Därför bytte Gods and Monsters namn

Robot
Därför bytte Gods and Monsters namn

Hellre Immortals: Fenyx Rising än strid om varumärken med känd energidrycks-månglare.

#gods-and-monsters, #immortals-fenyx-rising


Medlem

Känns som om det ligger mer bakom. Finns ju fler spel med monster i titeln.

Medlem

båda namnen enligt mig är riktigt dåliga, men det kvittar vad som är i spelet som avgör det inte vad det heter.

Frilansare
Skrivet av Godomaut:

Känns som om det ligger mer bakom. Finns ju fler spel med monster i titeln.

Kanske, men hade fler motsatt sig titeln (i USA) så tänker jag att det också borde ha kommit fram?

Medlem

Är lite småsugen på detta spel.. brukar inte vara min kopp av te.. men det påminner mig om Zelda BoW

Inaktiv

Låter helt sinnessjukt, kan omöjligt stämma

Medlem

Hur i he***** kan Monster Energy begära trademark på alla titlar som ens innehåller ordet "Monster"?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

@HYBRiS: typ som Bethesda och Scrolls?

Medlem

Ok att de byter namn, men gillar inte "Fenyx". Samma skrot som Syfy (f.d. sci-fi) channel. Tycker Ubisoft kunde gjort som i Assassin's Creed Valhalla och t.ex. kallat det Immortals: Berit Rising istället.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

båda namnen enligt mig är riktigt dåliga, men det kvittar vad som är i spelet som avgör det inte vad det heter.

Håller med men tycker att det är viktigt att spel har ett bra namn. Ett dåligt namn kan påverka försäljningen negativt.

Ett passande namn tycker jag skulle vara nåt som för tankarna till grekisk mytologi.

Medlem

Monter hunter? Heeelloooo!

Medlem
Skrivet av Razuco:

Är lite småsugen på detta spel.. brukar inte vara min kopp av te.. men det påminner mig om Zelda BoW

Tycker det ser skitkul ut och art-stylen är ju helt fantastisk!

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Hur i he***** kan Monster Energy begära trademark på alla titlar som ens innehåller ordet "Monster"?

BBC äger ju till exempel ordet "Sky". Det var därför som Skydrive tvingades att byta namn. Så då blir det ju inte så konstigt att ett bolag äger ordet "monster".

Tycker själv att det här är en helt sinnessjuk utveckling. Bolag ska inte kunna kontrollera ord som inte de har uppfunnit. Om de använder ord som inte är unika för deras produkter/företagsnamn/tjänster så borde de inte få så stora möjligheter att kontrollera användningen av det (till exempel Apple).

Medlem
Skrivet av cyzed:

BBC äger ju till exempel ordet "Sky". Det var därför som Skydrive tvingades att byta namn. Så då blir det ju inte så konstigt att ett bolag äger ordet "monster".

Tycker själv att det här är en helt sinnessjuk utveckling. Bolag ska inte kunna kontrollera ord som inte de har uppfunnit. Om de använder ord som inte är unika för deras produkter/företagsnamn/tjänster så borde de inte få så stora möjligheter att kontrollera användningen av det (till exempel Apple).

Nästan läskigt sjukt. Kanske att man skulle köpa upp lite ord då. Stämma skiten ur allt och alla efter några år:-P.

Medlem

Monster är ett skitföretag som kan ta och dra åt helvetet. Det är synd att man inom spelvärlden ingår sponsoravtal med dem, som vid Dreamhack och andra events, då de är fullständigt vidriga i deras beteende mot andra företag.

De har sjunkigt så lågt att de till och med gav sig på akvarister för några år sedan över MonsterFishKeepers.com, tack och lov så fick sig Monster en rejäl käftsmäll då.

Inaktiv

Ganska hemskt att företag får för sig (och att det går igenom i domstol) att dom kan äga namn i marknadsföringsintresse. Till viss del förstår jag att det ska finnas men det är ju till för om någon försöker rida på vågen av ett annat varumärke. Inte så att Ubi döpt spelet till Gods and Monster och det gick ut på att mixa ihop energidrycker. Inte köpt en monster på något år och kommer numera inte ens tänka tanken.

Att dom döpte om till Immortals Fenyx rising var dessutom riktigt fult. Finns redan ett ganska nytt spel som heter Immortal och Fenyx läter bara b-igt. Bättre dom döpt det till Phoenix rising isåfall.

Medlem

Även om båda namnen är meh så kan monster hoppa ner i den djupaste avgrund dom kan hitta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Monster Energy can go jump in the fuQQn lake. Som flera skrivit. Gräslig utveckling att företag kan äga vanliga ord. Hur satan kommer det se ut i framtiden om säg 100-200 år. Insane.

Skrivet av Razuco:

Är lite småsugen på detta spel.. brukar inte vara min kopp av te.. men det påminner mig om Zelda BoW

Nu får jag väl pisk här men hoppas spelet är bra mycket bättre än Zelda: Breath of the Wild som jag inte alls fastande för.. Tyvärr..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av jehuty:

Monter hunter? Heeelloooo!

Monter Hunter: A Heist at the Museum

🤪🙃

NuZ
Testpilot

Låter sinnes faktiskt!

Tror spelet blir riktigt bra dock


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hur mycket jag än försöker så kan jag inte komma ihåg vad spelet heter. Riktigt kasst namn på ett spel som ser förträffligt ut.

Medlem

Man blir ju inte mer förtjust i företag som beter sig som Monster. Antagligen värre för deras varumärke att försöka stämma andra än att låta spel heta saker med ordet monster.


signatur

Ultrazine

Medlem

Man kan väl inte säga att Monster är ett skitföretag riktigt. Tänk vad mycket idrott de sponsrar! Många som inte skulle kunna leva på sin sport utan Monster

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Monster Energy can go jump in the fuQQn lake. Som flera skrivit. Gräslig utveckling att företag kan äga vanliga ord. Hur satan kommer det se ut i framtiden om säg 100-200 år. Insane.

Nu får jag väl pisk här men hoppas spelet är bra mycket bättre än Zelda: Breath of the Wild som jag inte alls fastande för.. Tyvärr..

Får verkligen hoppas. Håller det väldigt långt nere på listan över Zelda lir, led av underliga designbeslut. Tog mig igenom det iallafall. Hoppas Fenyx är betydligt bättre.

Medlem

En snabb googling ger resultatet att det verkar finnas hur många spel som helst med ordet monster/monsters i sitt namn.
Finns det någon kunnig inom upphovsrätt här som skulle kunna uppskatta sannolikheten för att energidrycksblaskan skulle få rätt i en tvist om namnet?

1
Skriv svar