Xbox All Access kommer till Sverige - EA Play inkluderas

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Bojkott: Ja i Xbox Game Pass Ultimate ingår:

  • Xbox Game Pass för konsol

  • Xbox Game Pass för PC

  • Xbox Live Gold

  • EA Play

  • xCloud

  • Perks

Innebär det det att EA play också är till PC?

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Har någon här varit i kontakt med Elgiganten över när man kan förhandsboka Xbox All Access hos dom ?

Var det inte sagt att förhandsbokningar drar igång 22 sep?
Då blir det nog en XsS All Access här iaf

Medlem
Skrivet av Filikun:

Innebär det det att EA play också är till PC?

Förstod det som det ja

Medlem
Skrivet av Lepr:

Var det inte sagt att förhandsbokningar drar igång 22 sep?
Då blir det nog en XsS All Access här iaf

Jag förstog det som att det gällde enbart förhandsbokningar på Microsofts hemsida men det kanske gäller Elgiganten med tro ?

Medlem

För att besvara min egen fråga: "We are teaming up with Electronic Arts... This means Ultimate members can enjoy EA Play on Xbox One, Xbox Series X and S, and Windows 10 PCs, and Xbox Game Pass for PC members get EA Play on Windows 10."

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Jag förstog det som att det gällde enbart förhandsbokningar på Microsofts hemsida men det kanske gäller Elgiganten med tro ?

Kan mycket väl vara så, lägger till "hoppas" på den frågan

Medlem
Skrivet av Filikun:

För att besvara min egen fråga: "We are teaming up with Electronic Arts... This means Ultimate members can enjoy EA Play on Xbox One, Xbox Series X and S, and Windows 10 PCs, and Xbox Game Pass for PC members get EA Play on Windows 10."

Oh, det är ju nice, då menas det att EA Play ingår även utanför All Access dealen?

Ambassadör
Xbox

@Lepr: Ja, alltså EA Play läggs till Xbox Game Pass Ultimate. Spelar ingen roll hur du skaffar din XBGU-prenumeration. Om du redan har en, om du får en via All Access-köp eller om din mormor köper ett 3-månaders kort i julklapp.


signatur

Jump in.

Medlem

Tack för alla svar, får hoppas Sony kontrar detta.

Medlem
Skrivet av lerb:

Måste ju säga, som trogen PS-fanboy (sedan ps2) så är jag grymt imponerad av detta. Sony får fan ha något bra att kontra med, men jag tror inte de har det tyvärr... En eventuell "betalplan" a la All Access, fast bundlad med PSNow skulle ju inte vara i närheten lika intressant pga det bättre utbudet på Gamepass.

Intressant att följa detta!

Och PSNow är inte i närheten så bra som Gamepass idag. Vilket de borde hårdsatsa på. Coolt iaf, bra satsning av MS!

Dex
Medlem

Jag har själv lite svårt att se varför så många personer är så taggade över All Access? Varför vill man binda upp sig för 24 månader? Kan ju mycket väl bli så att man använder gamepass i typ 6 månader sen är man inte så mycket mer intresserad och då står man där med 18 månader kvar ändå.

Har man kanske inte pengarna för att köpa konsolen direkt så har ju alla butiker en avbetalningsplan som man kan använda sig av och gamepass är ju redan en månadskostnad.
Förstår verkligen varför just All Access har blivit en så stor grej.
Gamepass i sig är skit bra och konsolerna verkar väldigt trevliga, men All Access fattar jag verkligen inte.
Hade man tjänat tusenlappar på det hade jag kunnat förstå det, men 250 dollar för Series S blir ju inte speciellt mycket billigare.

Jag fattar helt enkelt inte!

Medlem
Skrivet av dex20:

Jag har själv lite svårt att se varför så många personer är så taggade över All Access? Varför vill man binda upp sig för 24 månader? Kan ju mycket väl bli så att man använder gamepass i typ 6 månader sen är man inte så mycket mer intresserad och då står man där med 18 månader kvar ändå.

Har man kanske inte pengarna för att köpa konsolen direkt så har ju alla butiker en avbetalningsplan som man kan använda sig av och gamepass är ju redan en månadskostnad.
Förstår verkligen varför just All Access har blivit en så stor grej.
Gamepass i sig är skit bra och konsolerna verkar väldigt trevliga, men All Access fattar jag verkligen inte.
Hade man tjänat tusenlappar på det hade jag kunnat förstå det, men 250 dollar för Series S blir ju inte speciellt mycket billigare.

Jag fattar helt enkelt inte!

Jag tänker helt tvärtom, jag har ju gamepass ultimate ändå, och jag kommer köpa konsolen. Om jag då kan få den några hundringar billigare för att binda mig i två år och istället betala över tid. Det är ju två år jag ändå kommer spela och betala för gamepass så det blir ju solklart värt det? Beroende på vad månadskostanden slutar på såklart.

All


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem
Skrivet av dex20:

Jag har själv lite svårt att se varför så många personer är så taggade över All Access? Varför vill man binda upp sig för 24 månader? Kan ju mycket väl bli så att man använder gamepass i typ 6 månader sen är man inte så mycket mer intresserad och då står man där med 18 månader kvar ändå.

Har man kanske inte pengarna för att köpa konsolen direkt så har ju alla butiker en avbetalningsplan som man kan använda sig av och gamepass är ju redan en månadskostnad.
Förstår verkligen varför just All Access har blivit en så stor grej.
Gamepass i sig är skit bra och konsolerna verkar väldigt trevliga, men All Access fattar jag verkligen inte.
Hade man tjänat tusenlappar på det hade jag kunnat förstå det, men 250 dollar för Series S blir ju inte speciellt mycket billigare.

Jag fattar helt enkelt inte!

Jag tror inte att du riktigt fattar hur stort gamepass ultimate är.
Det är för närvarande 245 spel till xbox, 208 spel till PC. Nästa vecka släpper de cloud tjänsten och vi får se hur många spel som ligger där. Sedan har du live gold som gör att du FÅR ett antal spel varje månad.
lägg då till EA play som för närvarande är 89 spel till xbox som nu också kommer att ge ett okänt antal spel till PC när det slås ihop.

Det är inte så att man tröttnar på det. Det byts ut och läggs till spel hela varje månad.

Dex
Medlem
Skrivet av Phyrino:

Jag tror inte att du riktigt fattar hur stort gamepass ultimate är.
Det är för närvarande 245 spel till xbox, 208 spel till PC. Nästa vecka släpper de cloud tjänsten och vi får se hur många spel som ligger där. Sedan har du live gold som gör att du FÅR ett antal spel varje månad.
lägg då till EA play som för närvarande är 89 spel till xbox som nu också kommer att ge ett okänt antal spel till PC när det slås ihop.

Det är inte så att man tröttnar på det. Det byts ut och läggs till spel hela varje månad.

Ja jag skrev det också att Gamepass är helt fantastiskt och är redan en månadskostnad.
Men All Access handlar ju mer om att du tar konsolen på avbetalning. Men min poäng är att vilken butik som helst har ju alltid erbjudit avbetalning innan så varför har just detta blivit så stort? Kan förstå om man hade sparat tusenlappar, men som det verkar så är det inte mycket man tjänar på att binda upp sig.

Medlem

Fyfan va bra! Jag spelar nästan bara Fifa,Nhl och battlefield! Fan va värt😎

12
Skriv svar