På onsdag blir det Playstation 5-uppvisning!

Medlem
Skrivet av Lepr:

Tror egentligen att Sony har ett såpass hårt fäste/fanbase så dom inte behöver vara billigare än XsX. Skulle tro att dom inte hade förlorat nämnvärt om dom sålde digitalutgåvan för 499 och diskversionen för 599, första batchen kommer som sagt vara fullbokad ändå.

Handlar dock om de vill nöja sig med att sälja endast till sin nuvarande fanbase, eller om de vill expandera marknaden genom att attrahera nya kunder (det senare, att locka in även nya kunder, är ju en del bakom strategierna som bla. driver Microsoft att förnya sig med att satsa på moderna tjänster som Game Pass och Xcloud).

Men vi får reda på vad Sony tänkt sig i nästa vecka, och vem som varit skickligast på att pricka in priset.

Men jag hade uppskattat om ni kunde gissa i SEK och för oss i Sverige. Dollars och priser i USA (eller för den delen UK, Japan, etc.) gills inte!

Skall vara slutpris (inte ex moms, ex kemikaliskatt, eller annan skit) i SEK för oss vanliga konsumenter.

Det är ju ändå i Sverige, och inte i USA, som de flesta av oss bor, och här de flesta av oss kommer köpa konsol (för de av oss som inte nöjer oss med PC, eller nuvarande konsoler - har själv inte bestämt mig).

Inga Ryanair-priser, tack!

Vinnare utses i mitten på nästa vecka...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Freddan:

Ja kablar kan vara inköpspris 30 kronor som de säljer för 300 kronor absolut. Gällande konsoler och spel (typ Nintendo-original) är också vinstmarginalen nära noll. De tjänar pengar på försäkringar de försöker sälja på köparna också, också bra vinstmarginaler på dem.

Det jag fruktar är att de topp 10 återförsäljare som är seriösa och som håller sig till riktpriset kommer sälja slut direkt. Så i praktiken, för den som spontant vill köpa en konsol innan jul kommer INTE kunna köpa konsolen för riktpriset. Webhallen, Elgiganten, Komplett osv kommer alla ha slut på konsolerna. Det kommer inte ens räcka till alla som förbokat.
Och när sådant händer så blir det marknadsekonomi, återförsäljare kommer börja sälja till överpris.
Det hände med PS4 och det kommer hända med PS5.

Kan garantera att folk kommer köpa PS5an och en del kommer kunna sälja dem på tradera och tjäna en go slant...

Så nej, jag tror inte jag har fel. Snarare pratar vi om olika saker. Du pratar om de som har förbokat i god tid hos en seriös återförsäljare. Men långt ifrån alla kommer ha haft den lyxen. I synnerhet inte de som ser att deras barn önskat sig en PS5a i julklapp. Lycka till att köpa något för riktpriset då. Skulle bli väldigt förvånad om det var möjligt.

Oavsett om det blir bristvara på konsolen innan jul tror jag det är först när man ser hur volymen för framtida leveranser kommer bli som påverkar en eventuell prishöjning. Dock, om jag inte minns fel, påverkades även inköpspriset under våren 2014 vilket gjorde att återförsäljare fortfarande höll i princip nollmarginalpris på konsolerna. Så ett överpris tror jag först uppstår om det blir en situation där konsolen är en bristvara under en väldigt lång tid, på ett sätt vi inte upplevt än. Typ som priserna för RAM-minnen när Hynix fabrik brann ner 2013. Det jag reagerade på i ditt första inlägg var just hur "fula" återförsäljare rent generellt är men där jag inte riktigt håller med i just fallet för konsolförsäljning.

Sen håller jag ju självklart med om effekten på begagnatmarknaden, om det blir tydlig brist i början kommer folk utnyttja situationen på det sätt du beskriver.

Medlem

Jag förstår ärligt talat inte hur folk tror att PS5 kommer kosta $100 mer än Series X? En konsol som många anser är svagare dessutom (tycker de är rätt lika)

Det finns ju en anledning till att Sony väntade ut priset. Om den nu skulle ändå kosta $599, då skulle de ha kommit ut med priset först och inte väntat så länge. Man spelar inte "chicken race" och väntar ut konkurrentens pris, bara för att sedan lägga sig högre? Det låter väldigt ologiskt ur ett "business" perspektiv.

Om Msft hade kommit ut med $599 så hade jag förstått era gissningar. Då hade Sony förmodligen matchat priset för maximal vinst och det hade inte varit lika illa i folks ögon. Men även i detta läge hade Sony kunnat komma med ett lägre pris, $499-549, ett lägre pris så som tidigare generationer, förutom PS3.

Martinot: Svårt med priserna i Sverige pga alla skatter. Men utgår lite från de svenska priserna på Xboxen. Min gissning, PS5 $499 = 5700-6000 kr. PS5 Digi, $399 = 4700-5000 kr. Kan dock bli högre!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Martinot: Svårt med priserna i Sverige pga alla skatter. Men utgår lite från de svenska priserna på Xboxen. Min gissning, PS5 $499 = 5700-6000 kr. PS5 Digi, $399 = 4700-5000 kr. Kan dock bli högre!

Exakt, men det skall inte vara en allt för lätt tävling heller (precis som allt för lätta spel inte är lika roliga)!

Sedan blir ju tävlingen mycket intressantare och bra mycket mer relevant när vi som svenskar uppskattar vad våra egna priser hamnar på (inte vad de hamnar på för amerikaner eller japaner).

Men gott; ditt tävlingsbidrag noterat, men gills ändå inte. 😂

Man får tyvärr inte "safa" med att ange ett prisspann. Det är endast ett exakt pris i SEK för PS5, med respektive utan, ODD som gäller.

Sedan så ser vi helt enkelt vem som kom närmast (blir svårt/omöjligt med prisspann då)!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Exakt, men det skall inte vara en allt för lätt tävling heller (precis som allt för lätta spel inte är lika roliga)!

Sedan blir ju tävlingen mycket intressantare och bra mycket mer relevant när vi som svenskar uppskattar vad våra egna priser hamnar på (inte vad de hamnar på för amerikaner eller japaner).

Men gott; ditt tävlingsbidrag noterat, men gills ändå inte. 😂

Man får tyvärr inte "safa" med att ange ett prisspann. Det är endast ett exakt pris i SEK för PS5, med respektive utan, ODD som gäller.

Sedan så ser vi helt enkelt vem som kom närmast (blir svårt/omöjligt med prisspann då)!

Dammit! Jag reviderar och sätter ett högre pris bara för att, jäkla skatter haha. PS5 = 6299 kr, PS5 digital = 5199 kr.

En sak jag inte förstått. Msfts priser, är det utgångspriserna som säljs till oss med alla skatter/moms? Annars måste jag revidera igen

Medlem

Lägg sen till kostnaden för en extra handkontroll. lol
Xbox series köparna kommer inte behöva lägga pengar på nya.

Medlem

Vi som sitter denna tråd fattar att Series S inte är samma sak som PS5 Digital edition, men tror de stora flertalet (föräldrar som köper konsoller till sina barn) inte fattar skillnaden och kommer tro att Series S är true-nextGen till galet lågt pris. Det gäller att Sony lyckas trumma ut budskapet att bägge deras konsoller konkurrerar mot Series X och skillnaden bara handlar om fysisk media, inte prestanda.
Dock är det väl risk att Series S blir en storsäljare där Sony inte har något alternativ och det som kallas NextGen blir ett mindre hopp än man trott (om man tittar på One S vs Series S)

Medlem
Skrivet av martinot:

Handlar dock om de vill nöja sig med att sälja endast till sin nuvarande fanbase, eller om de vill expandera marknaden genom att attrahera nya kunder (det senare, att locka in även nya kunder, är ju en del bakom strategierna som bla. driver Microsoft att förnya sig med att satsa på moderna tjänster som Game Pass och Xcloud).

Men vi får reda på vad Sony tänkt sig i nästa vecka, och vem som varit skickligast på att pricka in priset.

Men jag hade uppskattat om ni kunde gissa i SEK och för oss i Sverige. Dollars och priser i USA (eller för den delen UK, Japan, etc.) gills inte!

Skall vara slutpris (inte ex moms, ex kemikaliskatt, eller annan skit) i SEK för oss vanliga konsumenter.

Det är ju ändå i Sverige, och inte i USA, som de flesta av oss bor, och här de flesta av oss kommer köpa konsol (för de av oss som inte nöjer oss med PC, eller nuvarande konsoler - har själv inte bestämt mig).

Inga Ryanair-priser, tack!

Vinnare utses i mitten på nästa vecka...

