Final Fantasy XVI utannonserat!

Medlem

@Winzi:

Det är ju inte som att man inte tänkte "det där hade kunnat förtäljas bättre" eller saknade ett och annat, men att resa runt med grabbarna i bilen var bland det skönaste jag gjort i spelväg. När jag spelade det kunde jag sätta i gång en rutt och laga mat samtidigt som jag beundrade världen de hade byggt. Kameran i striderna var så klart irriterande, men aldrig så det tog upplevelsen ifrån mig. Storyn tyckte jag fungerade alldeles utmärkt med eller utan de andra tilläggen, gissade mig fram till vad som låg bakom alltihop och var nöjd med att vara ovetandes på många plan. Har sett vissa av animeavsnitten och medan de ger lite mer bakgrund var de absolut inte avgörande för upplevelsen. Ett grymt jobb av Square Enix, jag tål skavanker som jag inte känner tar något av upplevelsen ifrån mig. Kommer antagligen att lira igenom spelet igen på PlayStation 5... hoppas bara de uppdaterar det med stödför 4K (mums).

Med allt detta sagt så anser jag att spelet kunde varit mycket bättre. Men det var ändå så pass bra för mig att det lätt hamnari topplistan bland Final Fantasy-titlarna. För mig är det bättre än Final Fantasy X, och då fullkomligen fanoyade jag det spelet medan jag lirade det. Final Fantasy X-2 är ju dock fortfarande en av de bästa uppföljarna jag har spelat, så som tonen skiftade från originalet föll jag pladask för.

Jag tror att det som vägde över mest för mig var att jag verkligen älskade hur det kändes som att jag alltid hade mina polare med mig. Minns...

...när Ignis tappade synen och jag var lika ivrig att ta mig framåt som alltid. Då ropade Gladiolus på mig argt attjag borde vänta på Ignis. Blev typ lätt generad och spenderade följande timmarna med Ignis för att se till så inte han hamnade för långt efter. Det ögonblicket fastnade verkligen hos mig.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Winzi:

Fast XV's story var ju typ katastrofalt implementerad. För att få all info så behövde du kolla på någon serie och film dem gjorde. Sedan visst fanns det saker som var ok, men jag kunde inte känna något för någon av karaktärerna. Tyckte att märktes att delar av spelet var resterna från vad spelet var tänkt som från början.

De senare FF spelen är inte nödvändigtvis dåliga, men dem har inte varit mer än "ok"

På SNES-tiden stod mycket information i manualerna, så att man valde att göra en prolog i form av en film tycker jag inte är särskilt konstigt. Dock tycker jag inte att filmen (Kingsglaive) var viktigt för att förstå handlingen i spelet.

12
Skriv svar