På onsdag blir det Playstation 5-uppvisning!

Skrivet av Lokander:

Är ju snack om att själva chassit (endast det vita på sidorna) ska gå att ta av jätte simpelt så ska man kunna köpa alla möljiga mönster, kommer säkerligen komma upp överallt om detta stämmer.
Om det är så borde den vita inte vara några som helst problem eftersom resten är ju svart.

Edit; https://puu.sh/GrYrZ/d158387bd7.png

här är den utan "vingarna"

Intressant. Undrar om man då bara kan ta bort sidorna/vingarna eller fyller dom nåt syfte med kylningen tex.

Medlem

Riktigt pepp! Hoppas verkligen vi får se lite Miles Morales, GoW2 och priset äntligen. Tippar på 399 dollar för Digital och 499 för physical edition av konsolerna.

C64
Medlem

Nä tror den kommer bli dyrare men som plåster på såren så får man ett gratis 1 månaders gratis medlemskap på PS Plus eller nått liknande

Medlem

Jag tror att det blir ett hållkäften pris. Vill de krossa Xbox sätter de samma pris som Microsofts budget modell. Men helt garanterat billigare, därför de har väntat. Det är ändå inte på konsolerna de gör pengarna. Det viktigaste är att få ut konsoler händerna på folk för PS Plus, PS Now och 30% på PlayStation Store.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Sålde min PRO förra helgen, så nu är jag redo! Hoppas på pris under 6000kr här i svedala

Annars är det bara att köpa från ett dansk lager med svensk butik.

Medlem
Skrivet av C64:

Nä tror den kommer bli dyrare men som plåster på såren så får man ett gratis 1 månaders gratis medlemskap på PS Plus eller nått liknande

Sony väntade inte ut Microsoft för att sätta ett högre pris. De tänkte konkurrera med pris

Medlem

Jag slänger ut en gissning. 499$ för PlayStation 5 Digital Edition. 549$ för PlayStation 5. Tror inte att Sony kan vara lägre.

Medlem
Skrivet av Ambalrith:

Jag tror att det blir ett hållkäften pris. Vill de krossa Xbox sätter de samma pris som Microsofts budget modell. Men helt garanterat billigare, därför de har väntat. Det är ändå inte på konsolerna de gör pengarna. Det viktigaste är att få ut konsoler händerna på folk för PS Plus, PS Now och 30% på PlayStation Store.

Så sant. Det är ju en av anledningar till att Microsoft börjat handla på sig spelstudios gissar jag. Det är i mjukvaran man tjänar den stora kosingen trots allt.

Inaktiv

Jag tror 499$ för PlayStation 5 och 399$ för PlayStation 5 Digital Edition.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag slänger ut en gissning. 499$ för PlayStation 5 Digital Edition. 549$ för PlayStation 5. Tror inte att Sony kan vara lägre.

https://www.cnet.com/news/is-sony-eating-hundreds-of-dollars-...

Ps3 var ju state of the art teknologi. Sen att den knappt gick att programmera till är väl en annan femma

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ambalrith:

Jag tror att det blir ett hållkäften pris. Vill de krossa Xbox sätter de samma pris som Microsofts budget modell. Men helt garanterat billigare, därför de har väntat. Det är ändå inte på konsolerna de gör pengarna. Det viktigaste är att få ut konsoler händerna på folk för PS Plus, PS Now och 30% på PlayStation Store.

Sony har inte råd att förlora hundratals dollar per såld enhet. Det är dålig business.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

https://www.cnet.com/news/is-sony-eating-hundreds-of-dollars-...

Ps3 var ju state of the art teknologi. Sen att den knappt gick att programmera till är väl en annan femma

Naughty Dog hade till synes inga problem med det.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Sony har inte råd att förlora hundratals dollar per såld enhet. Det är dålig business.

Ja det händer inte, det kan hända dom kan ta en del förlust men att tro att dom ska lägga sig på 299 eller lägre finns inte på kartan.
Om det stämmer att produktionskostnaden är $450+ så går dom ju redan en del minus om slutpriset blir $499.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Tyvärr tror jag inte man kan hoppas på pris på 4500. För även om det blir riktpriser så kommer återförsäljare fula sig och sätta högre priser då konsolen kommer vara en bristvara hela vägen fram till julen.

Fel. Själva konsolen säljs nästan alltid till nollmarginalpris hos topp 10 billigaste återförsäljare, där finns inga pengar att hitta för återförsäljare. Lägg dock till en kabel där vinsten är upp mot 2000% så snackar vi vinst!

Medlem

$100 i skillnad mellan den optiska och den digitala tror jag definitivt inte. Meeen man kan ju hoppas för det blir helt klart en digital variant för egen del.

Spännande värre! Peppen!

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Fel. Själva konsolen säljs nästan alltid till nollmarginalpris hos topp 10 billigaste återförsäljare, där finns inga pengar att hitta för återförsäljare. Lägg dock till en kabel där vinsten är upp mot 2000% så snackar vi vinst!

Ja kablar kan vara inköpspris 30 kronor som de säljer för 300 kronor absolut. Gällande konsoler och spel (typ Nintendo-original) är också vinstmarginalen nära noll. De tjänar pengar på försäkringar de försöker sälja på köparna också, också bra vinstmarginaler på dem.

