Immortals Fenyx Rising-utvecklare om Breath of the Wild-jämförelser

Robot
Immortals Fenyx Rising-utvecklare om Breath of the Wild-jämförelser

Smickrad men säger också att deras verk är "unikt".

#immortals-fenyx-rising, #ubisoft


Moderator | Testpilot

Av någon anledning blir folk ibland väldigt defensiva när nya spel tar bra saker från andra titlar (I detta fall Botw) och gör sin egen spin på det. Är inte det vad nästan alla gjort någonsin?

Jag tycker det är jättebra att någon tar det bästa från Breath of the Wild och sedan lägger till sina egna idéer. Många avskyr ju bland annat att vapen går sönder, något som man slipper här t ex. Strider tyckte vissa blev tråkiga och enformiga vilket också verkar ha fått ett lyft i Immortals Fenyx Rising, om man ska gå efter vad folk sagt efter de fått spela 2h 30 min.

Det här kan nog bli underhållande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Av någon anledning blir folk ibland väldigt defensiva när nya spel tar bra saker från andra titlar (I detta fall Botw) och gör sin egen spin på det. Är inte det vad nästan alla gjort någonsin?

Jag tycker det är jättebra att någon tar det bästa från Breath of the Wild och sedan lägger till sina egna idéer. Många avskyr ju bland annat att vapen går sönder, något som man slipper här t ex. Strider tyckte vissa blev tråkiga och enformiga vilket också verkar ha fått ett lyft i Immortals Fenyx Rising, om man ska gå efter vad folk sagt efter de fått spela 2h 30 min.

Det här kan nog bli underhållande.

För övrigt så är väl klättringen i BotW lånad från Shadow of the Colossus?

Medlem

Botw tog ju väldigt mycket inspiration från Ubisofts openworld-concept men lyckades göra det kul, känns väl naturligt att ubi nu lånar tillbaka


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Gör ett bra spel. Sen skiter jag väl i vart all inspiration kommer ifrån.

Medlem

"Smickrad men säger också att deras verk är "unikt"."

Lite som när Nintendo angående BotW på frågan om spelet var ett open world- spel att det var ett" Open Air-spel"

Medlem
Skrivet av Therant:

Gör ett bra spel. Sen skiter jag väl i vart all inspiration kommer ifrån.

Exakt så är det!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Av det dom har visat så har jag inte sett någonting som är unikt med det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ikaros ifrån Nintendo 8-bitars någon. ? Inte..

Medlem

Nej.
Jag känner ingen vilja alls att spela detta av det jag sett. Dom missar fullständigt allt det som gör bow unikt.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Nej.
Jag känner ingen vilja alls att spela detta av det jag sett. Dom missar fullständigt allt det som gör bow unikt.

Är villig att hålla med till viss del. Det känns som ett jädra fokus på strider, det var mycket i botw med men det var inte det som gjorde spelet kung.
Första gången jag möt en åskstorm och klev in i en grotta, blev jag helt knäsvag. Kan lova att den känslan aldrig kommer infinna sig i detta spel. Men kommer säkert vara värt att spela

Medlem

Är sugen, men inte helt såld.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Såg mysigt ut, men måste ju vara ett av de konstigaste namnbytena på ett spel någonsin. Kanske inte bytet i sig utan resultatet...

1
Skriv svar