Facebook har råkat avslöja Oculus Quest 2

Robot
Facebook har råkat avslöja Oculus Quest 2

Det vr nog inte riktigt meningen...

#facebook, #oculust-quest-2


Medlem

Tur att man inte hunnit låta ha-begäret övertyga en att köpa första Quest än då


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nästan 2K upplösning per öga - mer än 50 % fler pixlar än i Quest 1. more pixels than Quest 1

Medlem

Ojdå! Mest intressanta just nu är pris och release datum.

Medlem

Mest intressant är om Facebook kommer logga allt vuxen-content jag ser på i VR och dela med tredje part, typ annonsörer på FB, eller varför inte hela jävla umgängeskretsen.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

Synd att det kommer bli joxet med att man måste ha en användare hos FB, samt att FB äger Oculus, för de tycks vara väldigt duktiga på VR

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ojdå! Mest intressanta just nu är dock pris och release datum

Det har ryktats om $299 för 64gb och $399 för 256GB

VR scenen är smått hypad inför det här.
Oculus tar ett jättekliv.
Hoppas refresh rate blir minst 90hz som XR2 stödjer.
XR2 stödjer också Wifi 6

Kontrollerna ska vara bättre än tidigare.

Handtracking kommer vara mycket bättre med XR2

Headsetet ryktas vara 20% lättare, har ett enklare headband likt go.

IDP ryktas vara 3 fasta lägen ist för steglös reglage. Kan innebära större sweetspot på linserna.

Notera att även PCVR går att köra trådlöst med Quest, man behöver inte Link.

Vi får veta mer på Onsdag.
Jag kommer nog förboka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Mest intressant är om Facebook kommer logga allt vuxen-content jag ser på i VR och dela med tredje part, typ annonsörer på FB, eller varför inte hela jävla umgängeskretsen.

Jag tror inte de har tillräckligt mycket storage för att förvara allt du kollat på


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ska ha oavsett pris. Fick kämpa hårt för att inte köpa nuvarande version, rykterna stämde!

Den ska ersätta Gear VR, med "media" i fokus, så just den högre upplösningen är viktigast för mig. Inte så mycket för spel, där väntar jag även på en uppdaterad variant till PS5, förhoppningsvis kabelfri.

Angående Facebooks spioneri, så kör jag sånt här på ett fejkkonto.

Inaktiv
Skrivet av FRULZ:

Mest intressant är om Facebook kommer logga allt vuxen-content jag ser på i VR och dela med tredje part, typ annonsörer på FB, eller varför inte hela jävla umgängeskretsen.

Haha ser det framför mig: ”Magnus har spelat VR Love Dungeon” ”Mormor gillar detta”

Medlem

Jag förstår inte varför ingen konkurrerar mot index kontrollerna, känns som knapp kontroller i vr utan fingersensorer är lite meh jämfört med index kontrollerna som tar upplevelsen till nästa steg i inlevelsen.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Molotov:

XR2 stödjer också Wifi 6

Kan ju hoppas att det kan ge oss möjligheten att köra tyngre program på pc som sen streamas till headset.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Frilansare
Medlem
Skrivet av Krayze:

Jag förstår inte varför ingen konkurrerar mot index kontrollerna, känns som knapp kontroller i vr utan fingersensorer är lite meh jämfört med index kontrollerna som tar upplevelsen till nästa steg i inlevelsen.

I Oculus fall tror jag det handlar om att hålla ner priset.
Med XR2 kanske vi får ännu mer handtracking iom att den ska vara så mycket bättre.

Sony visade upp tidigare i år liknande prototyper som verkade Tracks fingrarna än bättre än index.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Haha ser det framför mig: ”Magnus har spelat VR Love Dungeon” ”Mormor gillar detta”

Exakt så!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Ankh:

Kan ju hoppas att det kan ge oss möjligheten att köra tyngre program på pc som sen streamas till headset.

Ja det lär ju kunna förbättras.
Idag spelar jag PCVR trådlöst med Quest och tycker det fungerar riktigt bra redan nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

I Oculus fall tror jag det handlar om att hålla ner priset.
Med XR2 kanske vi får ännu mer handtracking iom att den ska vara så mycket bättre.

Sony visade upp tidigare i år liknande prototyper som verkade Tracks fingrarna än bättre än index.

