Ninja är tillbaka på Twitch

Robot
Ninja är tillbaka på Twitch

Ett år efter att han lämnade.

#mixer, #ninja, #twitch


Medlem

Så han fick 30 milj dollar för att gå över till Mixer och sen las det ner inom ett år och nu tillbaks till Twitch igen... Det lönar sig för honom.

Medlem

Hur kan Microsoft ha fallerat så kapitalt med Mixer? Så mycket pengar och (men kanske inte så) mycket kompetens så gick det ändå inte.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Hur kan Microsoft ha fallerat så kapitalt med Mixer? Så mycket pengar och (men kanske inte så) mycket kompetens så gick det ändå inte.

Min chansning skulle vara att de inte har tillräckligt mycket socialt kapital för att få folk att byta över till dem, de hade dessutom ingen förexisterande plattform där folk hänger som gör det smidigt att kolla in Mixer. Twitch är ju en framgångssaga även om de blev uppköpta av Amazon, folk började hänga där därför att det inte fanns så mycket konkurrens. När Microsoft väl gav sig in i alltihop hade communityn redan grott sig så stark hos Twitch att Mixer inte riktigt blev ett alternativ. Youtube Gaming är ju ganska likt Youtube Music i att det inte riktigt är en ensamstående konkurrent till Twitch utan helt enkelt kompletterar deras hela plattform.

Får se ifall det blir något utrymme för fler större streamingplattformar, beror säkert på hur många spel som folk är intresserade utav och hur snabbt spelindustrin fortsätter växa framåt. Blir det så att mindre spel som inte skulle rapporteras om på t.ex FZ ändå säljs i flera hundratusen exempelar finns det någonstans där kanske en möjlighet då folk tenderar att välja sina communities baserat på vad de får för content... men inte säker där.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av Miindz:

Hur kan Microsoft ha fallerat så kapitalt med Mixer? Så mycket pengar och (men kanske inte så) mycket kompetens så gick det ändå inte.

Bra beskrivning av Microsoft där

Medlem

Stolt över att aldrig kollat på någon stream/video med honom.

Geeks Gaming
Skrivet av Miindz:

Hur kan Microsoft ha fallerat så kapitalt med Mixer? Så mycket pengar och (men kanske inte så) mycket kompetens så gick det ändå inte.

I min mening satsade man helt fel.
Man hade i grunden en välfungerande tjänst rent tekniskt, man fick hyfsad rull på PR, man började bygga riktigt stabila communities....

Men sen väljer att spendera hela sin kassa på 2-3 streamers (i.e bland de största)? Riktigt idiotiskt.
Där är inga solida communities som är direkt inbjudande (se vad som hände med ninjas tittarsiffror) utan man följer mer spelet i sig och har en lojalitet mot plattformen.

Hade man istället tagit in 30-50 av de mindre (i.e medium) aktörerna med solida communities där det är en starkare lojalitet mot kreatören än mot plattformen, så hade man nog lyckats myyyycket bättre.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Stolt över att aldrig kollat på någon stream/video med honom.

Men ändå så pass insatt att du vet att du kan känna dig stolt över att inte ha sett något. Märklig men underhållande kommentar

Medlem
Skrivet av Gaara:

Stolt över att aldrig kollat på någon stream/video med honom.

Hur kan du veta om du ska vara stolt när du inte har sett honom?🤔

Medlem
Skrivet av Gaara:

Stolt över att aldrig kollat på någon stream/video med honom.

Hur är det något att vara stolt över?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hur är det något att vara stolt över?

Man ska ha låga mål här i livet så man alltid kan inbilla sig att man lyckas med nåt

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Men ändå så pass insatt att du vet att du kan känna dig stolt över att inte ha sett något. Märklig men underhållande kommentar

Ptja man blir ju matad med viss info här på FZ som inte alltid ligger i sitt eget intresse...

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Ptja man blir ju matad med viss info här på FZ som inte alltid ligger i sitt eget intresse...

Det blir man absolut

Redaktör
Skrivet av Gaara:

Ptja man blir ju matad med viss info här på FZ som inte alltid ligger i sitt eget intresse...

Jag hade kanske valt ett annat ord än "matad", typ "råkar läsa, fast jag inte är intresserad". Såvida du inte läser allt vi skriver förstås, då har jag absolut inget att klaga på.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_328494:

Det blir man absolut

Nä, det tycker jag inte. Läs inte artiklarna, så är "problemet" löst.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Nä, det tycker jag inte. Läs inte artiklarna, så är "problemet" löst.

Men jag gillar ju artiklar

Men också att bilda mig en egen uppfattning så det brukar inte vara nåt större bekymmer

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Men jag gillar ju artiklar

Men också att bilda mig en egen uppfattning så det brukar inte vara nåt större bekymmer

Ja, fast du lider inte av detta "problemet" heller Det var personen du svarade på, jag bara följde kedjan!

Ha en go helg på dig.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Ja, fast du lider inte av detta "problemet" heller Det var personen du svarade på, jag bara följde kedjan!

Ha en go helg på dig.

Tack detsamma

Medlem
Skrivet av Miindz:

Hur kan Microsoft ha fallerat så kapitalt med Mixer? Så mycket pengar och (men kanske inte så) mycket kompetens så gick det ändå inte.

Mixer blev bara ytterligare en plattform som inte erbjöd något nytt eller bättre. Samma sak med Google+ kontra Facebook som lades ner då ingen orkade med två likadana tjänster. Det gör inte Google mindre kompetenta utan folk var/är för inkörda på FB helt enkelt. 😊

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ptja man blir ju matad med viss info här på FZ som inte alltid ligger i sitt eget intresse...

Haha åhneeej vad jobbigt, sjukt att allt inte är skräddarsytt efter just dig och att du inte har egen fri vilja att läsa eller inte..

Medlem
Skrivet av Disturbedcows:

Haha åhneeej vad jobbigt, sjukt att allt inte är skräddarsytt efter just dig och att du inte har egen fri vilja att läsa eller inte..

Citerad...oh inget viktigt *klickar vidare*

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ingen bryr sig, ta bort skiten!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

W h OMEGALUL ?
Nämen, skämt åsido, vad kul för honom!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Citerad...oh inget viktigt *klickar vidare*

Åhnej vilken burn!

Medlem

Most overrated streamer ever.

Medlem

Hade ingen aning om den här snubben. Vilket häftigt och ovanligt nick han använder sig av. Ser ut som en cuck som bor hos mamma

Medlem

Synd att lägga ner en plattform som någon kämpat med bara för att de blivit uppköpta av Microsoft. Men det är ju så det brukar bli tyvärr.
Beam (som det hette innan) var tekniskt bättre än vad Twitch var och ett ganska soft ställe att hänga på.

Annars tycker jag Ninja är en ganska tråkig streamer, men det är ju jag det. Han har ju sina fans.

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Ingen bryr sig, ta bort skiten!

Jag bryr mig.

Medlem

EsfandTV är en supergo streamer och dude Min personliga åsikt. Ninja har jag faktiskt aldrig tittat på.

1
Skriv svar