Häng med oss i afton när det vankas Playstation 5-bonanza

Robot
Häng med oss i afton när det vankas Playstation 5-bonanza

Är det ikväll vi äntligen får pris och lanseringsdatum? Spekulera om vad det blir, redan nu!

#playstation-5, #uppesittarkväll


Medlem

2 event idag att se fram emot.
Facebook Connect för VR börjar idag och Playstation bonanza.
Skulle vara kul om Sony kunde presentera nått om PSVR 2. Det skulle så ner som en bomb precis som specsen på Oculus Quest 2 gjort.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Chansar att PS5an kan bli lite dyrare mest pga att handkontrollen till den är något mer avancerad än den till nya Xbox.

Hoppas för övrigt att de kommer visa upp en svart version av maskinen!


signatur
Medlem

50-100$ billigare än xbox så vinner dom, igen! Håller tummarna

Inaktiv

För mig är det helt otänkbart att Sony skulle lägga sig över priset på Xbox X X Upphöjt till X. Många verkar inte alls hålla med, intressant.

Medlem

Popcorn ska poppas och öl ska knäckas!

499$ för den med optisk läsare är väl ingen högoddsare. Tror alltså varken högre eller lägre än Series X. Den digitala lär gå för 399/449$.

Vill veta nu ikväll om Demon's Souls blir releasspel eller inte och därmed veta om jag ska förboka en sån här maskin.

Medlem

Har en känsla om dessa siffror
499$ med skivläsare
399$ utan skivläsare


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:

Har en känsla om dessa siffror
499$ med skivläsare
399$ utan skivläsare

Precis min tanke med. Svårt att tro att de lägger sig högre än så.
Digitala varianten kan dom ju lägga sig lågt med med tanke på att kunden förbinder sig att köpa spelen via psn.
Den optiska lär de förlora pengar på men jag tror ändå inte den blir dyrare än series x.

Men vi ser ju ikväll. Spännande!

Medlem

Jag tror att de hade tänkt att lägga sig på 449 och 349, men nu när dom krigar på med dyrare flygfrakt osv så är frågan om jag ändå inte tror att de lägger sig på 499 och 399...Men neh jag drar till med 479 för disc och 379 för digital only! kom ihåg vart ni läste det först!

Sen hoppas jag release blir någonstans i början på nov, typ fredag den 13e.

Förhandsbokningar från imorgon

Angående om det släpps info kring något nytt spel ikväll så lär det ju bli anticlimax om det inte kommer något nytt med tanke på alla rykten, av alla de rykten jag sätt så tror jag nog mest på Silent Hill, men har även sätt rykten kring nästa final fantasy, final fantasy VI remake, GTA VI, God of war 2, Unchartered 5...blir spännande!
också spännande att få se vilka spel som släpps samtidigt som consollen, hoppas det inte "bara" blir sackboy, demon souls, miles morales

Dex
Medlem
Skrivet av anon_328494:

För mig är det helt otänkbart att Sony skulle lägga sig över priset på Xbox X X Upphöjt till X. Många verkar inte alls hålla med, intressant.

Håller med. Hela detta "chicken-racet" som Sony och Microsoft hållt på med hela sommaren känns ju väldigt konstigt om dom inte tänker anpassa priset en del efter vad den andra sätter för pris. Känns ju konstigt att vänta ut varandra om man inte ska anpassa sig.

Medlem

iofs största anticlimax ever vore om det blir US release i Nov och Europe 2021... pga brist på enheter

Redaktör

Det vore lite kul/retsamt om Sony lägger sig 10 dollar under Microsoft och tar 489 dollar för dyraste PS5:an. Men 449 eller 499 dollar känns mest sannolikt, och då 399 eller 449 för den utan skivläsare. De lär väl lägga åtminstone en av dem lägre än Xbox Series X i alla fall, ser väldigt bra ut när den/de jämförs med Xbox.


signatur
Medlem

Är det för mycket att hoppas på att man hör något om nästa vr system för playstation?

Medlem

Är kanske lite fanboy för Sony konsoler. Det kittlar lite extra när dom släpper något nytt!

Spelar dock mest på min One x just nu. 🙃


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vore konstigt om dom la sig högre än Series X när PS5 verkar bli den svagare maskinen, så tror det blir samma prislapp. Kanske att dom tillochmed går aningen lägre.

Medlem

Facebook Connect, PS5-event OCH recensioner av RTX 3080 på en och samma lill-lördag? Vilken högtidsdag!

Medlem

Ser fram emot uppesittarkväll! Det blir bänkning framför tvn i mancaven.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

NuZ
Testpilot

Tror på 499 och 599. Sedan ska de bänkas som tusan. Gurra och konsolnyheter gör denna mörka Onsdagskvällen mycket mysigare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Molotov:

2 event idag att se fram emot.
Facebook Connect för VR börjar idag och Playstation bonanza.
Skulle vara kul om Sony kunde presentera nått om PSVR 2. Det skulle så ner som en bomb precis som specsen på Oculus Quest 2 gjort.

Bättre än julafton! Känns osannolikt med PSVR 2 idag men hade varit sjukt kul. Det dröjer nog minst ett år till skulle jag tippa.

Skrivet av EYEtriforce:

iofs största anticlimax ever vore om det blir US release i Nov och Europe 2021... pga brist på enheter

Får lite flashback till PS3-releasen när du skriver så

Medlem

Kan inte tänka mig att de vågar prisa högre än XBox. Oavsett vad planen var tidigare kommer de justerat baserat på Series X. Kan mycket väl vara så att planen var $599 men det skulle vara närmast tjänstefel att lägga sig där när man nu vet priset på Series X.
Den digitala lär inte konkurrera med Series X rent prismässigt då de inte tummat på minne eller GPU på samma sätt.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Bättre än julafton! Känns osannolikt med PSVR 2 idag men hade varit sjukt kul. Det dröjer nog minst ett år till skulle jag tippa.

Får lite flashback till PS3-releasen när du skriver så

Skulle vara kul med en tease att det är på G eller nått iaf
Det har ju visats tecken att Sony jobbar på VR utanför "Playstation brandet" så att säga så kanske man borde åtm nämna nått om PSVR 2 om det är tänkt att bli just ett PSVR 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vore ju så iskallt av dem efter all denna tystnad om de gjorde en Apple som vi var inne på i en annan tråd. Förboka idag, leverans fredag.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Håller med om att det vore konstigt om Sony la sig högre i pris. Microsoft gör verkligen allt dom kan för att få (låsa in) spelarna i deras ekosystem så Sony kan inget annat göra än att lägga sig på samma nivå eller lägre.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle vara kul med en tease att det är på G eller nått iaf
Det har ju visats tecken att Sony jobbar på VR utanför "Playstation brandet" så att säga så kanske man borde åtm nämna nått om PSVR 2 om det är tänkt att bli just ett PSVR 2

Absolut Hade åtminstone vart kul att höra lite detaljer om hur spel på PS5 kommer kunna se ut med dagens PSVR. Typ att de annonserar att "Astrobot mfl kommer få en uppdatering med högre upplösning ifall ni spelar dem på PS5". Hade blivit skitglad ifall Driveclub VR (RIP) gör comeback.

Medlem

Vågar nästan ta gift på att det kommer skilja 100usd mellan disc och digital. Sony vill ju egentligen att alla ska köpa digital och bli 100% bundna till deras shop, skiljer det bara 50 så kommer ju ingen köpa digital tänker jag ? och utesluta möjligheten helt att hitta spel på rea i butiker, köpa begagnat osv

Medlem
Skrivet av N_micke:

Vore ju så iskallt av dem efter all denna tystnad om de gjorde en Apple som vi var inne på i en annan tråd. Förboka idag, leverans fredag.

Helt ärligt, om alla rykten kring att Sony bokat en hel armada med flygplan stämmer så kanske det beror på att man tänk göra något liknande ? hade varit så galet coolt! "förboka imorgon, få leverans i början på oktober" Skulle choka sönder Microsoft

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Absolut Hade åtminstone vart kul att höra lite detaljer om hur spel på PS5 kommer kunna se ut med dagens PSVR. Typ att de annonserar att "Astrobot mfl kommer få en uppdatering med högre upplösning ifall ni spelar dem på PS5". Hade blivit skitglad ifall Driveclub VR (RIP) gör comeback.

Ja och de ps vr hjälmar som finns idag klarar definitivt av spel som har fetare grafik. Högre än 1080p kommer de kanske förvisso inte klara av att visa men om de skickar in bättre grafik i spelen spelar juh ingen roll. Vore coolt om de kunde patcha upp vissa VR spel så de blir lite snyggare grafiskt som ex astrobot, lite mer partikeleffekter osv.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Frilansare

Vi ses väl i chatten?

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Håller med om att det vore konstigt om Sony la sig högre i pris. Microsoft gör verkligen allt dom kan för att få (låsa in) spelarna i deras ekosystem så Sony kan inget annat göra än att lägga sig på samma nivå eller lägre.

På vilket sätt gör Microsoft allt för låsa in spelare i sitt ekosystem? De är väl på inget sätt värre än andra t.ex. Sony?
Hur många Sony exclusiva spel kommer på Pc eller andra plattformer?
Det är rätt många spel från Microsoft studios som finns på andra plattformer. Kanske främst PC men t.ex. Minecraft och kanske främst Minecraft Dungeons finns ju på hel del plattformer.

123
Skriv svar