Sony fraktar Playstation 5-konsoler med flyg istället för båt

Robot
Sony fraktar Playstation 5-konsoler med flyg istället för båt

Betalar för att möta efterfrågan.

#playstation-5


Inaktiv

En konsol som flugit förstaklass kommer alltid prestera bättre än en som åkt båt, mer utvilad, mer komfort och ingen sjösjuka.

Avstängd

Å nej! Nu kommer artiklar om klimatkollaps..."Sony dödar hellre planeten än att förlora i försäljningssiffror" ... blablabla

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Å nej! Nu kommer artiklar om klimatkollaps..."Sony dödar hellre planeten än att förlora i försäljningssiffror" ... blablabla

Det kanske blir du som startade det.😉

”Enligt uppgifter till Aftonbladet har en anonym källa vid namn Pungvred belyst klimatproblematiken. Enligt uppgift ignorerar Sony de uppsatta klimatmålen. Enligt en ny rapport så bör vi premiera att leka med kottar istället.”

Avstängd
Skrivet av Gregerory:

Det kanske blir du som startade det.😉

”Enligt uppgifter till Aftonbladet har en anonym källa vid namn Pungvred belyst klimatproblematiken. Enligt uppgift ignorerar Sony de uppsatta klimatmålen. Enligt en ny rapport så bör vi premiera att leka med kottar istället.”

Ja, det låter som djupgående journalistik i deras klass😋

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Det kanske blir du som startade det.😉

”Enligt uppgifter till Aftonbladet har en anonym källa vid namn Pungvred belyst klimatproblematiken. Enligt uppgift ignorerar Sony de uppsatta klimatmålen. Enligt en ny rapport så bör vi premiera att leka med kottar istället.”

"Aftonbladet wants to know your location"

Medlem

Är det inte billigare med flyg nu eftersom det är ingen som vill åka med flygplan?

Medlem
Skrivet av Keima:

Är det inte billigare med flyg nu eftersom det är ingen som vill åka med flygplan?

Tvärtom, med otroligt många inställda avgångar under vår och sommar är frakten snordyr. Börjar komma ner nu dock.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Å nej! Nu kommer artiklar om klimatkollaps..."Sony dödar hellre planeten än att förlora i försäljningssiffror" ... blablabla

Jag hoppas det kommer mer artiklar om klimatkollaps, sjukt ändå varför det inte skrivs mer om det. Skulle byta mina konsoller/spel mot mer nyhetsartiklar i världen utan att tveka

Medlem
Skrivet av anon_328494:

En konsol som flugit förstaklass kommer alltid prestera bättre än en som åkt båt, mer utvilad, mer komfort och ingen sjösjuka.

Exakt! Plus mindre risk att dom får skörbjugg.


signatur

PSN: MrOakenborn

NuZ
Testpilot

Haha skapligt! Hoppas inte de blir för många utan konsol bara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Tvärtom, med otroligt många inställda avgångar under vår och sommar är frakten snordyr. Börjar komma ner nu dock.

Jag har en bekant som jobbar inom fraktflyg och dessa flyg har flugit precis som normalt, inga prisförändringar eller inställda avgångar. Branschen har bara växt.

Medlem

Jag jobbar med frakter från Kina och flygpriserna har gått upp. Det är dessutom ungefär 6 gånger dyrare än båt och båt tar cirka 6 veckor till Sverige medans flyg tar några dagar om man räknar med hantering med flygplats och transport till/från flygplats. Kan tänka mig att det är ungefär lika lång tid till USA +- några dagar/timmar beroende på var i USA.

Sony går ju i rejäl förlust för det som flygfraktas.

Medlem
Medlem

Trollet Greta lär bli skogstokig! :'D

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag jobbar med frakter från Kina och flygpriserna har gått upp. Det är dessutom ungefär 6 gånger dyrare än båt och båt tar cirka 6 veckor till Sverige medans flyg tar några dagar om man räknar med hantering med flygplats och transport till/från flygplats. Kan tänka mig att det är ungefär lika lång tid till USA +- några dagar/timmar beroende på var i USA.

Sony går ju i rejäl förlust för det som flygfraktas.

Inga konsoler flygs till sverige, endast USA.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag jobbar med frakter från Kina och flygpriserna har gått upp. Det är dessutom ungefär 6 gånger dyrare än båt och båt tar cirka 6 veckor till Sverige medans flyg tar några dagar om man räknar med hantering med flygplats och transport till/från flygplats. Kan tänka mig att det är ungefär lika lång tid till USA +- några dagar/timmar beroende på var i USA.

Sony går ju i rejäl förlust för det som flygfraktas.

Detta borde innebära att våra konsoler ligger och skvalpar nånstans ute till havs nu då om det är släpp i november?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av loerk:

Inga konsoler flygs till sverige, endast USA.

Så sant

Medlem
Skrivet av N_micke:

Detta borde innebära att våra konsoler ligger och skvalpar nånstans ute till havs nu då om det är släpp i november?

Ja det beror väl på när det är meningen att butikerna ska ha alla PS5or inne. Butikens framförhållning har jag ingen koll på, men med tanke på att det är Golden week i Kina snart så bör iallafall allt som går med båt ha skickats ut innan dess. Och jag skulle gissa att det är ute med båt nu.

1
Skriv svar