Conan Exiles får sin största uppdatering/expansion någonsin

Robot
Conan Exiles får sin största uppdatering/expansion någonsin

Och du kan släppa lös din inre barbar helt gratis under helgen.

#Conan-exiles, #Funcom, #nyhetstips


RmK
Medlem

Är det värt att köpa eller är spelet lika cancer som Rust?

Inaktiv

Bland de bättre survival spelen tycker jag. Mycket bra. Men roligast är att spela med ett gäng polare på en privat server.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Bland de bättre survival spelen tycker jag. Mycket bra. Men roligast är att spela med ett gäng polare på en privat server.

Håller fullständigt med. Det var överraskande enkelt att fixa till servern som man ville ha den dessutom. Gott om verktyg.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag och ett par vänner köpte det på release.

Det var jättedåligt, allt var buggat och trasigt, mobs kunde oftast inte slå tillbaka om man stod med ett träd mellan och och sådant.

Vi gav det en vecka och gick sedan tillbaka till Rust.
Jag har sedan kollat antalet spelare på steam och det har alltid legat runt ynka 10K pers så jag tog det som ett kvitto på att spelet aldrig förbättrades.

Ironiskt nog blev jag sugen på detta igen nu när jag såg trailern, men nej... fool me once...

Medlem

Sitter och kör Conan pve på egen server med en hel drös med mods, sjukt kul har vi så kommer nog återvända så fort denna expedition går ur ea för att igen slåss!

Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag och ett par vänner köpte det på release.

Det var jättedåligt, allt var buggat och trasigt, mobs kunde oftast inte slå tillbaka om man stod med ett träd mellan och och sådant.

Vi gav det en vecka och gick sedan tillbaka till Rust.
Jag har sedan kollat antalet spelare på steam och det har alltid legat runt ynka 10K pers så jag tog det som ett kvitto på att spelet aldrig förbättrades.

Ironiskt nog blev jag sugen på detta igen nu när jag såg trailern, men nej... fool me once...

Vad konstigt att det var buggat och trasigt när du köper ett early relase spel den första veckan som det kommer ut som early release, derp.

Rust är ju.. relativt.. tomt och innehållslöst jämfört med Conan Exiles. Finns ju inget att göra förutom att raida andra, vilket blir tråkigt efter den 203902390 gången.

CE är ett bra spel, imo. Gillar combat och religion-systemet.

Medlem

Conan Exiles är utan tvekan det bästa survival spelet jag spelat så detta får nog bli ett köp... men jag förstår inte riktigt vad denna lägger till. Det låter som att det är en ny karta? Det får mig att tveka, jag vill ha större karta inte två olika...

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Vad konstigt att det var buggat och trasigt när du köper ett early relase spel den första veckan som det kommer ut som early release, derp.

Rust är ju.. relativt.. tomt och innehållslöst jämfört med Conan Exiles. Finns ju inget att göra förutom att raida andra, vilket blir tråkigt efter den 203902390 gången.

CE är ett bra spel, imo. Gillar combat och religion-systemet.

Köpte det också under Early Access och diggade det faktiskt väldigt mycket då. Enda som fick mig att sluta i det läget var när servern man var på kraschade och försvann efter att man gjort väldigt stora framsteg. Skulle kunna se det som någon sorts MMO i slutändan faktiskt, egen ekonomi och allt.

Enda lustiga med alla dessa survivalspel är att varenda djur verkar vara aggressiva carnivorer, skulle de släppa lös en hamster skulle den vilja döda dig med, kanske t om en vandrande pinne.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

ELF
Medlem
Skrivet av RmK:

Är det värt att köpa eller är spelet lika cancer som Rust?

Förmodar att du syftar på multiplayer. Då pratar vi om att spela med andra vilket oftast är lika med cancer. Jag valde att spela själv efter ett tag och hade görsköj, men ökade xp, gather rate, etc då original är ställt för multiplayer och det skulle ta år och dar att göra något...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Köpte det också under Early Access och diggade det faktiskt väldigt mycket då. Enda som fick mig att sluta i det läget var när servern man var på kraschade och försvann efter att man gjort väldigt stora framsteg. Skulle kunna se det som någon sorts MMO i slutändan faktiskt, egen ekonomi och allt.

Enda lustiga med alla dessa survivalspel är att varenda djur verkar vara aggressiva carnivorer, skulle de släppa lös en hamster skulle den vilja döda dig med, kanske t om en vandrande pinne.

Jo, spelade det under very early access, men är inte helt dimwitted och hade inga förväntningar på att spelet ska vara buggfritt, och det funkade helt okay för mig. Bra spel, bara blivit bättre.

Det är ju ett spel där alla vill döda dig rent generellt till och med gudarna, så inte så förvånande. :v

Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag och ett par vänner köpte det på release.

Skrivet av Arkaith:

Vad konstigt att det var buggat och trasigt när du köper ett early relase spel den första veckan som det kommer ut som early release, derp.

Skrivet av Arkaith:

Jo, spelade det under very early access, men är inte helt dimwitted

Du låter smått dimwitted dock.
Någon säger release, du förutsätter early access....

Medlem

Aldrig lyckats komma över spelets ljuddesign, ljuden de flesta fienderna gör känns som ett dåligt skämt.. För att inte tala om deras animationer?? Förutom det så är det bara att stå på en sten så är majoriteten av alla fiender besegrad då AI:n känns stenålders.

Bortsett från allt detta som gör survival-aspekten mycket stelare då det enda riktiga hotet egentligen är hunger och törst, så är allt som har att göra med resurser och annan management askul! Att bygga olika strukturer, utforska världen och sköta om sitt huvudkvarter osv. Klättringsfunktionen är också kul att leka runt med!

Har dock inte fastnat för spelet i längden, det känns inte tillräckligt putsat på något vis. Typ Dollarstore-Terraria fast i 3D, plus skinnflöjtar och tuttar.

Medlem

Det enda jag tyckte var intressant med detta spelet var att man kunde framkalla gudar.

Vilket dom verkar ha tagit bort av någon anledning,

Medlem

Tack för tipset, ska tanka hem o testa o se om det är kul, inte kört det här tidigare men expansionen såg skoj ut.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Du låter smått dimwitted dock.
Någon säger release, du förutsätter early access....

Då inget av det du nämnde är hur spelet är, så antog jag att du menade EA.

Medlem

Släpps det i Early access om 9månader? 🤔

RmK
Medlem

Det blev ett köp för min del efter många timmar lagda i helgen. Jag och två till spelar på en pve server då vi håller på att lära oss spelet än så länge. Kanske fortsätter med en pvp server längre fram men just nu är det fokus på att förbereda oss inför vår första purge.

1
Skriv svar