Spider-Man: Miles Morales och Horizon: Forbidden West släpps också till Playstation 4

Robot
Spider-Man: Miles Morales och Horizon: Forbidden West släpps också till Playstation 4
NuZ
Testpilot

Nice för de som inte får tag i/väntar med köp. Dock tycker jag det är lite att ”vända kappan efter $$” för innan sa de att de skulle hoppa direkt till next-gen samt det var ett himla liv online på Xbox för att de erbjuder detta med sina förstapartstitlar för att vara konsumentvänliga.

Jag vill ha konsolerna idag!!!

Edit: Bara DS som eget rel. spel alltså?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Nice för de som inte får tag i/väntar med köp. Dock tycker jag det är lite att ”vända kappan efter $$” för innan sa de att de skulle hoppa direkt till next-gen samt det var ett himla liv online på Xbox för att de erbjuder detta med sina förstapartstitlar för att vara konsumentvänliga.

Jag vill ha konsolerna idag!!!

Edit: Bara DS som eget rel. spel alltså?

Ratchet & Clank har "Launch window" som release. Vet inte exakt hur stort tidsintervall det är dock.

Men som har sagts alltid förr också så är det väldigt sällan där kommer stora unika spel till release.
Därför tycker jag det är kul att både Sony och Microsoft släpper Gamepass och Playstation+ till release. Kan man iallafall spela flera äldre titlar med bättre upplösning / fps på den nya konsollen för en billig peng iallafall.

Medlem

Måste vara omöjliga att spela på PS4 med tanke på långsam HDD.

dyb
Medlem

oj då, nu blev valet att införskaffa en ps5 lite svårare. Då har PS5 egentligen bara 1 ren exklusiv titel , Ratchet and Clank (och sen God of War)

Dex
Medlem
Skrivet av dyb:

oj då, nu blev valet att införskaffa en ps5 lite svårare. Då har PS5 egentligen bara 1 ren exklusiv titel , Ratchet and Clank (och sen God of War)

Demons Souls också till release som är exklusiv.

Avstängd

"Only possible on Playstation 5"

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Medlem
Skrivet av Fulci:

Måste vara omöjliga att spela på PS4 med tanke på långsam HDD.

Dom ljög nog bara om att det inte går, bara för att tvinga folk att förboka...
Vi som varit med länge brukar skämtsamt göra om Sony's gamla slogan till:

"Lies Await!"


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Oj oj oj, vad hände med allt snack om att inte göra crossgen och enbart fokusera framåt och bla bla bla?

Medlem

Finner det lite märkligt att det innefattar nya Horizon, det har ju getts ganska mycket indikationer på att det skulle vara ett spel som tar god vara på PS5ans möjligheter.
Då lär det ju inte kunna bli utvecklar för att använda den beryktade SSDn i någon större (innovativ) grad.
Väldigt märkligt kommunicerat av Sony, då detta måste vart känt länge?

Dex
Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Dom ljög nog bara om att det inte går, bara för att tvinga folk att förboka...
Vi som varit med länge brukar skämtsamt göra om Sony's gamla slogan till:

"Lies Await!"

Jaså? Vad brukar Sony ljuga om? Du som har varit med så länge? Framför allt är jag nyfiken på då det var Guerilla games själva som sa hur bra PS5 skulle vara för Horizon. Sony har inte sagt något om vad Horizon skulle fungera på. Det får du gärna länka till var dom har sagt det?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Horizon 2 till PS4, ja! Mitt hjärta gråter av lycka! <3


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Hoppas på en PCvariant med och att det inte tar åravis.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

SoL
Medlem

Det var ju mindre roligare nyheter. Jag är en av dom som hyllade sony för att dom kommer fokusera på next gen exklusiva titlar och verkligen nyttja ps5 potential. Och hzd är ju ett av deras största ipn just nu.
Steget till next gen är som steget från 2d till 3d va de någon som sa

Skribent
Skrivet av dex20:

Ratchet & Clank har "Launch window" som release. Vet inte exakt hur stort tidsintervall det är dock.

Jag räknar med att utvecklaren vill ha ut spelet lagom till julhandeln för en extra boost i sälj. Men det kan lika gärna landa i januari.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Ambassadör
Xbox

We believe in generations.


signatur

Jump in.

Medlem

@dex20:

De har en mängd påståenden och åsikter som är helt tagna ur luften.
S.k. vita lögner för att hypa sin fanbase att tro deras hårdvara är nåt extra.

Dom sa att Watch_Dogs kommer vara 1080p/60fps på PS4.
Samma sak med Killzone Shadow Fall.
Dom påstod att PS4 skulle släppa 20 exclusives, varav 12 skulle vara nya franchises under det första året.
Men i verkligheten var det ganska torrt med spel och hela generationen.

Det här är bara några exempel.
Se videos om E3 2005 där dom presenterade lögn efter lögn.
Det var mest överdrifter om PS3 styrka om att den var dubbelt så stark som X360 och kunde köra spel i 120fps, förrenderade videos som påstods vara in-game render, antal ethernet portar osv.
Har aldrig sett en större shit show.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Lepr:

Då lär det ju inte kunna bli utvecklar för att använda den beryktade SSDn i någon större (innovativ) grad.
Väldigt märkligt kommunicerat av Sony, då detta måste vart känt länge?

Det är ju möjligt att SSD:n används för att snabbt kunna ladda in betydligt mer detaljerade och "täta" omgivningar medan PS4 måste ha mer av omgivningarna i minnet och ser mer "öde" ut.

Horizon kan spelas igenom (likt även en del andra open world-spel) utan att man ser en enda laddskärm på PS4. Det är bara vid "fast travel" det uppstår laddtider. Så mycket har de nog inte ändrat på konceptet att en SSD plötsligt krävs för att det ens ska gå att spela.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är ju möjligt att SSD:n används för att snabbt kunna ladda in betydligt mer detaljerade och "täta" omgivningar medan PS4 måste ha mer av omgivningarna i minnet och ser mer "öde" ut.

Horizon kan spelas igenom (likt även en del andra open world-spel) utan att man ser en enda laddskärm på PS4. Det är bara vid "fast travel" det uppstår laddtider. Så mycket har de nog inte ändrat på konceptet att en SSD plötsligt krävs för att det ens ska gå att spela.

Men det Sony har tryckt väldigt på är ju hur man nu kan ändra hur man utvecklar spel helt fundamentalt, just pga att man kan ta med i beräkningen att det finns en snabb SSD som baseline. Man kunde ju tro att storspel som tex Horizon skulle använda denna fördel då?

Dex
Medlem
Skrivet av Lepr:

Men det Sony har tryckt väldigt på är ju hur man nu kan ändra hur man utvecklar spel helt fundamentalt, just pga att man kan ta med i beräkningen att det finns en snabb SSD som baseline. Man kunde ju tro att storspel som tex Horizon skulle använda denna fördel då?

Som vanligt får man ju dock vänta ett tag tills utvecklarna har haft god tid på sig med dom nya konsolerna innan dom riktigt bra spelen kommer. Så har det alltid varit tidigare med. Dom riktigt bra spelen kommer ju i princip aldrig till release.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

We believe in generations.

Kan dom inte tro på generationsskifte för att 3 spel kommer till både PS4 och PS5? Ska vi helt ignorera alla dom andra spelen som INTE kommer till PS4?

Varför måste allting hela tiden vara så jäkla svart eller vitt..... Är så himla tröttsamt att läsa forum ibland med detta så kallade konsol kriget.....

Medlem
Skrivet av Lepr:

Men det Sony har tryckt väldigt på är ju hur man nu kan ändra hur man utvecklar spel helt fundamentalt, just pga att man kan ta med i beräkningen att det finns en snabb SSD som baseline. Man kunde ju tro att storspel som tex Horizon skulle använda denna fördel då?

Som sagt ovan så vet vi ju inte om/hur det kommande spelet använder SSD:n. Det kanske gör saker som är omöjliga i PS4-versionen?

Bara för att möjligheten finns att designa spel på nya sätt betyder ju inte att man måste göra det med varenda spel. Är det dessutom en uppföljare som spelas på ungefär samma sätt som tidigare spel så kan det bli konstigt om man ska forcera in saker.

"Vi ska göra ett nytt Pac-Man".
"Bra! Se bara till att ni använder SSD:n på ett sätt som gör att det är omöjligt att köra på förra generationen".

Medlem

Jag sitter här och hoppas på att horizon zero dawn 2 kommer till PC så småningom.

1
Skriv svar