Uppgift: "Foten" till Xbox Series X kan inte tas bort, även om konsolen ligger ner

Medlem
Skrivet av NuZ:

Är rätt dålig design och en bagatell men tror det är för att ”idiotsäkra” luftflödet så ingen plockar bort den för att sedan ställa den upp

inte bara så att man inte ställer den upp..
utan så att man inte skjuter in den mot en kant om den ligger.
det är nog därför toppen är "urgröpt" också

Farornas Konung
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Ja, lika bra det. Inte lätt i dagens bebis-samhälle med alla lättkränkta. Jag skyller på internet och framförallt sociala medier.

Tror inte människor är mer lättkränkta idag, utan snarare att det syns på ett annat sätt.

Medlem
Skrivet av martinot:

Förmodligen ställer de mycket högre pressade prestandakraven i nästa generations konsoler även högre krav på kraftigare värmeavledning än nuvarande generations konsoler.

Antingen så får man göra en effektivare design som ger mer utrymme för kylning och stora fläktar, eller så får man sätta in fläktar som snurrar i riktigt hög hastighet (men kommer då låta desto mer).

Både Sony och Microsoft minns nog fortfarande förra generationens konsoler, och vill undvika de misstagen med bristande kylkapacitet (PS3 "fat" med nätaggregaten som brann upp, och 360 med delaminerad CPU från kretskort "red ring of death", med miljardförluster som följd).

Sedan må PS5 vara lite smalare än XSX, men knappast liten den heller:

https://www.notebookcheck.net/fileadmin/_processed_/b/7/csm_p...

https://www.notebookcheck.net/fileadmin/Notebooks/News/_nc3/p...

Smart lösning (även om jag inte tyckte PS3 alls passade som stående, såg bara helt fel ut).

Minns liknande från gamla Apollo arbetsstationer (UNIX-maskiner runt 80/90-talet).

Absolut dålig fotlösning av MS. Det kunde gjorts mycket bättre.

Kul jämförelsebild:D. Ja ps5an ser ju gigantisk ut men jag trodde faktiskt att boxen skulle vara något mindre ändå med tanke på tjockleken. Bra kylning och tysta maskiner gillas ju så egentligen spelar det för egen del ingen större roll. Jag får ta bort ett hyllplan extra bara^^.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av gorbatjov:

Åh helskotta är Series X stor?!

Håller verkligen med om att de kunde designat foten på ett smartare sätt. Minns tjockis-ps3 och loggan man kunde snurra på efter hur man placerade den. Det är att tänka steget längre det;).

Jag älskade Sonys feta PS3. Tycker fortfarande att den är deras snyggaste PlayStation någonsin. Lika stilig liggande som stående.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv

Väldigt konstigt designbeslut helt enkelt. Har alltid mina enheter liggandes, passar bättre i tvbänkarna jag haft.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag älskade Sonys feta PS3. Tycker fortfarande att den är deras snyggaste PlayStation någonsin. Lika stilig liggande som stående.

Samma här och håller med dig. Gillade dessutom tyngden. Gav verkligen ben premiumkänsla när man packade upp den.

KoP
Medlem

Aj aj.. dessa i-landsproblem är jobbiga att hantera ibland.

Medlem

Och att den inte går att ta bort är det verkligen ett problem? Om det är det. Då tycker jag synd om er. Då har ni större problem i livet.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Och att den inte går att ta bort är det verkligen ett problem? Om det är det. Då tycker jag synd om er. Då har ni större problem i livet.

Att det inte är ett problem för dig innebär ju inte att andra kan tycka det är synd? Varför skulle man ha större problem i livet för det? Att vara inne och fanboya hejdlöst här är väl också märkligt? Finns det inte andra problem i livet att ta tag i? Samma ologiska slutsats.

Medlem

Konstigt att dom inte kan göra som med vanliga S och X en fot som går att ta bort. Dock säger Microsoft att det är för fläktarnas skull, och deras fläkt idé är som en tornado som drar igenom boxen, så kan den inte andas så är det ett problem.

Inaktiv
Skrivet av Freeman79a:

Och att den inte går att ta bort är det verkligen ett problem? Om det är det. Då tycker jag synd om er. Då har ni större problem i livet.

Ok, nu får du utveckla. Om man tycker det är ett problem att inte foten går att ta bort, vilka större problem betyder det att man har?

Medlem

Jag kollar inte på konsolen när jag spelar. Gjorde jag det så skulle det inte spela någon roll vilken konsol jag hade, ingen ser bra ut. Äh! Det ska spelas på den. Det är inte ett avsnitt av något inredningsprogram. Den får stå där och göra sin grej. Få vara försiktig så jag inte misstar den för en askopp där jag försöker pressa ner snuset, eller att jag försöker slå på routern istället för ps5.

Medlem

Finns en stor anledning till att man inte skall ha PS3 ståendes vertikalt.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Råvarorna förvaras dock bäst i den välkylda Series X.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vem bryr sig. Det är en låda man spelar spel på

Vissa ser den tydligen som en inredningsdetalj.

Visst, jag kan hålla med om att det är en lite konstig design med tanke på hur de flesta tvbänkarna är designade. Det går inte ihop riktigt så väl.

Medlem

Spelar ju ingen roll om den står eller ligger, lika ful oavsett läge. PS5:an däremot <3

Medlem
Skrivet av Cortex:

Spelar ju ingen roll om den står eller ligger, lika ful oavsett läge. PS5:an däremot <3

Allt är ju en fråga om estetik och personlig smak, men P5 är den värsta och fulaste skapelsen genom historien.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar