Square Enix nästa kommer chockera

Robot
Medlem
Square Enix nästa kommer chockera

FF7-remake FFS!

Medlem

Jag säger som Divion

Det vore chockerande med en FF7 remake nu när så många inom SE har sagt att det inte är sannolikt.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

De kanske gör ett spel som är intressant


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu har du använt "högborg" i två nyheter idag Hampus. Är det dagens ord på gång månne?


signatur

Chockerande händelse: Square Enix ger fan i miljarder av poänglösa FF-sidospel och börjar jobba för att återställa varumärkets förlorade anseende igen. Tänk om de kunde behandla Final Fantasy lika väl som de behandlar Dragon Quest! Då vore jag en glad trähatt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Chockerande händelse: Square Enix ger fan i miljarder av poänglösa FF-sidospel och börjar jobba för att återställa varumärkets förlorade anseende igen. Tänk om de kunde behandla Final Fantasy lika väl som de behandlar Dragon Quest! Då vore jag en glad trähatt.

du menar inte alls? =P

Medlem

Jag undrar vad det kan vara, hur som helst så kommer jag säkert köpa det men man vet aldrig
Nu sitter jag bara och hoppas på att FF versus 13 blir något att hänga i julgranen!

Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Sebastian Lind:

Chockerande händelse: Square Enix ger fan i miljarder av poänglösa FF-sidospel och börjar jobba för att återställa varumärkets förlorade anseende igen. Tänk om de kunde behandla Final Fantasy lika väl som de behandlar Dragon Quest! Då vore jag en glad trähatt.

du menar inte alls? =P

Va?

Medlem

Vafalls?! En utvecklare som hypar sitt spel?! omg omg omg....

Hur ar detta vart att raportera? Vanta tills man faktiskt far se va de har att komma med. Noll nyhetsvarde i mina ogon och enda anledning till att jag postar en kommentar ar crit till FZ.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Rapelay: Final Fantasy Edition?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Final Fantasy XIII-2


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag skulle nog säga att en tidig utannonsering av FFXV som släpps till alla plattformar samtidigt skulle chocka (PS3, 360, Wii, PC, Mac)


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Rapelay: Final Fantasy Edition?

give this man a cookie!


signatur

Where are we runnin'?

Skrivet av Sebastian Lind:

Chockerande händelse: Square Enix ger fan i miljarder av poänglösa FF-sidospel och börjar jobba för att återställa varumärkets förlorade anseende igen. Tänk om de kunde behandla Final Fantasy lika väl som de behandlar Dragon Quest! Då vore jag en glad trähatt.

Och jag vore en glad trähatt vid din sida, herr Lind. Skip to my Lou, and all that.
Dock har ju DQ fått sina sidospår efter Square-Enix ihopslagningen, till exempel det (har jag hört) kassa Dragon Quest: Swords till Wii. Men det är sant att det inte är så illa ställt där som med FF-situationen. Än så länge.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av Sebastian Lind:

Chockerande händelse: Square Enix ger fan i miljarder av poänglösa FF-sidospel och börjar jobba för att återställa varumärkets förlorade anseende igen. Tänk om de kunde behandla Final Fantasy lika väl som de behandlar Dragon Quest! Då vore jag en glad trähatt.

Och jag vore en glad trähatt vid din sida, herr Lind. Skip to my Lou, and all that.
Dock har ju DQ fått sina sidospår efter Square-Enix ihopslagningen, till exempel det (har jag hört) kassa Dragon Quest: Swords till Wii. Men det är sant att det inte är så illa ställt där som med FF-situationen. Än så länge.

Precis, visst finns ett par avstickare hit eller dit även i DQ-serien. Men skillnaden är väl att de inte är så fruktansvärt många... just när det gäller FF-serien och sidospel är det ju helt galet vad många sub-serier, spinoffs och annan smörja som lanseras.

Möjligen kan det vara så att även DQ-serien hade exploaterats hårdare om serien varit lika poppis i väst som FF.

1
Skriv svar