Hoppas på snart, tycker index är lite väl för dyrt. Så Sony kanske släpper med handtracking till nya PS VR då.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Man måste ju vara dum i huvudet om man köper oculus. Köp annat vr-headset om ni måste ha.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det vr nog inte riktigt meningen...

Den ingressen! 10 av 10!

Medlem

väntar till PSVR2

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man måste ju vara dum i huvudet om man köper oculus. Köp annat vr-headset om ni måste ha.

Vad är man om man lägger ut såna kommentarer är min fråga till dig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Det har ryktats om $299 för 64gb och $399 för 256GB

VR scenen är smått hypad inför det här.
Oculus tar ett jättekliv.
Hoppas refresh rate blir minst 90hz som XR2 stödjer.
XR2 stödjer också Wifi 6

Kontrollerna ska vara bättre än tidigare.

Handtracking kommer vara mycket bättre med XR2

Headsetet ryktas vara 20% lättare, har ett enklare headband likt go.

IDP ryktas vara 3 fasta lägen ist för steglös reglage. Kan innebära större sweetspot på linserna.

Notera att även PCVR går att köra trådlöst med Quest, man behöver inte Link.

Vi får veta mer på Onsdag.
Jag kommer nog förboka

Jag som inte är så hajj på VR och typ dör när jag spelar det. Kommer högre upplösning hjälpa för sådant? Alltså åksjuka. Sedan vad har man lagringen lokalt för? 256gig för filmer och sådant eller? Bara testat Wive och ägt ett PSVR men klarade inte av någon av dem


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Mest intressant är om Facebook kommer logga allt vuxen-content jag ser på i VR och dela med tredje part, typ annonsörer på FB, eller varför inte hela jävla umgängeskretsen.

Haha får mig att tänka på när MSN hade en funktion där man kunde se vilka låtar folk lyssnade på. Såg en bild där någon hade startat en porr film och alla kunde se det xD

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag som inte är så hajj på VR och typ dör när jag spelar det. Kommer högre upplösning hjälpa för sådant? Alltså åksjuka. Sedan vad har man lagringen lokalt för? 256gig för filmer och sådant eller? Bara testat Wive och ägt ett PSVR men klarade inte av någon av dem

Jag vet inte, åksjukan var nått jag personligen fick vänja bort så att säga.
Men bättre displayer och Hz lär ju inte göra det värre

Det interna lagringsutrymmet är för spel, filmer musik eller ja vad man du vill lägga in
Jag har 64gb på min original Quest och aldrig fått platsbrist.
Jag har mest spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Haha får mig att tänka på när MSN hade en funktion där man kunde se vilka låtar folk lyssnade på. Såg en bild där någon hade startat en porr film och alla kunde se det xD

Ah fy fan vilken klassiker det är Vill minnas att jag döpte om en låtfil så att titeln blev något som lät som en porrfilm och startade på en kompis dator när han var afk så det skulle se som du beskrev. Nån sorts facerape innan facebook

Medlem

Trevlig utveckling. Då kanske Quest 3 eller 4 blir ett köp då.

Medlem

Dom ser inte ut att lösa viktfördelningen.
Quest 1 är väldigt framtung, vist kan man lösa detta med vikter m.m, men skulle va nice om dom fixar det själva med designen,

Sen avvaktar jag lite att hoppa på Oculus produkter igen med hela tvångs facebook saken.

Frilansare
Skrivet av bluebird:

Den ingressen! 10 av 10!

Äntligen någon som såg det!

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Dom ser inte ut att lösa viktfördelningen.
Quest 1 är väldigt framtung, vist kan man lösa detta med vikter m.m, men skulle va nice om dom fixar det själva med designen,

Sen avvaktar jag lite att hoppa på Oculus produkter igen med hela tvångs facebook saken.

Dom har skalat av 20% vikt, så det blir lite som att ha batteri baktill den vanliga Questen. Finns också läckor som pekar på att det släpps officiella batteripaket så eventuellt kommer det säljas en valbar strap

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det lär ju kunna förbättras.
Idag spelar jag PCVR trådlöst med Quest och tycker det fungerar riktigt bra redan nu.

Låter bra - jag förbokade CV1 när den var på g och har många tusen timmar i VR, men har valt att vänta tills jag skaffar en nyare model. Vill känna stor skillnad mellan CV1 och nästa jag investerar i.
Om quest 2 blir vad det verkar så kommer definitivt det bli mitt nästa köp.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar