Final Fantasy XVI utannonserat!

Robot
Medlem

Ser inte ut att vara partybased. Vilket är ovanligt i FF sammanhang. Så kanske är det rebrandade projektet de hade efter versus XIII som det ryktats om. (Versus XIII rebrandades till FFXIV och var under utveckling med många omstarter sedan 2006. Spelet fick mycket kritik för ojämn storytelling och för att vara en korvfest) Till FF16 verkar det som de helt skippat även korvarrna.

Medlem

Kommer till PC med enligt slutet på trailern


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Synd bara att dem inte gjort ett bra FF sedan typ IX som trots vissa saker som drar ned betyget i alla fall var bra mycket bättre än VIII och alla efterföljare.

Är rätt så trött på den spelserien.

Medlem

Ser mycket lovande ut! Äntligen fantasy-miljöer igen.

Inaktiv

Coolt,ser bra ut.
Gillade fatiskt del 15 och remaken så FF har tagit sig sista tiden.

Medlem

Ser ut att utspelas i en intressant värld. Rent grafiskt så var det inget stort kliv från XV. Ibland såg det till och med sämre ut än XV, men detta kan ju iofs komma att ändras.

Medlem

Gillar att de återgår till fantasy nu. Men ogillar skarpt att det ser ut som Devil may cry i striderna! Va fan liksom?

Medlem
Skrivet av PontusT:

Gillar att de återgår till fantasy nu. Men ogillar skarpt att det ser ut som Devil may cry i striderna! Va fan liksom?

Håller helt med. Mitt intresse för spelet störtdök. Inte party based och arkad hack and slash combat. Finns redan spelserier som gör detta väldigt bra. Tycker Square borde ha lärt sig av misstagen med Lightning returns.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta. Men redan Final Fantasy XV var krävande på min redan hyfsat nya dator. Kanske behöver konsol för att njuta av detta ;O

Medlem

Näe de där såg inget vidare ut. Har spelat varenda ff sedan början o 13 var det första jag kände tappade känslan för vad ff är. Gillar 14 o de har dwn där känslan man vill ha sedan kom ff15 o de var ännu sämre än 13. Och nu det här hmmm. Vet inte men kände ganska stark avsmak direkt då de ser väldigt likt 15 fast i nån slags medieval miljö och noll karaktär.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Synd bara att dem inte gjort ett bra FF sedan typ IX som trots vissa saker som drar ned betyget i alla fall var bra mycket bättre än VIII och alla efterföljare.

Är rätt så trött på den spelserien.

Hörru FFX är fan ett mästerverk och ingen kan få mig att tycka annat hehe

Enda FF spelet där jag faktiskt lyckats döda alla jäkla superbossar.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Hörru FFX är fan ett mästerverk och ingen kan få mig att tycka annat hehe

Enda FF spelet där jag faktiskt lyckats döda alla jäkla superbossar.

FFXII är även det bra. Tycker det har kanske det bästa real time battle systemet i serien.

Medlem

Hype! Gillar att det ser mer medeltida/fantasy ut.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Samma gäng som gjorde Heavensward expansionen till FFXIV, så jag e hypad, karln som tog FFXIV och gjorde om det helt är producer också.

Röstskådespelaren i trailern är definitivt en av karaktärerna ifrån mmot också.

Medlem
Skrivet av Managor:

Kommer till PC med enligt slutet på trailern

Det verkar vara ett "misstag" likt Demon's Souls trailern, vad pysslar dom med?

Gamla trailern

Nya trailern

https://twitter.com/gematsucom/status/1306361505173196800

Jag gissar på att det är tidsexklusivt. Men någon har ju klantat sig rejält eller så ville dom att strålkastaren enbart skulle vara på PS5.(Vilket är ganska självklart förvisso, men ändå)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Managor:

Kommer till PC med enligt slutet på trailern

Kolla igen, står inget om PC.

Det gjorde det i Sony-streamen, men när trailern kommit ut själv så är den detaljen borta. Mest troligen kommer det till PC, men senare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kolla Witcher 4 fan ser najs ut trodde dom höll på med Cyberpunk endast.

Medlem

Ett till Hack n Slash Devil May Cry kopia.... suck. Jag vill ha ett klassiskt Final Fantasy som går tillbaka till rötterna med lite steampunk miljöer som i FF6. Sen vill jag ha tillbaka partybaserade turn based strider. Inte detta skit action.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Det här ser inte ens ut som Final Fantasy längre.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det här ser inte ens ut som Final Fantasy längre.

Exakt. Väntar hellre på FFVII remake del 2.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Synd bara att dem inte gjort ett bra FF sedan typ IX som trots vissa saker som drar ned betyget i alla fall var bra mycket bättre än VIII och alla efterföljare.

Är rätt så trött på den spelserien.

