Zelda-bomben: nya Hyrule Warriors är en Breath of the Wild-prequel!

Robot
Zelda-bomben: nya Hyrule Warriors är en Breath of the Wild-prequel!

Hyrule Warriors: Age of Calamity släpps i höst.

#hyrule-warriors-age-of-calamity, #nintendo-switch


Medlem

Är detta DLC eller helt nytt spel? Ser bra ut.

Medlem

Precis vid släppet av Cyberpunk 2077.

Saaaataaan!!!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Är detta DLC eller helt nytt spel? Ser bra ut.

Hyrule Warriors är ett eget spel, baserat på Dynasty Warriors.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Hyrule Warriors är ett eget spel, baserat på Dynasty Warriors.

Det vet jag redan. Jag menade om Age of Calamity är DLC till Hyrule Warriors eller är det eget spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det vet jag redan. Jag menade om Age of Calamity är DLC till Hyrule Warriors eller är det eget spel.

Tänkte inte ens på att det fanns till Switch redan. Tror dock att det blir ett eget spel, eftersom "Hyrule Warriors Definitive Edition" släpptes 2018, och det är en "Definitive Edition". Baserad på Wii U-versionen tror jag?

För nån som är oinsatt i tidslinjer och allmän Zelda Story: Hur förklarar man att man hoppar 100 år och ändå är Link i samma ålder?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

För nån som är oinsatt i tidslinjer och allmän Zelda Story: Hur förklarar man att man hoppar 100 år och ändå är Link i samma ålder?

Det är inte samma Link. Det är alltid en ny person som blir hjälten, Zelda och alla andra karaktärer. De är orelaterade reinkarnationer, i stort sett.

Medlem

Mörker i mina Zelda-spel har jag inget emot. Älskar både Zelda 2 och Majoras Mask mycket för den mörka storyn och atmosfären.

Medlem

Tråkigt. Tycker Ocarina of time är det bästa Zelda spelet så jag hade gärna sett liknande spel. BotW kändes knappt som ett Zelda spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

För nån som är oinsatt i tidslinjer och allmän Zelda Story: Hur förklarar man att man hoppar 100 år och ändå är Link i samma ålder?

I början av BOTW vaknar Link av att ha sovit i hundra år, gissar att hans kropp blev bevarad på något vis. Kanske kommer det här spelet förklara mer om det, men det är alltså samma Link i det här spelet som i BOTW. Däremot i de övriga spelen är det andra personer men med samma namn och liknande utseende kan man väl säga.

Inaktiv

En prequel storymässigt till ett spel som knappt hade någon story att prata om.....
Ursäkta om jag låter negativ men känns som om det är en ganska tråkig premiss att börja med.

Medlem

Dynasty warrior genren har inte riktigt tilltalat mig, väntar på "riktiga" zelda istället.

Medlem

Spännande. Kan passa rejält bra med storyn före calamity, see fram emot detta som fan!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

För nån som är oinsatt i tidslinjer och allmän Zelda Story: Hur förklarar man att man hoppar 100 år och ändå är Link i samma ålder?

Här finns en överblick över tidslinjen, lätt rörigt att hålla koll på.

https://zelda.gamepedia.com/Zelda_Timeline
Edit: fixad länk

Medlem
Skrivet av rosski:

Här finns en överblick över tidslinjen, lätt rörigt att hålla koll på. https://static.wikia.nocookie.net/zelda_gamepedia_en/images/7...

tnx, dock fungerade inte länken.
Denna funkar dock: https://static.wikia.nocookie.net/zelda_gamepedia_en/images/7/7c/Timeline_Hyrule_Historia.jpg

Skribent

Intressant här ändå, BOTW 2 och detta kommer ju göra BOTW till en trilogi i Zelda-serien. Bara det är ju rätt unikt från Nintendos sida.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fast de första tre, fyra Zelda-spelen hängde ju ändå samman. Det var först från Ocarina of Time som hela "en annan Link" tramset började.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Fast de första tre, fyra Zelda-spelen hängde ju ändå samman. Det var först från Ocarina of Time som hela "en annan Link" tramset började.

Hängde verkligen ettan, tvåan och trean ihop? Särskilt när a link to the past kom uppfattade jag det som att det var en ny "inkarnation" av storyn?

Skribent
Skrivet av Ghost Writer:

Fast de första tre, fyra Zelda-spelen hängde ju ändå samman. Det var först från Ocarina of Time som hela "en annan Link" tramset började.

Trean var väl nästan mer en remake av ettan? 2:an var dock en direkt uppföljare till 1:an.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Är dessa spel multiplayer eller endast singleplayer? Har dålig koll på Hyrule Warriors.

Avstängd
Skrivet av Birkovic:

Hängde verkligen ettan, tvåan och trean ihop? Särskilt när a link to the past kom uppfattade jag det som att det var en ny "inkarnation" av storyn?

Nej, de höll inte ihop på samma sätt. Precis som du säger var det en dåtidens reboot.

Medlem

Trean presenterades som en tvättäkta prequel när det spelet var aktuellt. Det skulle alltså utspela sig innan de två första spelen. Därav titeln A Link to the Past.

Trekraften befinner sig i det gyllene landet tillika mörkervärlden i trean. Link vinner tillbaka hela Trekraften i slutet av spelet och återvänder sedan till Hyrule. Och i det första Legend of Zelda befinner sig Trekraften därmed i Hyrule. Ganon stjäl styrkans del av Trekraften varpå Zelda bryter visdomens del i åtta bitar som Link sedan samlar ihop igen och dödar Ganon. Det är vad det spelet går ut på.

Tvåan är sedan en direkt uppföljare och om det råder väl ändå inga tvivel. I det spelet försöker Ganons undersåtar att väcka svinet till liv igen men behöver Links blod för att göra det. Därför ser man aldrig Ganon såvida inte Link dör och man får game over. Och så får Link också modets del av trekraften i det spelet. Fyran, Link's Awakening till GB, utspelar sig sedan efter alla de andra spelen. Om jag minns riktigt så framgick det i bakgrundsstoryn i manualen, att Link seglade ut i vida världen på spaning efter nya faror, eller nåt sånt, EFTER Ganons död. På vägen hem igen lider han skeppsbrott och sedan följer storyn i spelet.

Så ja, de fyra första spelen hörde i högsta grad ihop och det var först i och med Ocarina of Time som det blev för många saker som helt enkelt inte alls stämde överens med de tidigare spelen och det var uppenbart att det inte kunde vara samma Link som innan i det spelet.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

1
Skriv svar