Det jag fruktar är att de topp 10 återförsäljare som är seriösa och som håller sig till riktpriset kommer sälja slut direkt. Så i praktiken, för den som spontant vill köpa en konsol innan jul kommer INTE kunna köpa konsolen för riktpriset. Webhallen, Elgiganten, Komplett osv kommer alla ha slut på konsolerna. Det kommer inte ens räcka till alla som förbokat.
Och när sådant händer så blir det marknadsekonomi, återförsäljare kommer börja sälja till överpris.
Det hände med PS4 och det kommer hända med PS5.

Kan garantera att folk kommer köpa PS5an och en del kommer kunna sälja dem på tradera och tjäna en go slant...

Så nej, jag tror inte jag har fel. Snarare pratar vi om olika saker. Du pratar om de som har förbokat i god tid hos en seriös återförsäljare. Men långt ifrån alla kommer ha haft den lyxen. I synnerhet inte de som ser att deras barn önskat sig en PS5a i julklapp. Lycka till att köpa något för riktpriset då. Skulle bli väldigt förvånad om det var möjligt.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Jag gissar på 649 Dorrrah
Because they can, och fanboisen kommer äta upp det ändå


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Snillen spekulerar. Jag tror att ps5 läggs ner pga Sony inte har råd att sälja med förlust.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skrivet av Godofcheese:

Jag gissar på 649 Dorrrah
Because they can, och fanboisen kommer äta upp det ändå

Det är egentligen fortfarande billigt för vad man får. Folk köper ju enbart grafikkort för 10 000 kr+

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det är egentligen fortfarande billigt för vad man får. Folk köper ju enbart grafikkort för 10 000 kr+

Vad mer får du jämfört med Xbox SX?
Exklusiva titlar?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Snillen spekulerar. Jag tror att ps5 läggs ner pga Sony inte har råd att sälja med förlust.

Lite ironi men delar lite statistik jag hittade förut.
Sony statistik game division [http://imgur.com/a/UIb1SVP]

Ps3 eran var hård för Sony medan ps4an är den mest lönsamma hittills.

Så jag tror inte man lägger sig allt för lågt med sin konsol.

Skägg.
10 Chambers

Jag har svårt att se att det bara skulle skilja 50 dollar mellan enheterna, känns knappt värt det då.


signatur
C64
Medlem

Inte en chans att PS5 blir billigare vi får väll se

Medlem

Jag tror den digitala versionen kommer slåss mot X prismässigt, men vanliga PS5 blir nog tyvärr den dyraste konsollen denna gång. SSDn är trots allt rejält påkostad, så jag tror de kommer att välja att gå back mera på sin digitala version och låta oss som verkligen vill ha skivläsaren få ta igen det lite.

$599 för PS5 och $499 för PS5 DE

Att ha den digitala versionen precis där Series X ligger kan få folk att välja mellan skivläsaren i X eller den dubbelt så snabba SSDn i PS5 DE.

Att kriga mot S går inte, men den är inte riktigt anpassad för Next Gen heller, tror då hellre att Sony sänker priset på PS4 Pro i det segmentet där de har bättre marginaler att ta av.

För mig som redan sitt trygg med en bokad PS5 så ser jag mera fram emot teasers/trailers för de stora titlarna som ligger lite längre bort i tiden. Men tror det blir störst fokus på releasetitlarna och mera fokus på DualSense och övriga tillbehör.

Medlem

Gissar möjligtvis lite högt, men 6799kr för den optiska och 6199kr för digitala.

Känns ändå inte helt osannolikt här med tanke på skatt och moms.

Medlem

Spännande värre! Har en förbokning sedan Februari på 10k, såklart inte slutpriset men jag blir glad om det är under 6000kr, tänkte mig kanske att den skulle kosta uppåt 7k. Oavsett är det sjuk prestanda för pengarna denna gång.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vore såklart roligt om priset hamnade i PS4-nivå med 3999kr men gissar att de hade tänkt sig ett betydligt högre pris och nu nöjer sig med att match Xbox-priset. Tror inte att de vågar lägga sig över Xbox med tanke på den sega starten för PS3.

Tror på 5000 för den med ODD, och 4300 för den utan.

Dvs både lite billigare än XSX och lite dyrare än XSS.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Tror egentligen att Sony har ett såpass hårt fäste/fanbase så dom inte behöver vara billigare än XsX. Skulle tro att dom inte hade förlorat nämnvärt om dom sålde digitalutgåvan för 499 och diskversionen för 599, första batchen kommer som sagt vara fullbokad ändå.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lepr:

Tror egentligen att Sony har ett såpass hårt fäste/fanbase så dom inte behöver vara billigare än XsX. Skulle tro att dom inte hade förlorat nämnvärt om dom sålde digitalutgåvan för 499 och diskversionen för 599, första batchen kommer som sagt vara fullbokad ändå.

Håller helt med dig. Tror också 599 och 499. Sedan tror jag de blev faktiskt tagna på sängen med 299 och 499 som är galet billigt för vad man får. Blir en med disk för mig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Köper så fort jag kan för att jag inte kan vänta. Dag 1 eller iaf den dagen man kan hämta den på spel och sånt blir en "helig" dag för mig. Får ta smällen om något går sönder mm. Som tur är så behöver jag inte sälja min ps4a. Så den blir som en backup konsol. Har endå en hög av ospelade spel på den. Så jag räknar med att svälta mig fram tills mars nästa år. Innan jag kan spela på min nya ps5a. Det är mitt absolut värsta scenario jsg kan tänka mig. Har switch och ps3 också. Och iaf switchen kommer gå varm hela tiden som vanligt endå.

Skriv svar