Diskutera – Hur påverkar Xbox-nyheterna din köplust?

Robot
Diskutera – Hur påverkar Xbox-nyheterna din köplust?

Har veckans Xbox-lavin fått dig att bestämma din nästa konsol?

#diskutera, #playstation-5, #xbox, #xbox-series


Moderator | Testpilot

Inte alls. Planerat sedan ett bra tag tillbaka att det blir en ny stationär Dator, bland annat för Cyberpunk och Game Pass och sedan en PS5 för dess exklusiva titlar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har redan förbokat och bestämt mig för ps5 vad det än är för pris pga alla exklusiv spel som kommer. Sen får man se om man köper xbox när nya halo kommer eller om man kan köra det på pc om det kommer där.

Gen
Medlem

Inte alls, kör 100% på PC denna gången. Det enda jag missar egentligen är PS5 spelen men har lovat mig själv att bra köra en "enhet" åt gången pga tidsbrist.

Medlem

Hade inte tänkt köpa ngn konsoll alls denna generation då jag i princip enbart spelar på pc och skall uppgradera den i höst. Men efter att hört om att Xbox All acccess kommer till sverige så blev jag betydligt sugnare på Series X, dels för att jag redan månatligen betalar för gamepass, dels för att min 4k spelare har gett upp och dels för att det var väldigt många intressanta tredjepartsspel som ska komma till konsolversionen av gamepass enligt en av deras konferenser.

Om All Access går på 350:- i sverige så blir det ett köp.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Inaktiv

Spelen styr för mig och där vinner Ps5, precis som senaste generationen och den innan.

Medlem

Det bästa med veckans Xbox-nyheter är att det tvingar Sony att ge oss lite mer PS5 nyheter, samt att konsollen blev billigare än jag trodde vilket också troligen innebär en billigare PS5.

Medlem
Skrivet av rangman_106:

Har redan förbokat och bestämt mig för ps5 vad det än är för pris pga alla exklusiv spel som kommer. Sen får man se om man köper xbox när nya halo kommer eller om man kan köra det på pc om det kommer där.

Halo kommer till pc samt alla andra förstaparts spel från microsoft.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Känns som Xbox Series X är en uppgraderad Xbox One så ser inte så särskillt tilltalande att skaffa dag1

Medlem

Skall uppgradera min dator i höst, men för att besvara frågan så kommer nog min nästa konsol bli en Switch när dom släpper den nya nästa år.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Håller mig till PC. Möjligtvis en Switch för det är alltid mysigt att lira Nintendo spel i soffan ;P

Medlem

Har blivit mer hypad inför PS5 då Sony lär anpassa priset efter Xbox-motsvarigheten och således bli billigare än väntat. Xbox förblir fortsatt ointressant då jag främst spelar på PC.

Inaktiv

Inte ett dugg blir en helt ny burk nu i september inför CP 2077 med skärm och allt, blir stort hål i plånboken men lätt värt. Sen blir det PS5 med.

Helt ärligt så förstår jag inte varför man är intresserad av xbox om man även kör PC, ser ingen fördel alls. Och nu denna nyhet med hårdvaran i S får en bara att tappa allt förtroende för MS. Jag har hela tiden tyckt att Sony gör rätt i att gå all in med nextgen och inte köra en mjuk övergång men det MS gör är ju att sabotera hela nästa generation innan den släppts.

Medlem

Blir ny GPU till PCn, sen får jag se om Ps5 kommer med några intressanta exklusiva spel.
Som PC användare så är Xbox ointressant.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

nu denna nyhet med hårdvaran i S får en bara att tappa allt förtroende för MS. Jag har hela tiden tyckt att Sony gör rätt i att gå all in med nextgen och inte köra en mjuk övergång men det MS gör är ju att sabotera hela nästa generation innan den släppts.

Precis. MS har med sin policy gjort sina konsoler meningslösa och skjutit sig själva i foten, men lyckas ändå förstöra för multiplattutvecklare och gamers med sin S modell.

Sonys PR:avdelning måste mysa rejält nu. Behöver de ens tävla med priset på PS5 efter detta?

Medlem

Nej det påverkar inte mitt beslut, hade planerat att köpa Series X oavsett.

It's not a lake, it's an ocean

Egentligen inte. Jag har beslutat att vänta i vilket fall, och det uppskjutna Halo Infinite cementerade det beslutet. Däremot är den nya betalningsmodellen via Elgiganten intressant. Möjligt att jag hakar på den vägen i stället för att, som förr, köpa cash.

