Resident Evil Village ser ruskigt rysligt ut

Robot
Resident Evil Village ser ruskigt rysligt ut

Chris Redfield och Ethan Winters får next gen-premiär under 2021.

#resident-evil-village


Medlem

Håller med. Spelade hela 7an i VR men 8an ser för läskig ut för en möjlig VR edition den där varulven är inte o leka med

Medlem

Vilken dålig grafik dock. Kantiga modeller utan skuggor.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Vilken dålig grafik dock. Kantiga modeller utan skuggor.

Va? Tittade vi på samma trailer?

Skribent

Fatta vilken vitsig titel man hade kunnat få till om det hade släppts till Wii.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Vilken dålig grafik dock. Kantiga modeller utan skuggor.

Är du helt sann eller? Såg ju skitbra ut!

Medlem

Tänker att detta inte ser så next gen ut, inga skuggor, lite halvkassa modeller och gubben där bak klipper ju in i marken osnyggt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Fatta vilken vitsig titel man hade kunnat få till om det hade släppts till Wii.

VVII skulle ju bli 12 (om det gick att använda romerska siffror på det viset)
Åtta är VIII

Skribent
Skrivet av Patrik1975:

VVII skulle ju bli 12 (om det gick att använda romerska siffror på det viset)
Åtta är VIII

Jag tänkte att VII har en annan färg, som i den nuvarande titeln. VVIIIAGE

Medlem

Detta blir det köp på day 1

Medlem

Gjutet day One köp! Gjutet!

Det ser otroligt atmosfäriskt ut. Blir en lång väntan till det släpps. Förmodligen oktober månad 2021. Fast snart kan man ju lira Amnesia: Rebirth så allt är inte åt helvete.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

synd att det är first person.. kom aldrig riktigt in i sjuan efter nån timmes eller två spel..

Medlem
Skrivet av Hullken:

https://i.imgur.com/lvSxF39.jpg

Tänker att detta inte ser så next gen ut, inga skuggor, lite halvkassa modeller och gubben där bak klipper ju in i marken osnyggt.

Så blir det när man måste ta enkla genvägar med en konsol för att få något spelbart.
De verkar fortfarande inte ha fixat sina massiva framedrops heller.

Medlem
Skrivet av loerk:

Så blir det när man måste ta enkla genvägar med en konsol för att få något spelbart.
De verkar fortfarande inte ha fixat sina massiva framedrops heller.

lol, flesta spel ser kantiga ut om du stannar en flytande bild rätt upp och ner för en skärmdump. RE7 såg ju riktigt trevligt ut så är inte särskilt oroad över detta. De flesta snygga spelen tycker jag konsollerna stått för ändå, och jag tror min PS5an får jobba mer än mitt 3080 som vanligt.

Den lägsta gemensamma nämnaren är det som spelen designas runt, och det är inte ofta man ser något pusha på PC mer än att reglage går att dra i, som inte nödvändigtvis får det att se snyggare ut än om det optimerats och skapats exklusivt till en konsoll innan.

Med tanke på att Xboxen dels har en S-variant som är klenare och att MS har krav på att spel måste funka på One första åren, så kommer säkerligen Playstation briljera här igen. De har också många bra AAA-studios tillskillnad från MS som haft svårt att skaka fram en enda vettig exklusiv titel eller konsollsäljare.

Medlem

Fan vad hype! Mer skräck åt folket PLZ!

Medlem
Skrivet av heady89:

lol, flesta spel ser kantiga ut om du stannar en flytande bild rätt upp och ner för en skärmdump. RE7 såg ju riktigt trevligt ut så är inte särskilt oroad över detta. De flesta snygga spelen tycker jag konsollerna stått för ändå, och jag tror min PS5an får jobba mer än mitt 3080 som vanligt.

Den lägsta gemensamma nämnaren är det som spelen designas runt, och det är inte ofta man ser något pusha på PC mer än att reglage går att dra i, som inte nödvändigtvis får det att se snyggare ut än om det optimerats och skapats exklusivt till en konsoll innan.

Med tanke på att Xboxen dels har en S-variant som är klenare och att MS har krav på att spel måste funka på One första åren, så kommer säkerligen Playstation briljera här igen. De har också många bra AAA-studios tillskillnad från MS som haft svårt att skaka fram en enda vettig exklusiv titel eller konsollsäljare.

Varför skulle playstation briljera här? Det är ju relativt tydligt att de har dragit tillbaka på extremt mycket som LOD och skuggor.
Menar du att skuggorna i klippet helt plötsligt finns där för att det är i rörelse och inte en stillbild?

