Playstation 5 släpps i november – kostar från 399 euro

Robot
Playstation 5 släpps i november – kostar från 399 euro
Medlem

Trodde dessa nya konsoller skulle kosta mer. Men bra att det inte är så. Xbox för min del.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Alltså kommer bli fattig med allt nytt nu!

Sjukt bra pris för digital!

Medlem

Gissar att nyheterna kring priset på nya xboxen tvingade ner priset.

Medlem

ingen bloodborne 2


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Detta är väl priserna som det ryktades att det skulle bli för 1 månad sen, samt det gissades att datumet skulle bli 19/11

Medlem

Med tanke på höstens/vinterns spelsläpp så ligger ett nytt grafikkort självklart högre upp på inköpslistan


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

399€ kanske låter billigt tills man inser att det är 80€ per spel istället.

Medlem
Skrivet av henkka:

Gissar att nyheterna kring priset på nya xboxen tvingade ner priset.

Garanterat!

Medlem

Ganska väntat pris ändå

Nu står det mellan ps5 och vad RDNA2 kommer ge för runt 5000-6000.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Nya Spider-Miles ser helt sanslöst bra ut

Medlem

Sinnesjukt billigt givet prestandan, fan vilket klipp.

Medlem

GOW Ragnarök 😍

Medlem

Vet inte om det blir launch köp men köp blir det för God of war och Ratchet&Clank bland annat.

Kanske inte alla som håller med men tyckte det kändes som ett smart sätt att få in nya spelare genom det Playstation Plus collection erbjudandet. (Kan ju hoppas att även dom äldre spelen drar nytta av den bättre hårdvaran)

Medlem

Detta blir grymt! Går det lika fort som denna semesterveckan tills november 19e så är vi snart där.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Medlem

Var inte jätteimponerad av eventet. Men däremot var jag positiv till prisättningen givet man man en PS5 till i princip samma pris som en PS4 Pro. Jag kommer garanterat köpa för att första månaderna köra igenom mina PS4 spel på nytt/rensa backloggen :). Enda dilemmat är att man har en del PS4 spel på skiva och digital versionen kostar så sanslöst lite så nu står man och funderar på om man kanske rentav skall hoppa skivläsaren :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Jag behöver en ny tv först, men oj vad sugen jag är på en PS5 nu. Mycket imponerande uppvisning i kväll.

Medlem

Det blir köp yes😎
Xbox dog ikväll😱

Inaktiv
Skrivet av Saarela81:

Vet inte om det blir launch köp men köp blir det för God of war och Ratchet&Clank bland annat.

Kanske inte alla som håller med men tyckte det kändes som ett smart sätt att få in nya spelare genom det Playstation Plus collection erbjudandet. (Kan ju hoppas att även dom äldre spelen drar nytta av den bättre hårdvaran)

Absolut, antar att man kände sig tvungna att kontra Gamepass på nåt sätt. Inte samma sak såklart men ett plus för playstation plus får man säga

Medlem

Med tanke på att man använt skivläsaren i ps4 noll gånger sen release så är mitt val ganska enkelt.

Jag hade hoppats på att få lite nyheter på hur gränssnittet såg ut på konsolen.
Lite b verkar det vara med ps plus collection. Jag tror jag har i princip alla spelen som visades men det är ju inga dussinspel så har någon missat ngt av de så är det ju lite win.

Medlem

Extremt svag visning av spel där bara Resident Evil stack ut. Givet köp av disc-versionen för det priset dock, den digitala blir för dyr i längden.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Var inte jätteimponerad av eventet. Men däremot var jag positiv till prisättningen givet man man en PS5 till i princip samma pris som en PS4 Pro. Jag kommer garanterat köpa för att första månaderna köra igenom mina PS4 spel på nytt/rensa backloggen :). Enda dilemmat är att man har en del PS4 spel på skiva och digital versionen kostar så sanslöst lite så nu står man och funderar på om man kanske rentav skall hoppa skivläsaren :).

Jag skiter i skivläsaren nu🤪

Medlem

Så.. 4399~ riksdaler för den dyrare varianten, eller är jag helt ute å cyklar?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Extremt svag visning av spel där bara Resident Evil stack ut. Givet köp av disc-versionen för det priset dock, den digitala blir för dyr i längden.

Nya RE gav lite dark souls vibbar förutom att den var i första person 👍

Medlem

Kul att Morales kommer till PS4 så jag kan testa det hos någon polare. Det kommer väl någon annan exklusiv lanseringstitel till PS5?

Skrivet av bulleboss:

Så.. 4399~ riksdaler för den dyrare varianten, eller är jag helt ute å cyklar?

Om du köper momsfritt i USA kanske.

Medlem

Vilken torr presentation.
Några gameplay trailers, ett par korta introduktionen från spelutvecklare bakom spelet.
Inga spel jag trillade av stolen för, möjligtvis VILLage.
Vad var det där deathloop om? Blä vad tråkigt.
Och mjölkandet det av förra generationens spel. Remasters lär vi se tills det står oss upp i halsen.
Ta bara GTA V... Tre(!!!) konsol generationer.

Trodde det skulle vara mer kring tillbehör, fungerar våra rattar och spakar? Kommer våra köpta ps4 spel vara tillgänglig på PS5? Måste man köpa dem igen?
Hur ser U.I ut? Finesser och nyheter i användargränssnittet?

Mina åsikter.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Kommer nog att köpa PS5:an (med skivläsare) när God of War 2 släpps, eller Horizon 2 beroende på vad som kommer först.

Medlem

Betydligt överhypat. Enda vettiga var Harry P trailern.

Xbox denna gen

Skrivet av henkka:

Gissar att nyheterna kring priset på nya xboxen tvingade ner priset.

Jag tänker att de lyckats luska ut varandras priser långt innan de kommer allmänheten till känna. Tänk hur pinsamt det skulle vara att bli tagna på sängen av konkurrensen?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skriv svar