No Man’s Sky - den officiella speltråden - allmän diskussion/guide/frågor

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har lirat NMS i någon timme nu. Väldigt mycket resurssamlande, väldigt lite rymdflaxande.

Håller med! En väldans massa grinding.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har lirat NMS i någon timme nu. Väldigt mycket resurssamlande, väldigt lite rymdflaxande.

Det jag stör mig mycket på i No Man's Sky är att rymden är helt fullproppad med asteroider. Det går inte att flyga 30 sekunder fritt utan att skärmen fylls av dessa asteroider. Anledningen ska vara att om man får slut på bränsle kan man fixa material till det via dessa. Förstör rymdkänslan helt och hållet tycker jag, de borde göra om det helt. Kanske ett system med nödsignal om man får slut på bränsle, så kommer Fuel Rats och fyller upp en efter ett tag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fluffo:

Håller med! En väldans massa grinding.

Kanske borde ha kört creative...

Skrivet av Fulci:

Det jag stör mig mycket på i No Man's Sky är att rymden är helt fullproppad med asteroider. Det går inte att flyga 30 sekunder fritt utan att skärmen fylls av dessa asteroider. Anledningen ska vara att om man får slut på bränsle kan man fixa material till det via dessa. Förstör rymdkänslan helt och hållet tycker jag, de borde göra om det helt. Kanske ett system med nödsignal om man får slut på bränsle, så kommer Fuel Rats och fyller upp en efter ett tag.

Märkte det när jag försökte hitta en planet att bygga min första bas på. De hade väl kunnat spawna in lite rymdsten om man var oklok att göra slut på allt bränsle. Jag blev också lite förvirrad. Allt var bara en orange sörja där ute, kunde omöjligen hitta några andra planeter än de tre som jag var vid i början.


signatur
Medlem
Medlem

Hej, Noob här. (kidnappar tråden)

Jag har spelat några timmar och är totalförvirrad, men tycker det ändå är roligt.
Nu har jag lyckats bygga min första (enkla) bas, och har som nästa uppdrag; explore the planet and locate buried technology (0/1)
Jag tittar runt med min [F] (på PC) ser mängder med spännande saker som koppar och guld mm, men inget av ovan. (har sett på YouTube hur symbolen ser ut) Jag har också flugit runt på olika platser och letat.
Jag måste ha missat nåt. Hjälp..?

Medlem

Har börjat testa detta spel för första gången med några vänner denna vecka. Riktigt kul so far, ny upplevelse, sånt gillar jag.
Var en jäkla jobbig och rörig inlärningskurva, men börjar greppa lite nu.

Någon här inne som är insatt? Hur är läget med spelet. Är mest nyfiken hur framtiden ser ut, kommer det komma stora uppdateringar eller börjar det bli klart?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv
Skrivet av dTexN:

Har börjat testa detta spel för första gången med några vänner denna vecka. Riktigt kul so far, ny upplevelse, sånt gillar jag.
Var en jäkla jobbig och rörig inlärningskurva, men börjar greppa lite nu.

Någon här inne som är insatt? Hur är läget med spelet. Är mest nyfiken hur framtiden ser ut, kommer det komma stora uppdateringar eller börjar det bli klart?

Nu killgissar jag lite här men dom har uppdaterat spelet friskt, så jag gissar att dom inte är klara än. Det var väl bara för några månader sedan dom släppte den senaste stora har jag för mig.

Testpilot

Nu har jag börjat spela igen och har riktigt skoj!

Det är däremot ganska mycket att hålla reda på och det är inte speciellt bra förklarat på en hel del saker. Man får kolla guider och youtube. Problemet är att en hel del av detta är saker som inte är aktuella mera.

Skall bygga mig ett par baser där man gräver fram de metaller jag behöver men just det att kunna driva dessa med ström är ju bökigt som tusan. Måste man sätta en base-computer på varje ställe där man vill bygga nåt? Har inte fattat skillnaden mellan de sk portabla mining grejerna och de fasta.

En annan sak som irriterar mig är att då jag scannar planeter då jag flyger runt så syns det inte i discoverys i spelet. Man måste i princip alltid landa på planeten för att man skall kunna se dem där. Skall det verkligen vara så?

Har grymt kul iallafall. Nu ska jag ut och bygga en bas som gräver upp koppar åt mig.

Medlem

Prisms - uppdatering 3.5
https://www.nomanssky.com/prisms-update/

"Update 3.5, Prisms, dramatically refreshes the No Man’s Sky experience with a range of new visual features and technologies. The universe has never looked better, with reflections, new texture effects, more biome detail, improved lighting, new skies, new warp effects, creature fur, and a host more besides."

Spelet stödjer nu också DLSS för de med Nvidia-grafikkort.

123
Skriv svar