Att videon avslutas med "play has no limits" blir aningen ironiskt när deras gräns är uppenbar.
För att inte tala om att spelet sjunker till under 20fps varje gång det visas i en PS5 render.

Medlem
Skrivet av Hullken:

https://i.imgur.com/lvSxF39.jpg

Tänker att detta inte ser så next gen ut, inga skuggor, lite halvkassa modeller och gubben där bak klipper ju in i marken osnyggt.

Herregud... och varifrån hade du tänkt att ljuskällan skulle komma i den scenen när det är dunkelt?
Det ska inte vara skuggor bara för att.
Testa att spela ett spel med Ray Tracing så kommer du få en tydligare uppfattning om korrekta skuggor.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Herregud... och varifrån hade du tänkt att ljuskällan skulle komma i den scenen när det är dunkelt?
Det ska inte vara skuggor bara för att.
Testa att spela ett spel med Ray Tracing så kommer du få en tydligare uppfattning om korrekta skuggor.

Vad sägs om att det är ljust ute och att karaktärerna inte har några skuggor alls? Försvinner din skugga när du är ute och traskar om det är lite mulet?

Du behöver inte hoppa på någon och bli defensiv för att han/hon påpekar något som är uppenbart.

Herregud var ordet..

Medlem
Skrivet av loerk:

Vad sägs om att det är ljust ute och att karaktärerna inte har några skuggor alls? Försvinner din skugga när du är ute och traskar om det är lite mulet?

Du behöver inte hoppa på någon och bli defensiv för att han/hon påpekar något som är uppenbart.

Herregud var ordet..

Som du tydligt ser så har de dragit upp gamman medvetet i klippet (går att se eftersom modellerna är mörkare än omgivningen, speciellt nedtill). Så med korrekt gammainställning skulle det vara helt kolsvart längre ned mot marken.

Självklart klarar PS5 av det där spelet utan problem. Det finns 2st motorer i dagsläget som är lika väl optimerade.
Det är RE Engine och ID Tech. Övriga ligger en bra bit efter. Så släpp på gardet själv och var glad att det kommer ett nytt Resident Evil istället, för jag antar att det är det du också vill ha...

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Som du tydligt ser så har de dragit upp gamman medvetet i klippet (går att se eftersom modellerna är mörkare än omgivningen, speciellt nedtill). Så med korrekt gammainställning skulle det vara helt kolsvart längre ned mot marken.

Självklart klarar PS5 av det där spelet utan problem. Det finns 2st motorer i dagsläget som är lika väl optimerade.
Det är RE Engine och ID Tech. Övriga ligger en bra bit efter. Så släpp på gardet själv och var glad att det kommer ett nytt Resident Evil istället, för jag antar att det är det du också vill ha...

Men är du på riktigt? Det är två karaktärer, i en backe utomhus i ljuset. De ska ha skuggor, vilket de inte har. Det var det enda han skrev.
Herregud lägg ner.

NuZ
Testpilot
Skrivet av heady89:

lol, flesta spel ser kantiga ut om du stannar en flytande bild rätt upp och ner för en skärmdump. RE7 såg ju riktigt trevligt ut så är inte särskilt oroad över detta. De flesta snygga spelen tycker jag konsollerna stått för ändå, och jag tror min PS5an får jobba mer än mitt 3080 som vanligt.

Den lägsta gemensamma nämnaren är det som spelen designas runt, och det är inte ofta man ser något pusha på PC mer än att reglage går att dra i, som inte nödvändigtvis får det att se snyggare ut än om det optimerats och skapats exklusivt till en konsoll innan.

Med tanke på att Xboxen dels har en S-variant som är klenare och att MS har krav på att spel måste funka på One första åren, så kommer säkerligen Playstation briljera här igen. De har också många bra AAA-studios tillskillnad från MS som haft svårt att skaka fram en enda vettig exklusiv titel eller konsollsäljare.

Va? Är väl bara deras egna spel som ska funka första året på One. RE8 är Capcom som utgivare och svårt att se att PS5an skulle briljera här när spelet släpps på alla plattformar. Även om det tar emot i mitt konsolhjärta så är PC en betydligt kraftfullare maskin. Så om något lär 4K allt maxat se förj***gt fint ut på PC. Jag gillar RE engine. Sedan tror jag mycket väl Fable när det släpps kommer få riktigt bra betyg. Samma med Halo om de följer tidigare ”Narrativ”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det mest givna spelet av allt som visats under året.

Medlem
Skrivet av loerk:

Men är du på riktigt? Det är två karaktärer, i en backe utomhus i ljuset. De ska ha skuggor, vilket de inte har. Det var det enda han skrev.
Herregud lägg ner.

Fast du har ju fel i det du skriver. Kan du något om grafisk sättning i spel så förstår du vad jag pratar om.
Är det någon som skall lägga ner så är det du och din attityd.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Fast du har ju fel i det du skriver. Kan du något om grafisk sättning i spel så förstår du vad jag pratar om.
Är det någon som skall lägga ner så är det du och din attityd.

Du är ute och cyklar, ge upp nu.
På bilden han länkade så ska karaktärerna ha skuggor, de har inga skuggor.
Det har inget med settings, eller grafisk design att göra. Det har att göra med att de har tagit bort skuggorna för att få spelet att flyta på bättre när det är många fiender på skärmen samtidigt.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Vilken dålig grafik dock.

www.synsam.se

Medlem
Skrivet av loerk:

Du är ute och cyklar, ge upp nu.
På bilden han länkade så ska karaktärerna ha skuggor, de har inga skuggor.
Det har inget med settings, eller grafisk design att göra. Det har att göra med att de har tagit bort skuggorna för att få spelet att flyta på bättre när det är många fiender på skärmen samtidigt.

Ja, det stämmer om det inte är Ray Tracing. Är det Ray Tracing så finns det inget "ska ha skuggor".
Nu vet inte vi om spelet använder sig av Ray Tracing eller inte, så diskussionen kan hålla på i en evighet tills vi spelat spelet.
Ingen av oss vet hur det ligger till i nuläget utan kan bara spekulera. Gott så.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Ja, det stämmer om det inte är Ray Tracing. Är det Ray Tracing så finns det inget "ska ha skuggor".
Nu vet inte vi om spelet använder sig av Ray Tracing eller inte, så diskussionen kan hålla på i en evighet tills vi spelat spelet.
Ingen av oss vet hur det ligger till i nuläget utan kan bara spekulera. Gott så.

Du verkar ha fått en hel del om bakfoten.
Så vi lämnar det där.

Medlem
Skrivet av loerk:

Du verkar ha fått en hel del om bakfoten.
Så vi lämnar det där.

Eller tvärt om
Trevlig kväll!

Medlem
Skrivet av NuZ:

Va? Är väl bara deras egna spel som ska funka första året på One. RE8 är Capcom som utgivare och svårt att se att PS5an skulle briljera här när spelet släpps på alla plattformar. Även om det tar emot i mitt konsolhjärta så är PC en betydligt kraftfullare maskin. Så om något lär 4K allt maxat se förj***gt fint ut på PC. Jag gillar RE engine. Sedan tror jag mycket väl Fable när det släpps kommer få riktigt bra betyg. Samma med Halo om de följer tidigare ”Narrativ”

Jag syftade ju på exklusiviteter, lägsta gemensamma nämnare sätter gränsen för design, sen kan du skala gfx hur mycket du vill men spelet är fortfarande detsamma.

Dvs. Ej syftat till just RE , MEN ps5 har potential att återigen få otroliga exklusiviteter som pushar hårdvaran utan att tvingas anpassa till någon S.

PC och pc, krävs mer hårdvara att driva samma spel pga mer overhead, mängden konfigurationer osv att ta hänsyn till. Sen tycker ja ibland konsollexklusiva spel som kommer årtala efter på PC inte nödvändigtvis är den ulimata versionen då de inte var designade för det från början.

Medlem
Skrivet av loerk:

Varför skulle playstation briljera här? Det är ju relativt tydligt att de har dragit tillbaka på extremt mycket som LOD och skuggor.
Menar du att skuggorna i klippet helt plötsligt finns där för att det är i rörelse och inte en stillbild?

Att videon avslutas med "play has no limits" blir aningen ironiskt när deras gräns är uppenbar.
För att inte tala om att spelet sjunker till under 20fps varje gång det visas i en PS5 render.

Sa inget om skuggorna, sen vet jag inte begränsingarna i och med RE engine eller utvecklarnas ambition och förmåga. RE7 var snyggt och stämningsfullt, så det blir säkert bra.

Du kan ju omöjligt veta varför det ser ut som det gör även om du gärna vill hävda det, tvivlar på att det är ps5-varan som skulle vara problemet i sådana fall.

12
Skriv svar