Grattis Battlefield 1942 - 18 år idag!

Robot
Grattis Battlefield 1942 - 18 år idag!
Medlem

Älskart! nog en av de demos jag kört mest!

Medlem
Skrivet av ohGr:

Älskart! nog en av de demos jag kört mest!

Igenkänning!

18år känns heeeeeelt galet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Filmen påminner om hur serien en gång var. Fokus på fordon.
Senaste två spelen är ju 90% infanteri. Fel utveckling enligt mitt tycke....

Medlem

Hurra! Tack för alla grymma LAN!


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Den gamle familjedatorn Compaqen fick gå på högvarv där hemma 2002 när detta kom. Jisses är det 18 år sedan?


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Grattis till min favorit fps-serie!
Jag tror nästa battlefield kommer vara en storsatsning, så som BF3 var back in 2011.
Ny motor, pure nextgen.
Det är även det längsta uppehållet för serien på länge!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Grattis världens bästa Battlefield!

Medlem

Ooooh the memories!

Jag spelade verkligen skiten ur detta spelet när det kom, och ännu värre (eller bättre? ) vart det när moddarna började dyka upp. Vet inte hur mycket tid jag lade ned i Desert Combat... ujujuj, det var tider det!

Medlem

Oh fy fan vad detta spelades!

Medlem

Tack FZ, nu känner jag mig inte alls äldre. ^^

Skrivet av LeaD:

Ooooh the memories!

Jag spelade verkligen skiten ur detta spelet när det kom, och ännu värre (eller bättre? ) vart det när moddarna började dyka upp. Vet inte hur mycket tid jag lade ned i Desert Combat... ujujuj, det var tider det!

Desert Combat, Forgotten Hope... fanns en jäkla massa riktigt bra mods.
Minns någon galen mod som satte raketer på ungefär allt bl.a., jeepar som flög fram i bisarra hastigheter överallt gav upphov till mycket dumheter på lan.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Bästa Battlefield-spelet! Detta har man nött seriösa timmar, förmodligen det spelet jag har lagt mest tid på av alla jag spelat. Saknar det fortfarande 18 år senare....

Medlem

Utan tvekan ett av mina favoritspel genom tiderna. Minns hur kul det var att tävla i både 10-manna (Up-North!) och 4-manna infanteristrider. Det senare tävlade vi faktiskt om 1:a platsen i, men förlorade mot de nedrans Eyes of Wonder!

Medlem

Jag minns fortfarande hur jäkla coolt det här spelet var, en riktig classiker!

Medlem
Medlem

Kommer nog ALDRIG glömma detta spel.. SÅ galet bra.. skulle lätt köra igen om det släpps som en remake.. OCH ALLA MODS.. galet ...

Medlem

Minns fortfarande introt...

64 spelare, moddar och custom maps, inga mikrotransaktioner. Inget höll tillbaks pga dassiga konsoler med deras klumpiga kontroller. Alla flygplan, tanks och fordon var utplacerad på kartan.

Ah, det var tider det

Medlem

Zerohawks ftw!

Medlem

"Den bästa presenten hade kanske ändå varit en liten remaster, eller i alla fall ett återsläpp av Battlefield 1943. Gärna på pc denna gång."

Så sant som det var sagt!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Helt klart det bästa av alla battlefield spelen.

Medlem

Förmodligen det BF-spel som jag har haft mest skoj med. Desert Combat, Forgotten Hope och sist men inte minst, Silent Heroes.

Medlem

Gud så gammal man känner sig! Det var tider det! <3

Medlem

Bästa Battlefield


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av UOme:

Zerohawks ftw!

Zerohawks ftw!

https://vimeo.com/11184536

Medlem

Jag började Battlefield-serien med tvåan, men i gymnasiet blev det en hel del skoj med 1942-demot på rasterna.

Medlem

Uuuugh vad jag känner mig gammal nu

Har iaf många fina minnen från det spelet som ligger och dammar på vinden

Medlem

Bästa än idag. Inga j-a klasser, loot, ranking, crafting osv...
Att det var tämligen obalanserat var inget problem, man spelade ju för att det var kul. Skulle vilja gå så långt som att säga att det rent ut sagt var en av poängerna.

Och ja, fordonen var verkligen en av de stora poängerna, särskilt med expansionerna.

Medlem

Det sista fps:et jag spelade aldelles för mycket av. Silent Heroes modden <3 från någon som nyss gjort lumpen.

Medlem
Skrivet av TheTemplar:

Det sista fps:et jag spelade aldelles för mycket av. Silent Heroes modden <3 från någon som nyss gjort lumpen.

Silent Heroes var ju guld. En av de roligaste moddarna.

Helt klart det bästa i serien i min mening. Fokus på fordon som var placerade på kartan. Slagfälten varierade på kul sätt. Expansionerna var riktigt bra med.

Har provat de senare med men efter battlefield 2 dog det ut lite för min del. Känslan försvann och det känns mer som fast paced action med mindre fordonsfokus.

1
Skriv svar