Assassin's Creed Valhalla tidigareläggs, blir lanseringstitel på Xbox

Robot
Assassin's Creed Valhalla tidigareläggs, blir lanseringstitel på Xbox
Medlem

Exceptionellt 👌

Medlem

Nice, blir kanske en XsS med All Access + Valhalla då

Medlem

De borde tidigarelagt det till slutet av september så man kunnat spela det med ett RTX 3080/3090 istället.

Medlem
Skrivet av Fulci:

De borde tidigarelagt det till slutet av september så man kunnat spela det med ett RTX 3080/3090 istället.

Nu skall vi inte blir giriga här

Medlem
Skrivet av B-itta:

Nu skall vi inte blir giriga här

Hehe, nejdå. Tror också att det är Watch Dogs Legion som är Nvidias Ubisoft titel och inte AC:Valhalla. Watch Dogs Legion har RTX stöd med mera.

Intressant är att WDL ska släppas 29 oktober, och AC:V 10 november, det är två stora Ubisoft titlar inom två veckor.

Medlem

Najs, då hinner man köra innan Cyberpunk släpps!

Medlem

Skulle va skoj om Ps5 släpps innan 10 november, då får Ubisoft flytta lanseringen igen

Så det blir ändå 4K 60 fps på Series X. Hade för mig att det var bekräftat tidigare att det var 30 fps som gällde.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Hehe, nejdå. Tror också att det är Watch Dogs Legion som är Nvidias Ubisoft titel och inte AC:Valhalla. Watch Dogs Legion har RTX stöd med mera.

Intressant är att WDL ska släppas 29 oktober, och AC:V 10 november, det är två stora Ubisoft titlar inom två veckor.

Och lite roligare blir det ju då världarna hänger ihop i de två...

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Så det blir ändå 4K 60 fps på Series X. Hade för mig att det var bekräftat tidigare att det var 30 fps som gällde.

Är det inte som det brukar vara, den har stöd för 60fps men det är upp till speltillverkarna hur de vill göra, 30 eller 60fps...?

Medlem
Skrivet av Lepr:

Nice, blir kanske en XsS med All Access + Valhalla då

I rest my case

Skrivet av Gaara:

Är det inte som det brukar vara, den har stöd för 60fps men det är upp till speltillverkarna hur de vill göra, 30 eller 60fps...?

Alltså va? Det står i artikeln att spelet kommer köras i 4K och 60 fps, men hade för mig att jag tidigare läst att spelet kommer köras i 30.

Edit: Var den här artikeln jag tänkte på. https://www.fz.se/nyhet/283151-mer-eller-mindre-bekraftat-30-...

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Alltså va? Det står i artikeln att spelet kommer köras i 4K och 60 fps, men hade för mig att jag tidigare läst att spelet kommer köras i 30.


"With the Xbox Series X | S, Assassin’s Creed Valhalla will take full advantage of the enhanced graphics, giving players the opportunity to experience the open world of Norway and England down to the very last detail. On Xbox Series X, Assassin’s Creed Valhalla will run at 60 FPS in full 4K resolution," 

Dom nämner även, som du, att innan var det sagt 30 fps, men dom har lyckats få det till 60 fps på X.

Källa: https://www.altchar.com/game-news/assassins-creed-valhalla-wi...

Medlem

Känns ju aldro bra dock att ett spel släpps tidigare, men bra inför ps5 släppet.
Hinner kryss folket hitta buggar som gör spelet skit


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av Håkan:


"With the Xbox Series X | S, Assassin’s Creed Valhalla will take full advantage of the enhanced graphics, giving players the opportunity to experience the open world of Norway and England down to the very last detail. On Xbox Series X, Assassin’s Creed Valhalla will run at 60 FPS in full 4K resolution," 

Dom nämner även, som du, att innan var det sagt 30 fps, men dom har lyckats få det till 60 fps på X.

Källa: https://www.altchar.com/game-news/assassins-creed-valhalla-wi...

Ja, exakt. Då vart det ju en trevlig överraskning för dom som kommer lira det på Series X då

Medlem

Detta lär även främja försäljningssiffrorna då de inte behöver bråka med Cyberpunk 2077 lika mycket ^^

Medlem

Blir att sälja bilen så man har råd till en Series X

KoP
Medlem
Skrivet av Rävmunken:

Blir att sälja bilen så man har råd till en Series X

Eller så betalar du 350:- varje månad under 2 års tid för en Series X + Game Pass + EA Play. ╮(′~‵〞)╭

Gen
Medlem
Skrivet av Håkan:


"With the Xbox Series X | S, Assassin’s Creed Valhalla will take full advantage of the enhanced graphics, giving players the opportunity to experience the open world of Norway and England down to the very last detail. On Xbox Series X, Assassin’s Creed Valhalla will run at 60 FPS in full 4K resolution," 

Dom nämner även, som du, att innan var det sagt 30 fps, men dom har lyckats få det till 60 fps på X.

Källa: https://www.altchar.com/game-news/assassins-creed-valhalla-wi...

Ska bli intressant att kolla på DFs video gällande vilka inställningar som körs på XBSX vs PC vilket kan ge en antydan om hur kraftfullt RDNA2 chippet verkligen är.

Medlem

Blir bra det här. Jag tycker priset för en xbox är rätt billig. Mindre än vad jag trodde. Jag var inställd på att punga ut 8000. Bra att det blev så här, då har man 3000 till semesterkassan då. Haha

Avstängd

Nu får ju sony gå med när 5 släpps med!


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar