StarCraft 2 endast för vuxna i Sydkorea

Robot
Medlem
StarCraft 2 endast för vuxna i Sydkorea

spelar mp betan och tycker våldet är ungefär som orginalet så jag fattar inte riktigt hur dem tänkt sig. eller är det för dem tycker det ser mer våldsamt ut i 3d ?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

De tycker väl det är skönt att dominera massorna som inte kommer att bry sig ett endaste dugg...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

>.>


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Skrivet av Dinskugga:

spelar mp betan och tycker våldet är ungefär som orginalet så jag fattar inte riktigt hur dem tänkt sig. eller är det för dem tycker det ser mer våldsamt ut i 3d ?

Är ju snarare för att många ungdomar spelar ihjäl sig i deras land.


signatur
Medlem

Det är väll knappast en begränsning, snarare en rekommendation som ingen följer, precis som med film.

Medlem

En del av proffsen som spelar BW är ju inte ens 18. Tycker landet som har störst scen för StarCRaft borde vara mer förstående...

Medlem

Det finns teorier som cirkulerar på nätet om att det är det Koreanska eSport förbundet (KeSPA) som influerat beslutet för att pressa Blizzard.

Blizzard och KeSPA håller på att förhandla om avgifter för att sända SC2-matcher (på det sätt som tv-kanalerna (främst MBC och OGN) fått göra gratis med brood war). KeSPA (och tv-bolagen) vill naturligtvis inte betala några lincensavgifter medan Blizzard naturligtvis vill ha en del av kakan (de har ju inte fått några pengar förutom för vad inköpen av cd-skivorna kostade) trots att deras spel använts varje dag i tvsändningar och samtidigt genererat rejäla vinster för MBC och OGN (i form av sponsor- och reklampengar).

Edit:
Å ena sidan tycker många att Blizzard ska vara nöjda: de får ju gratis reklam på bästa sändningstid hela tiden, å andra sidan har ju blizzard lagt ned massor med miljoner på utveckling och få lincenspengar som musiker kan få när deras musik används publikt.


signatur

The digital society furthers human flaws and selectively rewards development of convenient half-truths.

Medlem

Tack för det, Questioneer. Väldigt intressant tycker jag

1
Skriv svar