Under huven på Xbox Series S

Robot
Under huven på Xbox Series S

Stöd för 120 fps, men med 1440p snarare än 4K.

#xbox-series-s


Medlem

Ska bli intressant att spela spelen i 120 fps och se om man känner av den där skillnaden. Även med de nya handkontrollerna som minskar latency.

Medlem

Jag har inte ens en 4k tv så Series S verkar intressant

Avstängd

Perfekta kombon = PS5 + series S. Jag har dock en 4K-tv.

Medlem

Series S har potential att bli storsäljaren denna generation tack vare priset, tror den kan vinna konsolgenerationen för Microsoft. Brasklappen skulle vara om marknaden är intresserad av en helt digital konsol efter årtal av ockerpriser på de digitala spelen.

Medlem

Även om ämnet är "under huven", så kan jag inte låta bli att omposta från en annan tråd om utsidan på huven.

Här är högtalaren jag direkt tänkte på så fort jag såg bilden på XSS:

https://elumina.me/blog/the-dieter-rams-famous-10-principles-...

För att vara lite tillbaka och on-topic, så tycker jag att det verkar kunna ha potential att kunna bli mycket spel för väldigt lite pengar med denna konsol.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

NuZ
Testpilot

Ok det där är customer friendly! Snyggt Xbox, riktigt snyggt!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det här är totalt off-topic.
Men kan någon förklara för mig varför konsoler inte har börjat med ett officiellt stöd för mus+tangentbord?
Det är största hindret för mig när det kommer till att spela på en konsol; att vara tvungen att spela fps-spel, eller andra spel där det är stort fokus på att sikta bra, med gamepad.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Whisp:

Det här är totalt off-topic.
Men kan någon förklara för mig varför konsoler inte har börjat med ett officiellt stöd för mus+tangentbord?
Det är största hindret för mig när det kommer till att spela på en konsol; att vara tvungen att spela fps-spel, eller andra spel där det är stort fokus på att sikta bra, med gamepad.

De är det väl redan? Kan köra med m+k på både min PS4 och Xbox. Xbox har även ”officiella” saker i samarbete med Razer och Steelseries


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Microsoft is on a roll. EA Play med XGPU.

Om upplevelsen skiljer lika mycket som mellan PS4 och PS4 Pro så är Series S ett smart drag. Inte alla är lockade av en 5000 kr maskin.

Medlem

Hm, menas det att fågel är bra och fisk dåligt?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hm, menas det att fågel är bra och fisk dåligt?

Bägge är bra. Det som är poängen.

Medlem

@Fredrik Eriksson Hur går det med översättandet? Jag tror inte ens google hade lyckats spotta ut sig följande svengelska: "... men med mindre rendering resolution"!

Medlem

Mäktigt skägg!

Medlem
Skrivet av NuZ:

De är det väl redan? Kan köra med m+k på både min PS4 och Xbox. Xbox har även ”officiella” saker i samarbete med Razer och Steelseries

Jaha. Jag trodde det ansågs som fusk att spela med m+k när man spelar FPS multiplayer?

Ambassadör
Xbox

Trevligt med 120 fps i Gears 5 MP på båda konsolerna. S är riktigt vass alltså.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Trevligt med 120 fps i Gears 5 MP på båda konsolerna. S är riktigt vass alltså.

Verkligen. På något sätt synd att jag är så traditionell att jag vill ha skiva och verkligen vill nyttja min 4KTV till max. Annars hade jag sparat en hacka och haft den mest prisvärda next-gen konsolen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Whisp:

Jaha. Jag trodde det ansågs som fusk att spela med m+k när man spelar FPS multiplayer?

De spelen som stöder det sätter er i PC lobby i de fallet. Typ warframe, COD, fortnite osv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Verkligen. På något sätt synd att jag är så traditionell att jag vill ha skiva och verkligen vill nyttja min 4KTV till max. Annars hade jag sparat en hacka och haft den mest prisvärda next-gen konsolen.

Om du vill ha 4K och skivor så låter Series X som gjord för dig.
4K är fortfarande lite av en premium upplösning, speciellt om man vill ligga nära det utan att skala bilden mycket.

Glöm inte bort att du får dubbelt så stor lagringsenhet också, 512GB är nog lite tajt för många. 512 extra GB minskar nog gapet i priset en del.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Om du vill ha 4K och skivor så låter Series X som gjord för dig.
4K är fortfarande lite av en premium upplösning, speciellt om man vill ligga nära det utan att skala bilden mycket.

Glöm inte bort att du får dubbelt så stor lagringsenhet också, 512GB är nog lite tajt för många. 512 extra GB minskar nog gapet i priset en del.

Sant, lagringen är ju även den viktig för mig. Kommer få utöka oavsett, 1TB är litet det med. Så ja, bara lägga undan pengar och se över möbleringen inför en Series X då.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ribcage:

Sant, lagringen är ju även den viktig för mig. Kommer få utöka oavsett, 1TB är litet det med. Så ja, bara lägga undan pengar och se över möbleringen inför en Series X då.

15x15x30 (en linjal lång) är ju inte så stort att du behöver se över möbleringen? S är stor/liten som ett gammalt wii så den lär passa överallt om du har tajt bredvid tv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

KoP
Medlem
Skrivet av Whisp:

Det här är totalt off-topic.
Men kan någon förklara för mig varför konsoler inte har börjat med ett officiellt stöd för mus+tangentbord?
Det är största hindret för mig när det kommer till att spela på en konsol; att vara tvungen att spela fps-spel, eller andra spel där det är stort fokus på att sikta bra, med gamepad.

Både Playstation och Xbox stöder mus och tangent, sen är det upp till utvecklarna utav spel om deras spel skall gå att spela med mus å tangenbord. Minecraft på konsol stöder t.ex mus/tangenbord.

Medlem

Series X siktar på 4K i 60 fps (och till och med det dubbla). Series S nöjer sig med 1440p, men ska ändå stödja upp till 120 fps.

Tja sikta kan man alltid, sen vad det landar på är ju en annan sak...

Medlem

Sony: BuT bUt My ExClUsIvEs!!!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Sony: BuT bUt My ExClUsIvEs!!!

Finns i sjön!

Medlem

@Whisp:

Jo men det funkar, har till och med spelat lite Warzone på min Xbox one med Apple magic keyboard
Det är upp till utvecklarna av spelen att lägga in stöd för k+m

Medlem

Kyllösning jag älskar den så bra där microsoft

Medlem

Kan nog säga att det är framtida lösning på kylning. vill man gå high kan man lösa det towerkylare och hållare i plast

12
Skriv svar