Playstation 5 släpps i november – kostar från 399 euro

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag hade suttit lugnt i båten faktiskt. 120 fps är ju skönt å ha med ett tangentbord men med en handkontroll räcker 60 fps gott och väl.

Vill du köra i 120 frames så finns ju alltid möjligheten att dra ner på upplösningen till 1440p.

Det tänkte jag inte på, har inte ägt en konsol sedan ps3

Medlem
Skrivet av martinot:

Japp. Kommer inte köpa någon i år oavsett.

Kommer satsa på PC och grafikuppgradering i höst. Kommer som du avvakta med att utse vinnaren i prestandakriget (nej @medbor; detta har inte med vilket företag som tjänar eller säljer mest att göra ) tills att jag sett DFs grundliga analyser.

Tycker DF verkligen står för "benchmarken" i industrin på både konsoler och dess spel. Grymma!

Inte för att jag är en fanboy men detta är lite intressant..
https://www.eurogamer.net/articles/2020-09-16-playstation-5-g...

Jag är dock en fanboy av transparans och ogillar när man vänder kappan efter $$ (gäller MS oxå)

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lindhenberg:

PlayStation Plus Collection innehöll tre spel i min backlog jag tänkt köpa och priset var en trevlig överaskning.

Det här underlättar nog för många i valet, Series X för 499 eller PS5 DE för 399?

Skivläsare eller dubbelt så snabb SSD?

Sony tänker tydligen fortsätta sin marknadsdominans med dessa priser! Inte ens series S känns billig längre när du bara kan lägga på tusen spänn för en riktig nextgenkonsoll.

Ja de såg riktigt nice ut faktiskt. Att Horizon 2 släpps på PS4 är också rätt nice! Att de förstod att xgen titlar är rätt väg att gå. Blir def köp den 19e om de finns några kvar dvs


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Väldigt trevliga priser på både Xbox och Ps5 faktiskt, trevligt för både Xbox gamers och Playstation gamers, för båda ska ju få kunna njuta av spelandet för så lite som möjligt..

Men ska bli skoj när båda e släppta och se vilken av Serie X och Ps5 som presterar bäst i tester på lite olika spel.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Mediamarkt har nu satt sina priser
6290:-
4990:- digital

Skribent
Skrivet av egg1:

Jag funderar på hur det är med hdmi versionen på Tv:n. Kommer man behöva hdmi 2.1 för att det inte ska bli en flaskhals?

Hdmi 2.0 klarar 4k i 60fps
Hdmi 2.1 klarar 4k i 120fps

Samt att 2.1 bland annat har variable refresh rate och quick frame transport. Vilket 2.0 saknar.

Mycket tveksam till att PS5 kan driva spel i 4K i 120 fps, oavsett vad som sägs. Ratchet skulle drivas i 30 FPS om man ställde upp till 4K t.ex.
https://nordic.ign.com/news/39269/ratchet-clank-rift-apart-wi...

Det kanske kan ändras om några år när utvecklarna lärt sig maxa konsolen men om enda anledningen till att uppgradera TV är för HDMI 2.1 så skulle jag personligen lägga pengarna på något annat roligt.

Skribent
Skrivet av Lokander:

Mediamarkt har nu satt sina priser
6290:-
4990:- digital

Nej?
5990:-
4990:-
https://www.mediamarkt.se/sv/search.html?query=PS5_produkter_...

Medlem

PlayStation 5 Launch Day Games from SIE Worldwide Studios

Astro’s Playroom (Japan Studio) – pre-installed on PS5
Demon’s Souls (Bluepoint Games / Japan Studio) – US$69.99/¥7,900/€79.99 (RRP)
Destruction All Stars (Lucid Games / XDEV) – US$69.99/¥7,900/€79.99 (RRP)
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Insomniac Games) – US$49.99/¥5,900/€59.99 (RRP)
Marvel’s Spider-Man: Mile Morales Ultimate Edition (Insomniac Games) – US$69.99/¥7,900/€79.99 (RRP)
Sackboy A Big Adventure (Sumo Digital / XDEV) – US$59.99/¥6,900/€69.99 (RRP)


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

NuZ
Testpilot
Skrivet av b0ne:

PlayStation 5 Launch Day Games from SIE Worldwide Studios

Astro’s Playroom (Japan Studio) – pre-installed on PS5
Demon’s Souls (Bluepoint Games / Japan Studio) – US$69.99/¥7,900/€79.99 (RRP)
Destruction All Stars (Lucid Games / XDEV) – US$69.99/¥7,900/€79.99 (RRP)
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Insomniac Games) – US$49.99/¥5,900/€59.99 (RRP)
Marvel’s Spider-Man: Mile Morales Ultimate Edition (Insomniac Games) – US$69.99/¥7,900/€79.99 (RRP)
Sackboy A Big Adventure (Sumo Digital / XDEV) – US$59.99/¥6,900/€69.99 (RRP)

Så inga helt exklusiva spel till ps5 alltså förutom Astro? Blir nog köp ändå pga DS


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Konstigt, för mig stod det såhär i kanske 20 minuter

Skribent

@Lokander: Hmm. Ok. Snabba ryck med prisändringarna Kan vi hoppas att man vaknar imorgon så är priset sänkt med 300 kr till?

Medlem

Hmm, för mig står det olika varje gång jag uppdaterar sidan för den optiska...

Uppdatering: Nu verkar det ha stabiliserats

Medlem
Medlem

Horizon 2, Sackboy och Spider-man: miles morales är bekräftat att komma till PS4

https://www.ign.com/articles/ps5-horizon-forbidden-west-spide...

Medlem

Ungefär vad jag hade förväntat mig av eventet även om jag hoppades men ändå inte trodde vi skulle få se nånting rörande UI:t. Kommer förmodligen visas upp om inte alltför länge dock. Kändes väl som det här eventet mestadels var tänk för att avslöja priset och datumet, allt annat var mest utfyllnad. Grymt sugen på en konsol med Spiderman.

Medlem

Prislapparna har ju hamnat på fel maskin på bilden.

Medlem

Strålande! Blir ett inköp av den digitala varianten den 12 november för det facila priset $399.99. Dollarkursen är helt okej nu jämfört med för ett halvår sen, kanske hinner sjunka lite mer, men landar nog på strax över 3.900kr med tax. Ett jävla kap!

Medlem

Hugger en med skivläsare. Så man ska ut med ungefär 12k + nåt spel i november. Kostar att ligga på topp.

Edit: Jag vill ju se innanmätet.

Medlem
Skrivet av Gilleaux:

Strålande! Blir ett inköp av den digitala varianten den 12 november för det facila priset $399.99. Dollarkursen är helt okej nu jämfört med för ett halvår sen, kanske hinner sjunka lite mer, men landar nog på strax över 3.900kr med tax. Ett jävla kap!

Vart handlar du då? Blir helt klart den digitala för mig med, förmodligen från Svedala dock.

Medlem

Fyfan! Bud på att köp vid release då. Tänkte vänta för jag trodde priset skulle bli högre men nu känns det ändå värt att köpa första och sen sälja när PRO kommer.

Fan va fint!

Medlem

Det var en dyr maskin att spela... Fortnite på ?! Seriöst vart är/var spelen då ??? Hahaha väntade hela tiden på något nytt, stort och fräscht men ikke då...

Gillade att dom gick ut hårt precis i början med... "The following content is captured on PC emulating the PS5 experience" dom kunde likaväl skrivit köp en PC istället vi har absolut NADA att visa upp och allt lastgammalt kan du ändå lira på PC vi tyckte bara det var kul att designa en ny apparat

Nä mjölka gör bönderna redan så bra så blir inget köp alls... suget bara tvärdog, skulle inte förvåna mig om konsolen säljer dåligt men då vet man ju va det beror på!

-Jasså du har köpt en PS5 vad lirar du då ?!
-Eh... euhm... avtusan...
-?
-Öh äsch... du vet lite... fååårtnite å så bara
-...
-......
-..........

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Vart handlar du då? Blir helt klart den digitala för mig med, förmodligen från Svedala dock.

