Fall Guys körde egna servrar för fuskare

Robot
Fall Guys körde egna servrar för fuskare

Planen var att fuskare bara skulle få möta fuskare men det blev snabbt krångligt.


Inaktiv

Hehe, 60 flygande spelare hade faktiskt varit lite underhållande att se

Medlem

Jag vet att FZ:s läsare historiskt sett generellt vill ha hårdare straff för fuskare i multiplayerspel än t.ex. de som begår grova brott, men jag gillar det här sättet att hantera fuskare på. Trolla dem lite, få dem att kasta bort sin tid. Slåss de bara mot andra fuskare så upptäcker de kanske hur frustrerande det är och möjligtvis får det någon att tänka till.

Skrivet av Kyraal:

Jag vet att FZ:s läsare historiskt sett generellt vill ha hårdare straff för fuskare i multiplayerspel än t.ex. de som begår grova brott, men jag gillar det här sättet att hantera fuskare på. Trolla dem lite, få dem att kasta bort sin tid. Slåss de bara mot andra fuskare så upptäcker de kanske hur frustrerande det är och möjligtvis får det någon att tänka till.

Håller med, gillar också det här sättet att hantera det med att helt enkelt låta fuskare spela mot andra fuskare.
Med det sagt hade jag inte haft nåt emot om fanskapen hade blivit lemlästade heller.

Medlem

Fuskare skall absolut få spela mot andra fuskare. Men jag önskar att personen gick sitt grafikkort märkt som fuskare. Och detta skall gälla för alla spel han/hon använder grafikkortet till.

Medlem

Tråkigt att de övergav en förmodligen utmärkt strategi för att sätta dit och låta fuskare smaka på sin egen medicin.

Folk och företag är alldeles för upptagna med att bevara sina yttre istället för att tillåtas lösa problem som är riktiga.

Medlem
Skrivet av WhiteHorse:

Fuskare skall absolut få spela mot andra fuskare. Men jag önskar att personen gick sitt grafikkort märkt som fuskare. Och detta skall gälla för alla spel han/hon använder grafikkortet till.

en mycket dålig lösning med hårdvaru-ban.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade varit grymt om de lyckats få det att funka. Speciellt om fuskarna gnäller att andra fuskar.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

en mycket dålig lösning med hårdvaru-ban.

Varför då?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Håller med, gillar också det här sättet att hantera det med att helt enkelt låta fuskare spela mot andra fuskare.
Med det sagt hade jag inte haft nåt emot om fanskapen hade blivit lemlästade heller.

Låt de spela i sin lilla fuskar purgotory tills de blir galna och sen när de hatar spelet så mycket att de inte vill spela längre så bannar men dem. *mwhaha*

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Varför då?

Bland annat för att PC-komponenter fortfarande har en ganska stor begagnatmarknad

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Jag vet att FZ:s läsare historiskt sett generellt vill ha hårdare straff för fuskare i multiplayerspel än t.ex. de som begår grova brott, men jag gillar det här sättet att hantera fuskare på. Trolla dem lite, få dem att kasta bort sin tid. Slåss de bara mot andra fuskare så upptäcker de kanske hur frustrerande det är och möjligtvis får det någon att tänka till.

Fast fuskare vill ju spela mot andra fuskare och se vilka som gjort det bästa fusket. Lite som att köra dragracing. Har man programmering som intresse kan jag absolut förstå charmen i att försöka knäcka koden och modifiera spelet på skickligast sätt, precis som vi andra gillar att hävda oss genom att grinda rank-poäng.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Varför då?

Utöver begagnatmarknaden, som tidigare nämnts, så kan du vissa fall lura i spel att du har annan hårdvara än vad du faktiskt har. Om jag inte har missförstått så måste spelets anticheat startas innan annan mjukvara på kernel-nivå där den tar reda på vilken hårdvara du har innan du får möjlighet att lura spelets anti-cheat. Detta kräver likartat anti-cheat som Valorant har vilket många inte gillade, även om jag tror Riot potentiellt kan få det att funka så kan en mindre studio (om än väldigt lukrativ efter Fall Guys virala spridning) ha lite problem med att utförligt använda sig av ett sådant anti-cheat.

Om någon mer lärd inom området har bättre kunskaper om detta så får ni gärna rätta mig, detta är slutsatser jag har dragit på tidigare information jag fått från Riots anti-cheat artiklar och diverse diskussioner.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Varför då?

Alla hem har inte en dator till varje person, t.o.m ens Fall Guys-spelande mormor kan ju få lida. Hårdvara är ju liksom inte bundet till person.

Hårdvaru-bans är lika löjligt som fuskandet självt.

Medlem

Har aldrig förstått vitsen eller nöjet med att fuska/scripta/ använda trainers i multiplayerspel...
Jag har bara "fuskat" en enda gång i ett spel, vilket var GTAV Online där jag gav mig själv typ 300-miljoner och 300lvl.
Bara för att man aldrig kom nån jävla vart i det utan att grinda sönder sig. 😋
Det vart ju betydligt roligare efter det måste jag säga.

Men de som använder sådana verktyg för att förstöra för andra borde buras in. 🤬

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Varför då?

Ursäkta att jag inte svarat med som tidigare svarat är precis vad jag menade

Jag tycker för övrigt att låta fuskare spela med varandra är en bra lösning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar