Ikea ska göra gamingmöbler (och mer!) tillsammans med Asus

Robot
Ikea ska göra gamingmöbler (och mer!) tillsammans med Asus

Om de inte heter "Likea" bör någon få sparken.

#asus-rog, #ikea


Medlem

Smygpremiär med Xbox Series S då.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Smygpremiär med Xbox Series S då.

Haha!


signatur
Medlem

Borde de inte heta Asukea

Näem vill nog ha lite mer kvalle vad gäller iaf stolen jag sitter på. Höj- och sänkbara bordet är faktiskt ikea då mitt gamla började bli lite för stort så det fick pension på återvinningen (att det vägde åke jävel var inte till dess fördel heller).

Medlem

Sitter i en rätt så sliten ca 10 år gammal IKEA stol, så kanske dags för en GAMING stol då. Skrivbordet är också ifrån IKEA nu när jag tänker på det.

Tycker dom gott ta ut på svängarna lite och göra riktigt krystade produkter såsom GAMING köksredskap, mattor, lampor... allt i princip!

Om en fick drömma lite så hade det varit rätt schysst med prisvärda "gaming"-skrivbord med bra kylningslösningar och skärmlösningar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Överlag är gamingstolar så hysteriskt fula. Ska bli intressant att se om IKEA kan göra något lite sobrare i genren. En stol som inte per automatik skriker "här är det tonårsrum, alla andra kan hålla käften".

Skrivet av bluebird:

Överlag är gamingstolar så hysteriskt fula. Ska bli intressant att se om IKEA kan göra något lite sobrare i genren. En stol som inte per automatik skriker "här är det tonårsrum, alla andra kan hålla käften".

Du menar att det inte ska blinka som ett rymdskepp när du justerar stolen i höjdled?
Vad är du för gamer egentligen?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av bluebird:

Överlag är gamingstolar så hysteriskt fula. Ska bli intressant att se om IKEA kan göra något lite sobrare i genren. En stol som inte per automatik skriker "här är det tonårsrum, alla andra kan hålla käften".

Kompis, kolla in Arozzis produkter. Nästan skrämmande sköna att sitta i, å dom har några diskreta.

https://www.komplett.se/product/1136492/gaming/spelutrustning...

Medlem

Vad jag nästan törs lova: En utrullbar greenscreen.

Medlem

Kinnarp gang represent. Dyrt men värt det, precis som en dyr säng är värd. Man spenderar rätt mkt tid i stolen ändå.

Medlem

"Ta din K/D ratio till nästa nivå!"

Medlem
Skrivet av eeesak:

Kompis, kolla in Arozzis produkter. Nästan skrämmande sköna att sitta i, å dom har några diskreta.

https://www.komplett.se/product/1136492/gaming/spelutrustning...

Börjar tusenlapparna springa iväg kan jag tycka att de i alla fall kan lösa detaljerna lite bättre, som de där jäkla plastpanelerna på sidan... det är ju samma billiga skit oavsett om stolen kostar 500 eller 5000 spänn. (Har testat ett par.) Armstöden är ju också ofta rent pinsamma.

En Markus gaming edition, med lite vettigare armstöd (IKEA har inte direkt varit superbra på den fronten heller)... då jävlar börjar det låta lite intressant.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Citat:

Eller varför inte gamingköttbullar som malts ner till en shake för att spara tid när du ska fragga?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Evilof:

Vad jag nästan törs lova: En utrullbar greenscreen.

Med en illgrön Billy behöver du inget annat!


signatur
Skrivet av PeTTs0n:

Börjar tusenlapparna springa iväg kan jag tycka att de i alla fall kan lösa detaljerna lite bättre, som de där jäkla plastpanelerna på sidan... det är ju samma billiga skit oavsett om stolen kostar 500 eller 5000 spänn. (Har testat ett par.) Armstöden är ju också ofta rent pinsamma.

En Markus gaming edition, med lite vettigare armstöd (IKEA har inte direkt varit superbra på den fronten heller)... då jävlar börjar det låta lite intressant.

Detta förklara varför "riktiga" kontorsstolar är snordyra. Alla dessa detaljer, spakar och reglage, som ska hålla länge utan att erodera användaren till en oformbar klump av smärta...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Detta förklara varför "riktiga" kontorsstolar är snordyra. Alla dessa detaljer, spakar och reglage, som ska hålla länge utan att erodera användaren till en oformbar klump av smärta...

Ja, ibland så kostar det ju när det smakar. Men samtidigt känns det som att en del tänjer tämligen hårt på vad prisvärdhet innebär - jag upplever att det finns en hel del gamingstolar som kostar mer än de kanske är värda.

Samtidigt säljer de väl, jag tänker inte hindra någon från att köpa.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Miindz:

"Ta din K/D ratio till nästa nivå!"

Du menar din KampraD-nivå?


signatur
Skägg.
10 Chambers

Hellre energidrycksgelé på din iKorv alltså?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hellre energidrycksgelé på din iKorv alltså?

Haha, påminner mig direkt om en gammal goding.
"Jag vill ha en Happy Heaton!"
"Vill du äta här eller på fragbag?"


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

asus kan fara och flyga åt helvete, blåst mig på 7k.

Medlem

@FuzioN: Hur har de blåst dig på 7k?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

låter intressant men jag håller mig nog till jysk där min stol kosta 1200kr och inte 12tusen kroner och den har hålt i 6år. Ofta med sånna där gaming stolar betalar man 10 tusen för märket och 2000kr för stolen så nä tack.

Medlem

energidrycksgelé - say no more.. :D:D


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Detta förklara varför "riktiga" kontorsstolar är snordyra. Alla dessa detaljer, spakar och reglage, som ska hålla länge utan att erodera användaren till en oformbar klump av smärta...

De kostar också mer för att några tusen hit och dit på ett engångsinköp som håller flera år inte spelar så stor roll för företaget som redan pröjsar över 40 000 i månaden för medianpersonen som ska sitta i den.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Skrivet av Shrudder:

De kostar också mer för att några tusen hit och dit på ett engångsinköp som håller flera år inte spelar så stor roll för företaget som redan pröjsar över 40 000 i månaden för medianpersonen som ska sitta i den.

För att inte tala om vad det kostar företaget om anställda behöver rehab på grund av bristande ergonomi.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av eeesak:

Kompis, kolla in Arozzis produkter. Nästan skrämmande sköna att sitta i, å dom har några diskreta.

https://www.komplett.se/product/1136492/gaming/spelutrustning...

Ja vill man ha ryggproblem så kan man ju köpa gamingstolar.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Ja vill man ha ryggproblem så kan man ju köpa gamingstolar.

Utveckla.

Medlem
Skrivet av kayl:

Kinnarp gang represent. Dyrt men värt det, precis som en dyr säng är värd. Man spenderar rätt mkt tid i stolen ändå.

Helt rätt. Kör skrivbord och kontorsstol från Kinnarps. Gjort den sen jag var 15. Helt otroligt hur sköna de är och hur länge det håller!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Siial:

Helt rätt. Kör skrivbord och kontorsstol från Kinnarps. Gjort den sen jag var 15. Helt otroligt hur sköna de är och hur länge det håller!

Nytt eller begagnat? Vart handlar du?

12
Skriv svar