Playstation 5 släpps i november – kostar från 399 euro

Medlem

Förhandsbokat på Mediamarkt en digital version, deras kurs på 399 dollar blir tydligen 4990 riksdaler👿, men skitsamma det ska bli så kuuuuul😀🤗😎❤️

Medlem

Blir inte Sony denna generation för min del.
Tycker faktiskt MS piffat upp sig och är det mer konsumentvänliga alternativet denna generation. Även om jag har en PC att spela på själv så vill ungarna ha en konsol att spela på och då blir det nog troligen en Series X.

Att det funkar med gamla handkontroller är också en stor grej för min del som inte många nämner. Nya kontroller lär ju gå på minst 6-700 spänn denna generation också, och iom att Series S och Series X kommer vara bakåtkompatibla med gamla kontroller oavsett spel är ju det ett stort plus. Dualshock 4 däremot kommer ju bara funka med PS4 spel på PS5.

Ska du då köra lokalt mp i tex något sportspel med 3 polare så blir det ju 2000 spänn extra i handkontroller om dem inte har sina egna.

Medlem

Spelpriserna var ju en aning höga... 80EUR. suck... Inte konstigt att de kan ge bort konsolerna.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

399€ kanske låter billigt tills man inser att det är 80€ per spel istället.

Å andra sidan så har spel kostat ungefär samma i 20 år nu. Går inte klaga på priserna där

Medlem

Blir köp av disk versionen så snart som ett vettigt RPG släpps. (Tittar inte på dig FFXVI. Behöver inte ännu ett devil may cry med FF kostym).

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Å andra sidan så har spel kostat ungefär samma i 20 år nu. Går inte klaga på priserna där

Och hur många gånger fler spelare att sälja sina spel till, nu vs för 20 år sedan? (+att de kan mjölka folk på pengar i spelen på ett helt annat sätt.).
Kan företagen sitta och slänga ut bonusar hit och dit på 100M+ till sina chefer så överlever de nog gott och väl på 60dollar-spelen inkl mikrotransaktionerna.

Medlem

Det blir en med skivläsare för min del. Skivläsaren i PS4:an används dagligen för film, och det lär inte bli annorlunda framöver. Väldigt bra prissättning, och en del spel som är utannonserade verkar grymma (tänker mest på Horizon 2, God of War 2 och Ratchet).


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Blir ett köp av diskversionen. Har förbokat den men räknar inte med att få någon konsol i första taget då det bara var ett par månader sedan jag la bokningen.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Hej kemikalieskatt


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Freeman79a
https://twitter.com/Dealer_Gaming/status/1306426304779165696?...

Åh hur vinden vänder. Kommer ihåg att folk på denna site sa att det aldrig skulle hända. Men det är okej om Sony gör det.

Varför uppgradera när den äldre funkar fint en halv generation till?
[/quote]

Det betyder att det kommer Fortsätta att komma ut spel till Ps4. Inte att dom kommer att tvinga spelstudios att göra två versioner av spel, ett till varje generation.

Fortfarande jäkligt trött din negativitet Freeman79a.

Medlem

Bra pris på konsolerna men läste att spelen höjs istället till 800 kr. Ouch

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vilken konsol du väljer?
Mig veterligen har varken switch eller xbox VR.. Så det borde inte vara en avgörande faktor i ditt beslut över konsolköp.

Psvr2 har väl inte annonserats officiellt än så om det vet jag inget. Xbox ryktas ha ett patent kring VR så där vet jag heller inget än. Därför svårt att säga i detta läge och jag kommer nog avvakta ett litet tag. Jag är redan inne i xbox ekosystem och skulle föredra att fortsätta där om de kommer med VR eller AR.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av lampis:

Det blir en med skivläsare för min del. Skivläsaren i PS4:an används dagligen för film, och det lär inte bli annorlunda framöver. Väldigt bra prissättning, och en del spel som är utannonserade verkar grymma (tänker mest på Horizon 2, God of War 2 och Ratchet).

Oj, hör du ens filmen?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Geber:

Freeman79a
https://twitter.com/Dealer_Gaming/status/1306426304779165696?...

Åh hur vinden vänder. Kommer ihåg att folk på denna site sa att det aldrig skulle hända. Men det är okej om Sony gör det.

Varför uppgradera när den äldre funkar fint en halv generation till?
[/quote]

Det betyder att det kommer Fortsätta att komma ut spel till Ps4. Inte att dom kommer att tvinga spelstudios att göra två versioner av spel, ett till varje generation.

Fortfarande jäkligt trött din negativitet Freeman79a.

Ja det är i varje Sony tråd han ploppar upp och kör sin grej, oerhört tröttsamt. Jag förstår inte hur man kan ha en sån drivkraft, det är lite sorgligt faktiskt.

Dex
Medlem
Skrivet av hellrider:

Det var en dyr maskin att spela... Fortnite på ?! Seriöst vart är/var spelen då ??? Hahaha väntade hela tiden på något nytt, stort och fräscht men ikke då...

Gillade att dom gick ut hårt precis i början med... "The following content is captured on PC emulating the PS5 experience" dom kunde likaväl skrivit köp en PC istället vi har absolut NADA att visa upp och allt lastgammalt kan du ändå lira på PC vi tyckte bara det var kul att designa en ny apparat

Nä mjölka gör bönderna redan så bra så blir inget köp alls... suget bara tvärdog, skulle inte förvåna mig om konsolen säljer dåligt men då vet man ju va det beror på!

-Jasså du har köpt en PS5 vad lirar du då ?!
-Eh... euhm... avtusan...
-?
-Öh äsch... du vet lite... fååårtnite å så bara
-...
-......
-..........

Det var ett spel som visades upp där det stod att det kördes på PC och det var FF16. Alla andra spel kördes på PS5.

Skrivet av Freeman79a:

https://twitter.com/Dealer_Gaming/status/1306426304779165696?...

Åh hur vinden vänder. Kommer ihåg att folk på denna site sa att det aldrig skulle hända. Men det är okej om Sony gör det.

Varför uppgradera när den äldre funkar fint en halv generation till?

Du förvränger artikeln rätt mycket dock. Att dom har fullt stöd för PS4 i flera år framöver innebär ju bara att den kommer fortsätta uppdateras, inte att alla spelen ska funka på den också.

Sony sa igår att Sackboy, Spiderman och Horizon 2 kommer funka till PS4. Inget annat. Är ju lite skillnad mot XBOX där alla förstaparts tillverkade titlar ska funka i 1-2 år.

Medlem
Skrivet av Geber:

Freeman79a
https://twitter.com/Dealer_Gaming/status/1306426304779165696?...

Åh hur vinden vänder. Kommer ihåg att folk på denna site sa att det aldrig skulle hända. Men det är okej om Sony gör det.

Varför uppgradera när den äldre funkar fint en halv generation till?
[/quote]

Det betyder att det kommer Fortsätta att komma ut spel till Ps4. Inte att dom kommer att tvinga spelstudios att göra två versioner av spel, ett till varje generation.

Fortfarande jäkligt trött din negativitet Freeman79a.

Fast Freeman79a har ju rätt. Det var ett jävla gnällande på Sony fanboys när MS gick ut och sa att det kanske dröjer upp till ett par år innan ett "riktigt" nextgen-spel kommer som bara funkar på nextgen. Nu verkar Sony göra exakt likadant men då är det okej.

Medlem

Väntar någon dag tills man ser priser på många ställen, sen blir det en diskversion av PS5


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Gilleaux:

Bor i New York, får se vilken kedja som kör förbokning från 12 sept.

sweet.

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Fast Freeman79a har ju rätt. Det var ett jävla gnällande på Sony fanboys när MS gick ut och sa att det kanske dröjer upp till ett par år innan ett "riktigt" nextgen-spel kommer som bara funkar på nextgen. Nu verkar Sony göra exakt likadant men då är det okej.

Men herregud..... Läs igen. Det är 2 lanserings spel och ett spel som kommer nästa år det gäller. Demons Souls t.ex. är exklusivt till PS5 för att bara ge ett exempel. Xbox gäller det alla förstapartsutvecklar dom närmsta 1-2 åren.
Är väl ändå en jäkla skillnad.....

Vi behöver väl inte göra om den tråden till ännu en tråd som bara blir ett "fanboy krig"?

Medlem

Värst vad folk var negativa här då:P. Tyckte själv det var en bra uppvisning och ser fram emot konsolen som attan. Inte speciellt orolig över spelen heller, när har man blivit sviken på den punkten av Sony?

Medlem

Jag var excited inför eventet, men efter vet jag inte varför jag ska skaffa Ps5 verkar vara som Xbox nu, alla spel kommer till PC.

Det var anledningen att jag hoppade över Xbox denna generation.

Medlem

Nu behöver vi bara en PS5 i en annan färg, för uck!

Inaktiv

Xbox Series X kommer att kosta 5 695 kronor i Sverige. Men Playstation 5 kommer kosta mer i Sverige. Hur kan det komma sig. Jag trodde det skulle vara samma pris som Xbox Series X.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Oj, hör du ens filmen?

hahaha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Oj, hör du ens filmen?

Ja, varför skulle jag inte göra det? Fläktarna hörs inte överhuvudtaget när man tittar på film. Annat är det när man spelar krävande spel, så då är det tur att man har ett hemmabiosystem (det största från Klipsch). 😎


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av dex20:

Men herregud..... Läs igen. Det är 2 lanserings spel och ett spel som kommer nästa år det gäller. Demons Souls t.ex. är exklusivt till PS5 för att bara ge ett exempel. Xbox gäller det alla förstapartsutvecklar dom närmsta 1-2 åren.
Är väl ändå en jäkla skillnad.....

Vi behöver väl inte göra om den tråden till ännu en tråd som bara blir ett "fanboy krig"?

Hur vet vi att det inte gäller fler kommande spel?

Kanske inte hör till denna diskussion men ytterligare ett exempel på dubbla måttstockar är ju att Sony börjar närma sig PC-marknaden mer. Något som MS fått skit för. "Varför ska jag köpa en Xbox när jag ändå kan köra allt på PC?" osv.

Medlem
Skrivet av anon_329283:

Xbox Series X kommer att kosta 5 695 kronor i Sverige. Men Playstation 5 kommer kosta mer i Sverige. Hur kan det komma sig. Jag trodde det skulle vara samma pris som Xbox Series X.

MS och Sony som sätter priserna

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av gorbatjov:

Värst vad folk var negativa här då:P. Tyckte själv det var en bra uppvisning och ser fram emot konsolen som attan. Inte speciellt orolig över spelen heller, när har man blivit sviken på den punkten av Sony?

Nej, de brukar leverera. Men sällan direkt till launch.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Avbeställer nog min bokning och tar köper en senare. Demons souls verkar kul men vill ha lite fler spel att sätta tänderna och då menar jag de exklusiva. Har en bra pc för allt det andra.

Inaktiv

Priset var ju helt överkomligt.
Absolut noll anledning för mig att skaffa Xbox dock, har en vettig PC redan.
PS5 blir det kanske framöver om det kommer några intressanta exklusiviteter.

Skriv svar