^ This. Det har gått utför efter FFIX. Förvisso var det ett mästerverk utan dess like, så X kunde falla en bit utan att för den sakens skull vara dåligt, men det var sämre. Sedan de andra, och framförallt det senaste XV är ju ett jävla skämt.

Gillade att det var medeltid och verkade lite mörkare, meeeeeeeeeen inget party? å combat likt XV? No thank you. Ta XV som exempel, jag kastade Ramuh en gång tror jag, annars var det bara teleport-attack-teleport 24/7 genom hela spelet. Jag minns de tidigare spelen, där var det att få chansen att kasta varje summon något jag såg mest fram emot och magi var en underbar och naturlig del av spelet.
Nä, ta dessa jäkla nymodigheter å släng på skrothögen, något Final Fantasy är det inte.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Håller helt med. Mitt intresse för spelet störtdök. Inte party based och arkad hack and slash combat. Finns redan spelserier som gör detta väldigt bra. Tycker Square borde ha lärt sig av misstagen med Lightning returns.

Får bara hoppas att när de väl visar ordentligt gameplay, att striderna är mer taktiska än vad de verkar vara i den här trailern.
Det kan vara så att de klippt osv så det ska se mer "action" ut och dra till sig uppmärksamhet nu när det utannonserades.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kolla igen, står inget om PC.

Det gjorde det i Sony-streamen, men när trailern kommit ut själv så är den detaljen borta. Mest troligen kommer det till PC, men senare.

Ah, fan. Såg det nu. Det har hänt med Demons Souls med såg jag. Trailern togs ner och sen sa dom att det inte kommer till PC. Kan dom inte göra rätt från början?


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Testpilot

Kul att ryktena stämde! Det här ligger såklart några år bort men ändå Det är samma producent som har utvecklat FF14 Reborn medan regissören verkar vara lite mer grön.

Har svårt att tro att det inte kommer till PC. Samtliga FF-titlar (förutom FF7 Remake) finns där.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det verkar vara ett "misstag" likt Demon's Souls trailern, vad pysslar dom med?

Gamla trailern
https://pbs.twimg.com/media/EiEgQxNXkAEnGpS?format=jpg&name=l...

Nya trailern
https://pbs.twimg.com/media/EiEgReIX0AcaHtZ?format=jpg&name=l...

https://twitter.com/gematsucom/status/1306361505173196800

Jag gissar på att det är tidsexklusivt. Men någon har ju klantat sig rejält eller så ville dom att strålkastaren enbart skulle vara på PS5.(Vilket är ganska självklart förvisso, men ändå)

Skrivet av Managor:

Ah, fan. Såg det nu. Det har hänt med Demons Souls med såg jag. Trailern togs ner och sen sa dom att det inte kommer till PC. Kan dom inte göra rätt från början?

Skrivet av Mutumba:

Kul att ryktena stämde! Det här ligger såklart några år bort men ändå Det är samma producent som har utvecklat FF14 Reborn medan regissören verkar vara lite mer grön.

Har svårt att tro att det inte kommer till PC. Samtliga FF-titlar (förutom FF7 Remake) finns där.

Tidsexklusivt?
Så såg det ut idag, 20-09-17 kl 10.00 i alla fall.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Synd bara att dem inte gjort ett bra FF sedan typ IX som trots vissa saker som drar ned betyget i alla fall var bra mycket bättre än VIII och alla efterföljare.

Är rätt så trött på den spelserien.

Som ett gammalt fan av serien kan jag inte annat än inte hålla med. Final Fantasy VII och X ligger mig nära hjärtat, men Final Fantasy XV var grymt. Riktigt grymt. Svårt att inte släppa nostalgin och ge sig över dit, men vissa brister i manus och så höll det tillbaka. Annars fullkomligen älskade jag Final Fantasy XV. Hade inga större problem med den ökända korridorsdelen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ser väldigt intressant ut, hoppas bara striderna är tighta och inte sådär floaty, tycker SE har problem att sätta ett bra, responsivt stridssystem där det känns att man har full kontroll..

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det här ser inte ens ut som Final Fantasy längre.

Ser ju ut som Final Fantasy sett ut sedan X för 19 år sedan.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Som ett gammalt fan av serien kan jag inte annat än inte hålla med. Final Fantasy VII och X ligger mig nära hjärtat, men Final Fantasy XV var grymt. Riktigt grymt. Svårt att inte släppa nostalgin och ge sig över dit, men vissa brister i manus och så höll det tillbaka. Annars fullkomligen älskade jag Final Fantasy XV. Hade inga större problem med den ökända korridorsdelen.

Fast XV's story var ju typ katastrofalt implementerad. För att få all info så behövde du kolla på någon serie och film dem gjorde. Sedan visst fanns det saker som var ok, men jag kunde inte känna något för någon av karaktärerna. Tyckte att märktes att delar av spelet var resterna från vad spelet var tänkt som från början.

De senare FF spelen är inte nödvändigtvis dåliga, men dem har inte varit mer än "ok"

12
Skriv svar