Game Pass for PC lämnar beta och höjs till ordinarie pris

Robot
Game Pass for PC lämnar beta och höjs till ordinarie pris
Medlem

lite tråkigt för det är fortfarande det mest buggista och segaste spelplattformen som jag har haft på pc

Men för 45kr/mån var det inget att klaga på

men 99kr/mån då får dom fan skärpa sig

Medlem

En som game hoppar alldeles för mycket så är detta nått jag skulle kunna tänka mig använda, då man kan testa fler spel utan att lägga ut en förmögenhet.

Kommer fortfarande köpa spelen jag verkligen vill spela som Cyber Punk här näst.

Det ända jag inte gillar är att man inte kan välja detaljerad installations path, utan appen skapar Program Files, WindowsApps och WpSystem i rooten på den disken man väljer.

Får mitt öga att twitcha

Inaktiv
Skrivet av apanbajs:

En som game hoppar alldeles för mycket så är detta nått jag skulle kunna tänka mig använda, då man kan testa fler spel utan att lägga ut en förmögenhet.

Kommer fortfarande köpa spelen jag verkligen vill spela som Cyber Punk här näst.

Det ända jag inte gillar är att man inte kan välja detaljerad installations path, utan appen skapar Program Files, WindowsApps och WpSystem i rooten på den disken man väljer.

Får mitt öga att twitcha

Även folk med Game Pass måste ju köpa Cyberpunk om man vill spela det då det inte lär dyka upp till tjänsten

Medlem

Game pass är grymt prisvärt även för 99 kr om man nu hade haft tid att spela...

Medlem

Kan berätta det har kostar 10 kr varje månad oavsett hur många månader du haft tidigare så länge du stänger av automatisk förnyelse och sen förnyar när tiden tagit slut.

Medlem
Skrivet av Karmak:

lite tråkigt för det är fortfarande det mest buggista och segaste spelplattformen som jag har haft på pc

Men för 45kr/mån var det inget att klaga på

men 99kr/mån då får dom fan skärpa sig

Tycker efter att ganska nyligen uppdatering (par månader bakåt) har den varit mkt mer responsiv än steam och tagit mindre minne i bakgrunden.

Medlem

Nä, 45 spänn för en buggig klient var ok med ett utbud som varit sisådär. Hade klient och utbud varit bättre hade jag absolut kunnat tänka mig 150 spänn. Men nu blir det att säga upp.

Medlem

Min prenumeration är aktiv till April 2022, så det påverkar mig inte jättemycket. Funderar dock på om det blir någon skillnad på tjänsten när de går ur "beta".

Känns inte som att de anstränger sig jättemycket på mjukvaran tyvärr, utan mer på utbudet som jag antar är det som säljer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vill bara påpeka att man inte behöver använda klienten alls. Jag hade ett bokmärke i webbläsaren till listan för nyligen tillagda spel och drog hem dem från vanliga MS store. Funkade skitfint, jag visste inte ens att det fanns en klient under det första året som jag hade game pass.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Game Pass är grymt. Den enda nackdelen är som med alla premunerationstjänster, man tjänner sig tvingad till att man måste spela och använda tjänsten. Annars förlorar man ju pengar

Men efter en månad nu med Wasteland 3 och Crusader Kings 3 så är jag nöjd för stunden

Medlem

Kan man köpa ett helt år ? Min är per månad och kan inte hitta nått annat alternativ.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Gen
Medlem

Dags att säga upp. Kände att det kunde rulla då jag gärna testade något spel här och där, körde igenom ett par osv men nu för hundringen vill man bara ha igång det när det verkligen gäller vilket det inte gör för mig just nu.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Tycker efter att ganska nyligen uppdatering (par månader bakåt) har den varit mkt mer responsiv än steam och tagit mindre minne i bakgrunden.

Den nya klienten är helt klart en stor förbättring men fortfarande buggig och seg för min del.
Bilder och videos laddas inte ibland eller fungerar inte alls, hänger sig vid övergångar, nerladdningen eller installationen ballar ut ibland, vissa spel fungerar inte alls.

Den integrerar med microsoft store appen vilket jag tror skapar massa problem, den är inte självständig

Medlem

Game Pass är grymt och 99 spänn är det absolut värt.

Som nämnt så skapar dock integrationen med Microsoft Store många problem. Jag har fått installera om Master Chief Collection två gånger för att det blev nåt fel vid en uppdatering. Ibland kan Store själv inte lösa problemet så då får man ta ägarskap över lite kataloger och ta bort skit manuellt. Väldigt mycket bök för något som borde vara väldigt enkelt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Game Pass finns också som en officiell add-on (alltså inte user add-on) till GOG Galaxy 2.0 och jag kan inte minnas att det har varit krångligt att installera spel från gamepass via GOG.
Tror t.om. att du får välja vart det ska installeras (så att det inte automatiskt hamnar på C-disken) men jag är inte 100% säker då det var en månad eller två sedan jag använde det.

Medlem

Tycker inte det finns jätte mycket spel på game pass som intresserar en

Medlem
Skrivet av Neroz:

Game Pass finns också som en officiell add-on (alltså inte user add-on) till GOG Galaxy 2.0 och jag kan inte minnas att det har varit krångligt att installera spel från gamepass via GOG.
Tror t.om. att du får välja vart det ska installeras (så att det inte automatiskt hamnar på C-disken) men jag är inte 100% säker då det var en månad eller två sedan jag använde det.

Du kan alltid välja vilken disk det ska installeras på. Däremot tror jag inte det går att välja vart på den valda disken det ska installeras, tyvärr.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kvalitén på spel har varit riktigt bra de senaste månaderna, i början var det verkligen innehållsfattigt. Är lite kluven till hur jag kommer att göra. Från 45kr till 99kr är inte skitmycket. Fortfarande betydligt bättre än Humble Bundle som är den enda spelprenumeration jag varit med på innan Game Pass, och där kan vi snacka att kvalitén sjunkit rejält.

Medlem

Det är för lite spel på game pass. Behövs mycket mer.

Medlem

Utbudet och tjänstens pris verkar rimligt men de måste först polera sina spel så att de går att lira på en faktisk PC.

Medlem

Som många redan har sagt - Ruskigt buggigt och lämnar massa skräpfiler efter sig som är skyddade av systemet.... Det går att klura bort dom om man byter "Ägare" på filerna i Windows.
Och 8/10 spel jag försökte med gick inte att ladda ned.

Jesus.

Raderade min provprenumeration ganska omedelbart och begärde min 10krona tillbaka.
Vilket jävla skräp till tjänst. Värre än MS Store.

Medlem

Hur kan det lämna beta? Känns som att det är fler buggar nu än när det lanserades.

Medlem

Vad är det för buggar alla pratar om?

Genuint nyfiken eftersom det fungerar klanderfritt för mig men många här skriver att det är buggigt som attan.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar