Detaljen på omslagen som visar om du kan uppgradera från PS4 till PS5

Robot
Detaljen på omslagen som visar om du kan uppgradera från PS4 till PS5

Förmodligen en vanlig syn i en nära framtid.

#playstation-4, #playstation-5


Medlem

Men om man har typ Spiderman PS4 versionen digitalt kan man ladda ner det på ps5 eller får man bita (hårt) i det sura äpplet?

Medlem

Typiskt. Min VHS av deep impact funkar inte i min 8k Bluray


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Keima:

Men om man har typ Spiderman PS4 versionen digitalt kan man ladda ner det på ps5 eller får man bita (hårt) i det sura äpplet?

Du kommer kunna spela de allra flesta ps4-spelen på din ps5:a också vid launch, så bara att ladda ner och köra.

Medlem

Låter trevligt,

NuZ
Testpilot

Bara Ubi titlar som märkt sina gratis uppdateringar eller kommer de bli standard på alla som erbjuder gratis? Hur blir de med de som har ”pris” på sin uppgradering? Väldigt fiffigt iaf att märka boxarten med det.

Edit: Såg nu att det var någon icke Ubi titel med i listan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Bara Ubi titlar som märkt sina gratis uppdateringar eller kommer de bli standard på alla som erbjuder gratis? Hur blir de med de som har ”pris” på sin uppgradering? Väldigt fiffigt iaf att märka boxarten med det.

Edit: Såg nu att det var någon icke Ubi titel med i listan

Samtliga som erbjuder det gratis lär ju kräva märkningen på fodralet. Annat vore dumt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppas dirt rally 2.0, project cars 2 och hunt showdown blir uppgraderade till PS5.


signatur

"High life on low budget"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Freakon:

Samtliga som erbjuder det gratis lär ju kräva märkningen på fodralet. Annat vore dumt.

Ja de är sant!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

oj oj oj ..
det är i märkningen det sitter alltså.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Men smart delivery från microsofts sida är ju i princip samma sak då det inte är tvång till utgivarna utan det bestämmet tydligen de själva.

Inaktiv
Skrivet av kanshira:

Men smart delivery från microsofts sida är ju i princip samma sak då det inte är tvång till utgivarna utan det bestämmet tydligen de själva.

Man kan såklart inte tvinga utvecklare man inte själva äger till nånting alls

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Man kan såklart inte tvinga utvecklare man inte själva äger till nånting alls

Det kan de nog med all säkerhet, säga att "vill ni släppa spel till vår plattform så är det detta som gäller", men rent ekonomiskt vore det ologiskt då en del utgivare hade sneglat på andra plattformar istället. Det är upp till utvecklarna istället att bestämma om de vill göra smart delivery av deras spel.

Inaktiv
Skrivet av kanshira:

Det kan de nog med all säkerhet, säga att "vill ni släppa spel till vår plattform så är det detta som gäller", men rent ekonomiskt vore det ologiskt då en del utgivare hade sneglat på andra plattformar istället. Det är upp till utvecklarna istället att bestämma om de vill göra smart delivery av deras spel.

Jo men då skulle man ha gjort en sån deal långt innan man släppte Ps4-versionen. Annars skulle jag nog tro att det är ganska olagligt med såna hot. "Släpp något ni redan gjort gratis till Ps5 annars får ni inte släppa framtida spel". Skulle inte gå hem så väl

Medlem

Bara att hoppas man kan flytta med saves över molnet. Då kan man iaf börja med Cyberpunk 2077 i väntan på PS5 (om de inte kommer samtidigt) 🙂

Medlem

betyder det att man måste ha en fysisk kartong?:)

Medlem
Skrivet av ibbe87:

betyder det att man måste ha en fysisk kartong?:)

Japp! När du lägger din kartong från ditt PS4 spel, med dekalen nedåt på ditt PS5, så känner den av att "nu är det dags att uppgradera".


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Typiskt. Min VHS av deep impact funkar inte i min 8k Bluray

Nej, men det gör DVD, Video-CD, CD, blu-ray och 4k blu-ray. Så hyfsat bakåtkompatibel.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Nej, men det gör DVD, Video-CD, CD, blu-ray och 4k blu-ray. Så hyfsat bakåtkompatibel.

Okej.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Så är det.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Så är det.

Jo sant som det är sagt. Det kan man väl inte argumentera emot!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av ibbe87:

betyder det att man måste ha en fysisk kartong?:)

Haha, va?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Haha, va?

Menade att Digitala versionen går inte att uppgradera, bara den fysiska, med den vackra dekalen.
Och betyder det även att man måste köpa en ny version av den gamla versionen bara för att få en dekal?

1
Skriv svar