Datadags! Här är specifikationerna för Xbox Series X och Series S

Robot
Datadags! Här är specifikationerna för Xbox Series X och Series S

För dig som gillar RAM, TFLOPS och GPU.

#xbox, #xbox-series


Medlem

Nja, med den prestandan så är Xbox Series S inte alls intressant faktiskt. Men jag kan tänka mig att den passar perfekt för "vanligt folk" som inte är alltför intresserade av spel, utan snarare vill ha något som passar hela familjen till en vettig peng.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Nja, med den prestandan så är Xbox Series S inte alls intressant faktiskt. Men jag kan tänka mig att den passar perfekt för "vanligt folk" som inte är alltför intresserade av spel, utan snarare vill ha något som passar familjen till en vettig peng.

Håller med, förstår ingenting. Visst, 2k billigare, men vad blir det utslaget på en generation som håller 6-7 år?
6 gig mindre minne, halva hårddiskstorleken och 4 TFLOP vs 12 TFLOP GPU.

Det är ju horribelt mycket sämre prestanda/krona på "S".

Men positiva nyheter! 5695:- var ju definitivt inte blodigt någonstans.

Avstängd
Skrivet av Belfry:

Nja, med den prestandan så är Xbox Series S inte alls intressant faktiskt. Men jag kan tänka mig att den passar perfekt för "vanligt folk" som inte är alltför intresserade av spel, utan snarare vill ha något som passar hela familjen till en vettig peng.

Så när folk köpte One S istället när det fanns en One X, så var de människorna inte alls intresserade av spel? Samma gäller PS4 och PRO såklart, där den förstnämnda också sålde avsevärt mer varje månad trots att PRO fanns.

Medlem
Skrivet av whoo:

Men positiva nyheter! 5695:- var ju definitivt inte blodigt någonstans.

Du får ju som minst slå på den svenska skatten/momsen iaf, och beroende på hur dom rundar av dollarn, så kan du nog se pris på iaf 7000kr.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Du får ju som minst slå på den svenska skatten/momsen iaf, och beroende på hur dom rundar av dollarn, så kan du nog se pris på iaf 7000kr.

5695kr är uppgett direkt från Xbox Sverige.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Du får ju som minst slå på den svenska skatten/momsen iaf, och beroende på hur dom rundar av dollarn, så kan du nog se pris på iaf 7000kr.

~5400 är 499 USD + moms...
5695:- är det svenska rekommenderade priset i handeln.

Medlem

Xbox one X kostade ca 5400:- när den kom, då det är kanske ingen högoddsare att Series X landar nära det märket.

Ambassadör
Xbox

Nyckeln ligger i den upplösning som är målet för respektive konsol


signatur

Jump in.

Avstängd

Vi får det rejält subventionerat i Sverige som vanligt av MS.

500 USD är 5400kr.Kemikaliskatt 400kr. Sen ska det läggas på moms.

(5400+400)1.25=7250

I Sverige borde Series X alltså kosta 7250 spänn, men vi får den för 5600.

MS tar helt enkelt smällen av våra skatter och avgifter. Vi ska vara väldigt glada för det.

Medlem

Hur förhåller sig series S-specsen till Xbox X-specsen?

Medlem

Series S (Slow?) har färre TFLOPS/sämre prestanda än PS4 Pro. Riktigt besviken ☹️

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Vi får det rejält subventionerat i Sverige som vanligt av MS.

500 USD är 5400kr.Kemikaliskatt 400kr. Sen ska det läggas på moms.

(5400+400)1.25=7250

I Sverige borde Series X alltså kosta 7250 spänn, men vi får den för 5600.

MS tar helt enkelt smällen av våra skatter och avgifter. Vi ska vara väldigt glada för det.

Va?

500 USD = 4380kr
4380 * 1.25 = 5475kr
5475 + 400 = 5875kr

Medlem

Så xbx series s har klenare gpu än föregående generation ? I digress ..

Avstängd
Skrivet av Gesturr:

Va?

500 USD = 4380kr
4380 * 1.25 = 5475kr
5475 + 400 = 5875kr

Hahhaa... Trötta ögon denna afton. Dollarn har sjunkit så mycket senaste så jag läste per automatik 5400 istället för 4400.

Dock ska tilläggas att det är moms på kemikalieskatten också.

Avstängd
Skrivet av Pungvred:

Hahhaa... Trötta ögon denna afton. Dollarn har sjunkit så mycket senaste så jag läste per automatik 5400 istället för 4400.

Dock ska tilläggas att det är moms på kemikalieskatten också.

Nä... Nu går jag och lägger mig. Hahahha... 320+moms🤣😴😴😴😴😴

Medlem

Vet inte om det kommer vara möjligt, men hade vart jäkligt nice om man kunde välja att köra "performance" (lägre upplösning) istället för 4k på XsX

Medlem
Skrivet av Lepr:

Vet inte om det kommer vara möjligt, men hade vart jäkligt nice om man kunde välja att köra "performance" (lägre upplösning) istället för 4k på XsX

Har för mig att det kommer vara som för Xbox One x, att det är upp till utvecklarna om dom vill ge möjligheten att välja olika lägen.

Medlem
Skrivet av speurk:

Har för mig att det kommer vara som för Xbox One x, att det är upp till utvecklarna om dom vill ge möjligheten att välja olika lägen.

Hoppas verkligen det blir allmänt vedertaget isf

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Nä... Nu går jag och lägger mig. Hahahha... 320+moms🤣😴😴😴😴😴

Man får inte glömma att kemikaleskatten har ett max tak och dessutom baseras det på vikt för konsoler.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Series S (Slow?) har färre TFLOPS/sämre prestanda än PS4 Pro. Riktigt besviken ☹️

Folk måste sluta jämföra tflops som anabolatorskar jämför bänkpress. Zen 2 och RDNA 2 kommer med förbättringar, det är en ny arkitektur.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Vet inte om det kommer vara möjligt, men hade vart jäkligt nice om man kunde välja att köra "performance" (lägre upplösning) istället för 4k på XsX

Samma sak här. Hoppas det spelutvecklarna lägger in ett sådant val. Kör normalt hellre spel med bra flyt än maxad upplösning.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av A1200G:

Series S (Slow?) har färre TFLOPS/sämre prestanda än PS4 Pro. Riktigt besviken ☹️

Du kan inte jämföra olika arkitekturer och generationer på det sättet. Det är tyvärr inte så enkelt som vissa (i ämnet dåligt insatta) verkar tro lite naivt.

Sedan om du vill ha högre prestanda än S (som har potential att bli grymt kraftfull för pengarna) så har jag goda nyheter; Du kan få det också. Heter Series X.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Så när folk köpte One S istället när det fanns en One X, så var de människorna inte alls intresserade av spel? Samma gäller PS4 och PRO såklart, där den förstnämnda också sålde avsevärt mer varje månad trots att PRO fanns.

ROTFL - Klockren!

Folk har "selektivt" minne.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar