Nu har vi nextgen-priserna - vilken konsol köper du?

Robot
Nu har vi nextgen-priserna - vilken konsol köper du?

Blir det en grön eller blå novembermånad? Eller dubbeldippar du?

#playstation-5, #xbox-series


Medlem

Mitt Xbox One X är bara ca 2 år gammalt, men jag har för första gången råd att köpa en ny konsol direkt vid släpp så det blir att förhandsboka Series X så fort man kan den 22:e!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Jag kommer garanterat att köpa en PS5 förr eller senare, men det finns inga spel vid lanseringen som intresserar mig. När Kena, Horizon 2, God of War eller FFXVI dyker upp blir det köp.

Någon Xbox behöver jag inte då jag kör PC.

Så, ingen konsol för mig i höst.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Räknas RTX 3080 som en konsol?

Medlem

PS5 har väl inget intressant som inte släpps på PC i.o.m. att FFXVI kommer på PC också. Xbox Series X-dealen med "gratis" EA/MS spel för 500:- i månaden är för bra deal -- kommer ha mer spel att spela än vad man hinner med.

Satt med skämskudden när alla "ooh":ade och "aah":ade till Spider Man på PS5... Såg exakt lika värdelöst ut som Avengers, dvs. noll kontroll och interaktiv film som kräver noll skill och "går inte att misslyckas". Tror fan Dragons Lair på Laser Disc var mer spännande att titta på. Huga!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Stephan:

Räknas RTX 3080 som en konsol?

Man kan väl lite långsökt kalla plåtbiten man skruvar i chassit för en konsol?

Medlem

PS5 vid släpp. Varför? Varför inte. Tänker ändå ersätta PS4:an och så får man testa gamla spel på ny hårdvara för att se om något känns kvickare. Ingen anledning att vänta så länge man inte tänker att man vill spara pengar på något egentligen. Tycker själv att schysstare laddningstider känns mer reko och värt initiella kostnaden.

Redaktör
Skrivet av Stephan:

Räknas RTX 3080 som en konsol?

Ja, "Xbox Series Wrooom!"


signatur
Medlem

Får se om det blir RTX 3060ti eller en Xbox series X nästa år. Behöver uppdatera tv:n först. Fetare GPU vore nice men orkar inte byta PSU

Medlem

PS5 Pro när den väl kommer blir det nog.

Medlem

Ingen, har PC och PS4 Pro och klarar mig fint med det. Ser ingen skillnad på 1080p och 4K med PS4:an idag, så kan fortsätta spela i 1080 utan problem

Gnällkuk

Vart är ”Jag köper ingen”?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av gryzor:

PS5 har väl inget intressant som inte släpps på PC i.o.m. att FFXVI kommer på PC också. Xbox Series X-dealen med "gratis" EA/MS spel för 500:- i månaden är för bra deal -- kommer ha mer spel att spela än vad man hinner med.

Satt med skämskudden när alla "ooh":ade och "aah":ade till Spider Man på PS5... Såg exakt lika värdelöst ut som Avengers, dvs. noll kontroll och interaktiv film som kräver noll skill och "går inte att misslyckas". Tror fan Dragons Lair på Laser Disc var mer spännande att titta på. Huga!

Hmm, får man anta att du inte spelade det senaste Spider-Man? För mig var det då mer än att titta på en film

Men en rolig kommentar helt klart när du jämför det med Avengers,

Medlem

Det släpps inget intressant till PS5 så det blir Series X för min del. Inte för att det är den starkaste konsolen eller så, men föredrar ekosystemet, spelen och så får jag så mycket "gratis" med mig då jag haft tidigare konsoler. Förbättrat dessutom.

Med Game pass och ea play. Som någon skrev "kommer ha mer spel att spela än vad man hinner med." så blir inte fler konsoler än en.

Medlem

Inget av valen, jag väntar till nån gång nästa år innan jag skaffar en ps5 digital.

Medlem

Båda, saknar det alternativet.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Vuxna valet - väntar ut den ekonomiska krisen och att min bättre hälft fått nytt jobb så jag känner att jag kan köpa RTX3080 sen PS5 sen Xbox sen RTX3070 till grabben, utan att känna att jag riskerar att inte kunna ha mat på bordet.

Medlem
Skrivet av Anthrax:

PS5 vid släpp. Varför? Varför inte. Tänker ändå ersätta PS4:an och så får man testa gamla spel på ny hårdvara för att se om något känns kvickare. Ingen anledning att vänta så länge man inte tänker att man vill spara pengar på något egentligen. Tycker själv att schysstare laddningstider känns mer reko och värt initiala kostnaden.

För info:
Om man ska gå efter vad som sagts så kommer du nog bli ganska besviken på PS4 bakåtkompatibelt på PS5, visst att den kommer ladda lite fortare och en eventuell variabel upplösning kommer vara stabil men det är allt.
Deras legacy mode höjer inte framerates vad jag hört.

Dom kommer ej förbättras automatiskt på samma sätt som Xbox gör det (vilka även lagt till en HDR funktion för icke-HDR spel).


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

För mig själv blir det en Series X.
Känner att jag vill stanna kvar med Xbox Game Pass Ultimate och har en gigantisk backlog som jag då äntligen kan spela med det där HDR-mode dom skapat.
Kör även enormt mycket PUBG och då känner jag att jag vill ha så höga framerates som bara går att fixa på konsol.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

En Series X blir det direkt när man kan förköpa den.

Medlem

Series X vid release tack vare bakåtkompatibiliteten så att jag kan fortsätta beta av min backlog. Därefter kanske den digitala PS5an under 2021 när fler intressanta spel släppts. Ingen av konsolerna har tillräckligt intressanta launchspel egentligen, därför blir det en SeXBox först

Medlem

Blir båda men kanske att PS5an får vänta tills Horizon Zero Dawn II kommer ut


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Båda!


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Xboxen har ingenting som lockar, ps5 kommer däremot ha flera stora exklusiva titlar så känns som ett självklart val

Medlem
Skrivet av Stephan:

Räknas RTX 3080 som en konsol?

jag skulle säga ja, iaf innan man sätter den i en monster-mutant master race PC


signatur

//monster

Medlem
Medlem

Ett RTX 3080, men fanns inte som alternativ.

Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Ett RTX 3080, men fanns inte som alternativ.

En Polestar 2, men fanns inte heller som alternativ

Medlem

Uppgraderar till en RTX 3090 istället för att köpa gammalt skåpmat som konsolerna är 🤣🤣

Medlem

Jag avvaktar nog tills jag får se ljudnivåer. Köpte Ps4 Pro hyfsat tidigt som hade en fläkt som lät en hel del i början (men det patchades bort med tiden)

123
Skriv svar