Bor i New York, får se vilken kedja som kör förbokning från 12 sept.

Medlem

https://twitter.com/Dealer_Gaming/status/1306426304779165696?...

Åh hur vinden vänder. Kommer ihåg att folk på denna site sa att det aldrig skulle hända. Men det är okej om Sony gör det.

Varför uppgradera när den äldre funkar fint en halv generation till?

KoP
Medlem

Mjä.. personligen inga intressanta spel (ännu) utannonserat. Brukar alltid investera i en ny gen Playstation pga exklusiva killer-spel såsom Uncharted (men den serien är väl förbi?) och TLOU (släpptes ju ett nytt nyss som man dragit igenom).

Så nu blir det att avvakta tills det kommer något som verkar intressant på radarn. Under tiden får man götta sig med nya Xboxen (när priset droppat till 5000 om man inte hakar på avbetalningsmodellen för 350:- per månad, får se).

Avstängd
Skrivet av hellrider:

Det var en dyr maskin att spela... Fortnite på ?! Seriöst vart är/var spelen då ??? Hahaha väntade hela tiden på något nytt, stort och fräscht men ikke då...

Gillade att dom gick ut hårt precis i början med... "The following content is captured on PC emulating the PS5 experience" dom kunde likaväl skrivit köp en PC istället vi har absolut NADA att visa upp och allt lastgammalt kan du ändå lira på PC vi tyckte bara det var kul att designa en ny apparat

Nä mjölka gör bönderna redan så bra så blir inget köp alls... suget bara tvärdog, skulle inte förvåna mig om konsolen säljer dåligt men då vet man ju va det beror på!

-Jasså du har köpt en PS5 vad lirar du då ?!
-Eh... euhm... avtusan...
-?
-Öh äsch... du vet lite... fååårtnite å så bara
-...
-......
-..........

Lycka till att lira last of us på pc. Glhf!

Eller god of war.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag hoppas innerligt att housemarque släpper sitt på release eller innan jul iaf. Annars skulle jag gissa att mina release spel blir cyberpunk (ps4 verran) samt DS.
Kommer ratchet innan jul är det en kul överraskning.

Medlem

Trevligt pris men blev inte jätteimponerad av varken spelen eller deras "Game Pass light", varför inte bygga vidare på PS Now istället?

Har det sagts något något om VR? För mig är det nästan det som kommer vara den avgörande faktorn för vilken konsoll jag väljer.

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Hmm, för mig står det olika varje gång jag uppdaterar sidan för den optiska...

Uppdatering: Nu verkar det ha stabiliserats

Intressant att det redan är 10 stolpskott som recenserat PS5an med högsta respektive lägsta betyg...🙄

It's not a lake, it's an ocean

Bra priser. Sony vågade uppenbarligen inte lägga sig över Xbox Series X, som de antagligen hade behövt för att inte gå med förlust på varje såld enhet. Bra för oss konsumenter.

Men. Jag är verkligen inte såld på någonting Sony visat upp än. Det är snart dags för premiär och hypen finns helt enkelt inte där, vilket gör mig lite besviken på mig själv på något sätt. Spelen är väl snygga, men de känns mer som snygga PS4-spel än som "wow, next-gen!". Jag antar att vi får vänja oss vid den känslan eftersom next-gen kommer handla mer om kapade laddningstider och annat som inte gör sig så bra i tajt klippta gameplayvideor.

Att flera av de utannoserade storspelen även kommer till PS4 gör ju lusten att uppgradera här och nu än mindre. Nä, PS5 får vänta.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Trevligt pris men blev inte jätteimponerad av varken spelen eller deras "Game Pass light", varför inte bygga vidare på PS Now istället?

Har det sagts något något om VR? För mig är det nästan det som kommer vara den avgörande faktorn för vilken konsoll jag väljer.

Vilken konsol du väljer?
Mig veterligen har varken switch eller xbox VR.. Så det borde inte vara en avgörande faktor i ditt beslut över konsolköp.


signatur

"High life on low budget"

Skriv svar