Tippar på 4495 kronor för den digitala modellen och 5595 för den optiska!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Dammit! Jag reviderar och sätter ett högre pris bara för att, jäkla skatter haha. PS5 = 6299 kr, PS5 digital = 5199 kr.

Gott - taget!

Skrivet av Bullen86:

En sak jag inte förstått. Msfts priser, är det utgångspriserna som säljs till oss med alla skatter/moms? Annars måste jag revidera igen

Ja, det skall vara, som jag förstått det, slutpris för oss svenska konsumenter (annars får någon rätta mig!).

Skrivet av Arceion:

Tippar på 4495 kronor för den digitala modellen och 5595 för den optiska!

Taget - du är med i tävlingen!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Lägg sen till kostnaden för en extra handkontroll. lol
Xbox series köparna kommer inte behöva lägga pengar på nya.

Kanske så, men här räknar vi (för tävlingen iaf.) endast totalkostnad för baspaketen för PS5 (dock med och utan ODD) i SEK. Inga extra bundlingar eller extra kontrollers skall tas med.

Sorry! Skall du vara med och tippa så får du ange pris för detta (baskpaketen).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Gott - taget!

Ja, det skall vara, som jag förstått det, slutpris för oss svenska konsumenter (annars får någon rätta mig!).

Taget - du är med i tävlingen!

Jag tippar på 3998kr för den digitala och 4998kr för den optiska

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Sony har inte råd att förlora hundratals dollar per såld enhet. Det är dålig business.

När de säljer miljoner extra konsoler, krossar Xbox och tjänar in pengarna på PS Plus och mer sålda spel både fysiskt och digitalt så har de definitivt råd med det
Förlora pengar i ett år för att bada i pengar i 5 år.

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Jag tippar på 3998kr för den digitala och 4998kr för den optiska

Perfekt, taget!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Har tydligen läckt ut att den kommer kosta 399/499.

Medlem

Jag tror Sony blev tagna på sängen av Xbox priser på 299 och 499. Men jag tror de kommer kosta 399 och 499. Digitala förlorar de inte på i längden eftersom man måste köpa alla spel via PS Store. Disk varianten kanske de kommer gå back på, men de måste nog tyvärr göra det om de inte vill göra om sitt misstag från PS3 eran.

Medlem

Eftersom jag söker en multimediamaskin som klarar allt blev jag verkligen besviken att ps5 inte kommer ha dolby atmos/vision stöd 😵 jag menar, man säljer inte en modern 4k spelare idag utan stöd för de absolut vanligaste och bästa formaten.
Jag är verkligen besviken. Ja, ja..xbox x har stöd för detta så valet blir ju lätt för mig. Alltid något.

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Eftersom jag söker en multimediamaskin som klarar allt blev jag verkligen besviken att ps5 inte kommer ha dolby atmos/vision stöd 😵 jag menar, man säljer inte en modern 4k spelare idag utan stöd för de absolut vanligaste och bästa formaten.

Varför tror du att PS5 inte stöder dessa format?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Har tydligen läckt ut att den kommer kosta 399/499.

Skulle vara rätt stört om det stämmer.
Räknar man med vad extra lagringsutrymme skulle kosta för Series S så skiljer det väldigt lite i pris, speciellt med tanke på mer än dubbla prestandan både på lagringen och grafikkortet.

Kostar dom 500/600$ så är jag nog rätt nöjd ändå, billigare är ju alltid trevligare såklart. Men jag säger 450 och 550, vilket kanske blir 5195 och 6295Kr i Sverige.

Dex
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Eftersom jag söker en multimediamaskin som klarar allt blev jag verkligen besviken att ps5 inte kommer ha dolby atmos/vision stöd 😵 jag menar, man säljer inte en modern 4k spelare idag utan stöd för de absolut vanligaste och bästa formaten.
Jag är verkligen besviken. Ja, ja..xbox x har stöd för detta så valet blir ju lätt för mig. Alltid något.

Än så länge var det bara ett ganska icke trovärdigt rykte som har gått om det. Hade nog väntat på åtminstone ett mer trovärdigt rykte innan jag hade oroat mig

Medlem

Uppesittarkväll eller fz?

