyget tre av fem.

För den som av någon anledning inte känner till serien sedan tidigare...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Umbrella Academy (säsong 2) på Netflix.
Tycker det är en underhållande och sevärd serie utan att vara någon av mina favoriter.

Inaktiv

Loudermilk

Ganska skön attityd rakt igenom. Lite mörkare och vuxnare humor än mycket av vad som räknas som komedi idag.

Medlem

Guilty Crown
Netflix. En säsong.

Anime som utspelar sig i ett postapokalyptiskt Japan.

Början och mitten är bra. Slutet är, på klassiskt anime-maner, något flummigt, men ändå OK.

Tre av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Umbrella Academy
Innan dess tyska Dark ( incest och tillbaka till framtiden på syra) men väldigt bra. Kräver koncentration dock, särskilt säsong 3

Medlem

Partisan på Viaplay som jag streckkollade (vad är rätt stavning av ordet egentligen) igår när jag hade tråkigt.

Jag känner en som jobbat med sync åt serien (alltså musiken) och tycker låtarna var bra men det kanske var lite tjatig musik ibland. Serien var annars rätt förutsägbart och jag förstod ganska snabbt vad det hela handlade om. Resten lägger jag i spoiler, sevärd serie? Ja och nej men Fares Fares och Johan Renborg är riktigt bra skådespelare och det var intressant att se Renborg i en rätt hatisk karaktär utöver de karaktärer han haft som komiker, även om han förstås har spelat passivt-aggressiva personer förut.

Jag räknade ut i avsnitt 1 att det var en rasbiologiskt ekologiskt sekt man hamnat hos. Alla pusselbitarna var ju inte tydliga men det var lite tråkigt att förstå att de ville ha vackra människor för att sedan skapa en övermänniska, Nicole fick ju spermier av Maud och Victors pappa eftersom att Maud (rätt namn?) ansåg sig själv vara överst. Jag har en liten teori om att även Victor kan vara skapad utifrån den ideologi de har.

Serien slutade rätt dåligt, vadå "Victor vill gå tillbaka till grinden" och sedan se flickorna springa förbi senare i avsnittet? Varför inte släppa ut dom? Det slutade med en cliffhanger men huvudkaraktärerna dog ju? (Förutom flickorna). Det var så oklart så det var pinsamt.

Jag tycker Partisan var bra i andra delar, det kunde ha blivit ett helt unik serie och de kunde ha byggt upp karaktärerna bättre. Allt kunde ha blivit briljant men det blev bara klyschor och jag kollade på telefonen i slutet, det var mer spännande att läsa på twitter än att se på serien.

Medlem

Jag och min fru är fast i någon form av "skit serie" träsk där vi börjar på en serie, ser 4-5 avsnitt och sen tycker vi den är seg och går till nästa.

Just nu ser vi Young Wallander och tycker den är helt ok, 3 av 5 i betyg skulle jag säga.

Vi gillar serier som Homeland, 24, True detective ect, serier som är svin spännande nästan på direkten. Tips uppskattas

Medlem

Kollade på dating around på netflix.. lite småkul.
När den var klar var det The last dance, netflix kan göra dokumentärer (eller, iaf hyra in rätt folk som gör dem).


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av delli:

Innan dess tyska Dark ( incest och tillbaka till framtiden på syra) men väldigt bra. Kräver koncentration dock, särskilt säsong 3

Fick lite cringe-känslor av slutet på första säsongen.
Är S2 och S3 episka eller bara okej som S1?

Medlem

Såg klart (hoppas jag) den Svenska och ack så dåliga serien Partisan. Sista avsnittet handlade i stort sätt om att få se hur Fares Fares spelar hörselskadad och ränna runt runt i kloaker. Han slås mot Johan Rheborg med en stock och jag hoppas innerligt att jag slipper se nåt liknande igen.

Serier som görs för med en hyfsad budget och har alla möjligheter att vara bra men blir till ett jävla mög är så oerhört pinsamt att se. Att däremot se en lågbudget produktion gjord på en höft och är taffliga rakt igenom kan däremot vara ett nöje så jag tipsar er att istället se https://archive.org/details/ManosTheHandsofFate&ved=2ahUKEwiC... som är en film och ett veritabel mästerverk i jämförelse med Partisan


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jiminy:

Fick lite cringe-känslor av slutet på första säsongen.
Är S2 och S3 episka eller bara okej som S1?

säs 2 > 3 > 1, verkar de flesta tycka. Vad du kommer tycka törs jag förstås inte svara på.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

säs 2 > 3 > 1, verkar de flesta tycka. Vad du kommer tycka törs jag förstås inte svara på.

1-2 > 3 i mitt tycke. S1-2 är fantastiska, S3 är bra, en del avsnitt vassare än andra. Tycker alla säsonger håller hög klass och serien avslutas ändå OK.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Jiminy: Tycker Dark varit väldigt bra rakt igenom och att man även lyckas binda ihop ett bra slut på ett väldigt bisarrt manus

Inaktiv

På tal om tyska serier såg jag klart S1 och S2 av "How to Sell Drugs Online Fast". Den var skön.

Medlem
Skrivet av delli:

@Jiminy: Tycker Dark varit väldigt bra rakt igenom och att man även lyckas binda ihop ett bra slut på ett väldigt bisarrt manus

Bara sett första säsongen. Den var okej. Fick inte mersmak på fler säsonger men ger kanske med sig när jag sett allt annat i backloggen 😅

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Bara sett första säsongen. Den var okej. Fick inte mersmak på fler säsonger men ger kanske med sig när jag sett allt annat i backloggen 😅

Är lätt förvirrad serie så förstår de inavel deluxe typ

Medlem
Skrivet av delli:

Är lätt förvirrad serie så förstår de inavel deluxe typ

Älskar mindfuck/twist-filmer och serier så det är inte anledningen iaf Aja... får se hur det blir !

Medlem

Precis sett klart "Scream" serien på Netflix. 2 säsonger. Jag gillade den skarpt faktiskt. Tycker att de har lyckats fånga det som var bra med Scream på 90-talet. De håller liv i serien och det går inte riktigt att räkna ut vem mördaren är. Så vill man ha lite mys i soffan i höstrusket så kan jag rekommendera den.

Medlem

Asterisk War
Netflix, en säsong (Slutet hintar dock om en säsong 2)

En medioker animeserie, som jag mest såg färdigt bara för att se färdigt.

Kan bara rekommendera denna om du verkligen gillar anime.

Två av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Rage of Bahamut: Virgin Soul
Prime video, en säsong.

En animeserie som börjar en smula svagt, men som blir allt bättre ju längre den håller på.

(Som vanligt, så har jag, om sådan finns, inte läst mangan.)

Hur som helst.

Fyra drakar av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
The Outsider (HBO Nordic)

1 Säsong

Mycket bra thriller baserad på en bok av Stephen King.

5/5


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

The haunting of Hill house på Netflix. Riktigt bra serie om man gillar spöken och hemsökta hus.

Medlem

Close Enough Säsong 1.

Folk från serien ”Regular Show” ligger bakom denna och som alla med god smak vet är sjukt episk och kommer därför troligtvis också älska Close Enough. En serie för folk som kan leva sig in i animerade serier och typ har en ”icke-vanlig Svensson” syn på humor.

Riktigt bra! 7/10. Ser fram emot S2

Medlem

Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Netflix, två säsonger.

Lite ojämn, men ändå fantastisk anime.

Fem Knightmares av fem

Här kommer en trailer full med spoilers och sånt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
The OA (Netflix)

Helt fantastisk och unik! Synd att det inte blir fler säsonger bara..

5/5


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Skriv svar