Immortals Fenyx Rising-utvecklare om Breath of the Wild-jämförelser
Av någon anledning blir folk ibland väldigt defensiva när nya spel tar bra saker från andra titlar (I detta fall Botw) och gör sin egen spin på det. Är inte det vad nästan alla gjort någonsin?
Jag tycker det är jättebra att någon tar det bästa från Breath of the Wild och sedan lägger till sina egna idéer. Många avskyr ju bland annat att vapen går sönder, något som man slipper här t ex. Strider tyckte vissa blev tråkiga och enformiga vilket också verkar ha fått ett lyft i Immortals Fenyx Rising, om man ska gå efter vad folk sagt efter de fått spela 2h 30 min.
Det här kan nog bli underhållande.
Av någon anledning blir folk ibland väldigt defensiva när nya spel tar bra saker från andra titlar (I detta fall Botw) och gör sin egen spin på det. Är inte det vad nästan alla gjort någonsin?
Jag tycker det är jättebra att någon tar det bästa från Breath of the Wild och sedan lägger till sina egna idéer. Många avskyr ju bland annat att vapen går sönder, något som man slipper här t ex. Strider tyckte vissa blev tråkiga och enformiga vilket också verkar ha fått ett lyft i Immortals Fenyx Rising, om man ska gå efter vad folk sagt efter de fått spela 2h 30 min.
Det här kan nog bli underhållande.
För övrigt så är väl klättringen i BotW lånad från Shadow of the Colossus?
Gör ett bra spel. Sen skiter jag väl i vart all inspiration kommer ifrån.
Exakt så är det!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Nej.
Jag känner ingen vilja alls att spela detta av det jag sett. Dom missar fullständigt allt det som gör bow unikt.
Är villig att hålla med till viss del. Det känns som ett jädra fokus på strider, det var mycket i botw med men det var inte det som gjorde spelet kung.
Första gången jag möt en åskstorm och klev in i en grotta, blev jag helt knäsvag. Kan lova att den känslan aldrig kommer infinna sig i detta spel. Men kommer säkert vara värt att spela