Medlem

I västvärlden kan det vara fördelaktikt att lägga sig dyrare än konkurrenten. Ett dyrare pris skulle i vissa fall signalera att den här varan är bättre än övriga och är även lyxigare. Är det något vi betalar för är det lyxvaror. Bara se på mobilmarknaden eller bilmarknaden eller varför inte grafikkorten.
Gissningsvis skulle en ps5, om den är dyrare sälja bättre än en billigare, inte globalt men på vissa platser. Otäck tanke

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Eftersom jag söker en multimediamaskin som klarar allt blev jag verkligen besviken att ps5 inte kommer ha dolby atmos/vision stöd 😵 jag menar, man säljer inte en modern 4k spelare idag utan stöd för de absolut vanligaste och bästa formaten.
Jag är verkligen besviken. Ja, ja..xbox x har stöd för detta så valet blir ju lätt för mig. Alltid något.

Skrivet av Margy:

Varför tror du att PS5 inte stöder dessa format?

Skrivet av dex20:

Än så länge var det bara ett ganska icke trovärdigt rykte som har gått om det. Hade nog väntat på åtminstone ett mer trovärdigt rykte innan jag hade oroat mig

Det är inte omöjligt att att PS5 får stöd eller får stöd för det framöver, men Dolby marknadsför just nu Series S och X med Dolby Atmos och Vision.

Dolbys hemsida

Men frågan är också hur det står sig emot Sonys egna lösningar, speciellt med tanke på att Sony har marknadsfört ljudet, kontrollen och lagringen mycket.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men ifall PS5 stödjer hela HDMI 2.1 standarden så borde den ha 12 bit färgdjup med HDR.
Det är väl färgdjupet och dynamiska inställningar(inställningarna ändrar sig beroende på scen) som är det mest intressanta med Dolby vision, och HDR10+ stödjer också dynamiska inställningar, så dom kanske kör på det istället(eller HDR12/12+, ifall det kommer någon sådan standard).

Man få väl hoppas att det dyker upp någon information om detta framöver, men i värsta fall så får du vänta tills lanseringen, när recensenter jämför konsolerna.
Jag hoppas i alla fall att konsolen får Atmos och Vision alternativt stöd för minst lika bra bild och ljud(förhoppningsvis ännu bättre eftersom att det varit en del av marknadsföringen av PS5).

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är inte omöjligt att att PS5 får stöd eller får stöd för det framöver, men Dolby marknadsför just nu Series S och X med Dolby Atmos och Vision.

Dolbys hemsida

Men frågan är också hur det står sig emot Sonys egna lösningar, speciellt med tanke på att Sony har marknadsfört ljudet, kontrollen och lagringen mycket.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men ifall PS5 stödjer hela HDMI 2.1 standarden så borde den ha 12 bit färgdjup med HDR.
Det är väl färgdjupet och dynamiska inställningar(inställningarna ändrar sig beroende på scen) som är det mest intressanta med Dolby vision, och HDR10+ stödjer också dynamiska inställningar, så dom kanske kör på det istället(eller HDR12/12+, ifall det kommer någon sådan standard).

Man få väl hoppas att det dyker upp någon information om detta framöver, men i värsta fall så får du vänta tills lanseringen, när recensenter jämför konsolerna.
Jag hoppas i alla fall att konsolen får Atmos och Vision alternativt stöd för minst lika bra bild och ljud(förhoppningsvis ännu bättre eftersom att det varit en del av marknadsföringen av PS5).

Ah ja det är ju tyvärr ett dåligt tecken om Dolby marknadsför Xbox nu och inte Playstation. Förhoppningsvis kommer det kanske snart!

Annars så får vi hoppas som du säger att Sonys egna lösning är lika bra eller till och med bättre kanske.

Skribent

@Fearnox:
Finns det någon TV som stödjer 12-bit?

Men, som tidigare nämnts. Om inte PS5 stödjer Dolby Vision & Dolby Atmos har ju Xbox helt klart en fördel för den som söker efter en 4K-spelare (utöver spelmaskin) som kan leverera fullt ut.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

@Fearnox:
Finns det någon TV som stödjer 12-bit?

Men, som tidigare nämnts. Om inte PS5 stödjer Dolby Vision & Dolby Atmos har ju Xbox helt klart en fördel för den som söker efter en 4K-spelare (utöver spelmaskin) som kan leverera fullt ut.

Näe, jag kan i alla fall inte hitta några.
Dolby vision verkar kunna ta emot 12bit, men downsamplar det till 10bit, vilket kan se bätttre ut, svårt att hitta någon jämförelse.

Verkar som att panelerna kör antingen Dolby vision eller HDR10+, sällan eller aldrig båda.