Sedan undrar jag alltmer om upplevelsen av skillnaden mellan Series S och Series X verkligen motsvarar 2100 kr. Eftersom jag vill ha fysisk media blir det förstås en X i vilket fall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Vad MS gör rör mig inte alls. De får hålla på med vad de vill. Blir en PS5a alla dagar i veckan oavsett. Dock inväntar jag fler spel innan köp, så kanske nästa år.

Avstängd

Jag säljer eller byter in min One X mot en Series S. Det blir bra tillsvidare. Så resonerar jag för tillfället iallafall.

Medlem

Fortsätter med Switch och PC samt hoppas att streaming (helst Stadia) blir så bra att det kan ersätta PC. Om de nya konsolerna inte är knäpptysta (tystare än Switch) så är det sannolikt att det inte blir någon konsol alls den här generationen.

Medlem
Skrivet av Keima:

Känns som Xbox Series X är en uppgraderad Xbox One så ser inte så särskillt tilltalande att skaffa dag1

Hur menar du nu? Är väl en väldans skillnad mellan One och Series X.

OnT: Blir nog fortfarande PS5 för mig, men kanske att man kompletterar med en Series S också. PCn börjar få lite svårt att hänga med i nya spel och den känns inte värd att uppgradera längre, så en billig konsol med game pass känns mer lockande.

Medlem

Inte alls. Xbox är givet för mig. Har så mycket annat för mig där jag använder min xbox som digitalbox också. Kör allt genom boxen, men jag ska köpa en ps5 också. Men min main blir xboxen.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Jag säljer eller byter in min One X mot en Series S. Det blir bra tillsvidare. Så resonerar jag för tillfället iallafall.

Du vet väl att Series S inte klarar av att köra Xbox One X spelen X enhanced? Så istället för 4K så kommer dessa spel köras i typ 800p - 900p på series S, precis som på vanliga Xbox One. Så behåll din Xbox One X och spara pengarna och köp en Series X vid senare tillfälle. Eller köp en Series X direkt på release!

eld
Medlem
Skrivet av Balder:

Du vet väl att Series S inte klarar av att köra Xbox One X spelen X enhanced? Så istället för 4K så kommer dessa spel köras i typ 800p - 900p på series S, precis som på vanliga Xbox One. Så behåll din Xbox One X och spara pengarna och köp en Series X vid senare tillfälle. Eller köp en Series X direkt på release!

Fast det är två olika generationer, series x/s spel kommer inte köra på hans xbox one x såvida de inte är xbox one spel.

Däremot kommer han om han köper series s fortsätta ha en xbox one x kompatibel konsol men även kunna köra framtida series x/s spel.

Men som du säger, har han en xbox one x så har han antagligen en 4k tv, och då vill han nog ha series x.

Medlem

Hade ursprungligen inte tänkt att köpa någon next gen-konsol vid release men nu blir det nog en XSX via Access-programmet, lite beroende på priset här i Sverige. Har haft både en PS4 och en X1a den här generationen, med PS4an som det första inköpet innan X-boxen fanns att tillgå i landet. Tycker dock att MS gör precis allt rätt just nu och kan inte se mig köpa en PS5a inom en överskådlig framtid. Har även svårt att förstå de som ogillar vad MS gör men det är ju så klart upp till var och en

Medlem

Klart det blir en ny Xbox Series X, sen kanske det blir PS5 om det nu dyker upp något intressant/bra spel på den. PS4 samlade enbart damm efter spelat igenom Horizon Zero Dawn, dock är nog PS5 värd att skaffa enbart för Horizon forbidden West

Medlem

Det blir självklart en PS5, men om Microsoft visar något trevligt spel kan det mycket väl bli en Xbox Series X också.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Håller mig enbart till PC. Känns inte som att man heller går miste om några konsolexklusiva spel nu för tiden heller nu när alla spel förr eller senare släpps

Medlem
Skrivet av MrToad:

Tja det lutar väl åt PS5 helt enkelt, med tanke på att det förmodligen är där som känslan av next-gen kommer finnas.
Om nu xbox är återhållen av mindre prestanda i S modellen, och dom dessutom har få intressanta, enligt mig, egna spel så blir ju valet ganska enkelt.

Men jag vill vänta och se vad Nintendo har i kikaren oxå.

Om Xbox Series S blir återhållen av mindre prestanda så finns det även en risk att samtliga multi-plattform spel kommer påverkas negativt, men förhoppningsvis löser man detta.

Medlem

Blir en XsX dag 1!
Så otroligt underbart att kunna spela Game Pass på dator, två olika xboxar samt mobiltelefon!
Sen när EA Play ingår så slipper man dessutom köpa NHL, jag kan spela Battlefield samt Mass Effect!

Har även stort hopp på flera av de studios MS har shoppat senaste tiden.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

123
Skriv svar