(Kanske) Varför Super Mario Galaxy 2 uteblev

Avstängd
(Kanske) Varför Super Mario Galaxy 2 uteblev

Jag hittade en intressant video plus källor om varför kanske Super Mario Galaxy 2 uteblev i den kommande 35-års jubileum:

TLDR: Tydligen ska det ha berott på blandade känslor mellan Miyamoto och övriga utvecklare som fick till uppgift att påbörja ett helt nytt Mariospel direkt med hjälp av första Super Mario Galaxy-motorn (som hade varit utmanande nog att implementera utifrån önskemålen) och spelet då som senare blev Super Mario Galaxy 2.

MEN! Det hela kan också bara vara att de väntar på att släppa Super Mario 3D World: Deluxe i någon specialutgåva med Super Mario Galaxy 2.

Eller ännu mer sjukt (jag hittar på nu utifrån min egen fantasi): "Förboka Super Mario Odyssey 2 nu och få Super Mario Galaxy 2: Remastered, begränsat erbjudande!"

Varför tror Du att Super Mario Galaxy 2: Remastered uteblev? Interna konflikter, lathet, och/eller kommer lanseras senare ändå?

Fragtjuv

Jag passar på att gissa lite jag också. En månad efter att Nintendo släppt Switch 4K så kan du beställa och ladda hem "Super Mario Galaxy 2 4K Edition" under två timmar.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Avstängd
Skrivet av joelthor100:

Jag passar på att gissa lite jag också. En månad efter att Nintendo släppt Switch 4K så kan du beställa och ladda hem "Super Mario Galaxy 2 4K Edition" under två timmar.

Haha ja, skulle inte förvåna mig alls! Det behövs ju ett bra incitament att vilja uppgradera till Switch 4K då de flesta befintliga spelen ändå bara(?) är uppskalade 1080p:er på 4K-TV-apparater så. Även Super Mario Odyssey 2 skulle kunna avtäckas i samma veva.

1
Skriv svar