LG CX som jag är intresserad av(kommer nog köpa C11 BF 2021) har bara Dolby vision och HDR10.
Samsung har bara HDR10+.

Får väl se hur stor skillnad det gör och om det kommer en lösning framöver, annars så kan det bli surt ifall Sony satsat på fel HDR format.

Medlem

Köper man en TV från Sony har den Dolby Vision och PS4 stödjer det. Eftersom PS5 är bakåtkompatibel med PS4 och Sony har det i alla sina apparater har jag svårt att se hur de plötsligt ska överge det stödet?

Personligen föredrar jag Dolby Visions variant, väldigt behaglig HDR, känns mest "korrekt", i brist på bättre ord.

Ljudet i PS5 däremot har extremt många flera kanaler än Atmos stödjer, så det kan inte låta sämre iallafall. Redan PSVR gick långt över den gränsen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

kanske blir 5195 och 6295Kr i Sverige.

Taget - du är med i tävlingen!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är inte omöjligt att att PS5 får stöd eller får stöd för det framöver, men Dolby marknadsför just nu Series S och X med Dolby Atmos och Vision.

Dolbys hemsida

Men frågan är också hur det står sig emot Sonys egna lösningar, speciellt med tanke på att Sony har marknadsfört ljudet, kontrollen och lagringen mycket.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men ifall PS5 stödjer hela HDMI 2.1 standarden så borde den ha 12 bit färgdjup med HDR.
Det är väl färgdjupet och dynamiska inställningar(inställningarna ändrar sig beroende på scen) som är det mest intressanta med Dolby vision, och HDR10+ stödjer också dynamiska inställningar, så dom kanske kör på det istället(eller HDR12/12+, ifall det kommer någon sådan standard).

Man få väl hoppas att det dyker upp någon information om detta framöver, men i värsta fall så får du vänta tills lanseringen, när recensenter jämför konsolerna.
Jag hoppas i alla fall att konsolen får Atmos och Vision alternativt stöd för minst lika bra bild och ljud(förhoppningsvis ännu bättre eftersom att det varit en del av marknadsföringen av PS5).

Tackar - intressant länk till Dolby. Hade inte läst på så mycket om det innan.

Eftersom PS4 hade stöd, och de medvetet tagit bort och slutat stödja det i PS5, så måste de har en klar tanke med det beslutet (det är nog inte av lathet som de tagit bort det, är nog högst medvetet).

Kanske Sony hittar på en egen lösning, lika bra (eller tom. bättre) än Dolbys, men som är tänkt att endast fungera med Sony TV?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Köper man en TV från Sony har den Dolby Vision och PS4 stödjer det. Eftersom PS5 är bakåtkompatibel med PS4 och Sony har det i alla sina apparater har jag svårt att se hur de plötsligt ska överge det stödet?

Personligen föredrar jag Dolby Visions variant, väldigt behaglig HDR, känns mest "korrekt", i brist på bättre ord.

Ljudet i PS5 däremot har extremt många flera kanaler än Atmos stödjer, så det kan inte låta sämre iallafall. Redan PSVR gick långt över den gränsen.

PS4 verkar inte stödja Dolby Vision:
Sony, hur man aktiverar HDR

Dock så hittade jag en reddit tråd som påstår att Atmos fungerar, när man tittar på film.

Reddit tråden

Jag skulle gärna vilja se en bra jämförelse emellan HDR10+ och Dolby Vision.

Medlem
Skrivet av dex20:

Än så länge var det bara ett ganska icke trovärdigt rykte som har gått om det. Hade nog väntat på åtminstone ett mer trovärdigt rykte innan jag hade oroat mig

Ja, de har trots allt inte sagt någonting om det här än så jag hoppas de kommer avhyvla det ikväll. Blir det Dolby Vision eller HDR10+ stöd (eller båda vilket nog inte lär hända). Misstänker det borde bli Dolby Vision då Sony kör det i sina tv apparater och om jag inte är helt ute o cyklar har Dolby Vision på sina 4k film släpp.
Angående Atmos vet jag inte heller. Sony kommer satsa hårt på 3d ljud fast det lär väl så klart gälla spelen så man kan juh tycka atmos borde vara med som ljudformatsstöd om de ändå skryter så om 3d ljuds tänket.

Det vore en rejäl jäkla blunder om de skulle skita i de här sakerna måste jag säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skriv svar