PS4-spel på PS5

Medlem
PS4-spel på PS5

Hej!

Kan man ladda hem PS4-spel från sitt nuvarande bibliotek och spela dem på PS5 eller måste det var spel köpt på skiva?

Mvh
Kris


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Det kommer nog absolut att gå att ladda ner spelen du tidigare köpt via PSN. Sony hade fått rejält med skit ifall de av någon anledning frös ute de som köper sina spel digitalt


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det kommer nog absolut att gå att ladda ner spelen du tidigare köpt via PSN. Sony hade fått rejält med skit ifall de av någon anledning frös ute de som köper sina spel digitalt

Tack för ett snabbt svar. Jag hoppas på det med.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det kommer nog absolut att gå att ladda ner spelen du tidigare köpt via PSN. Sony hade fått rejält med skit ifall de av någon anledning frös ute de som köper sina spel digitalt

Kul att du använder nog och absolut i samma mening och sammanhang. Det är väl två antonymer?!?!.

Medlem
Skrivet av maq777:

Kul att du använder nog och absolut i samma mening och sammanhang. Det är väl två antonymer?!?!.

Nu ska vi inte vara sådana. Lång arbetsdag, och jag skrev det svaret på några sekunder


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Nu ska vi inte vara sådana. Lång arbetsdag, och jag skrev det svaret på några sekunder

Du fick mig att skratta! Det är inte illa för ett par sekunders jobb när du t.o.m. var trött. Tycker du ska känna dig lite extra lyckad just ikväll.

Backloggens befriare
Skrivet av marsson90:

Det kommer nog absolut att gå att ladda ner spelen du tidigare köpt via PSN. Sony hade fått rejält med skit ifall de av någon anledning frös ute de som köper sina spel digitalt

Du menar som de gjorde mellan PS3 och PS4?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Du menar som de gjorde mellan PS3 och PS4?

Nej. Sony påstod aldrig att PS4 skulle vara bakåtkompatibel med PS3


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Backloggens befriare
Skrivet av marsson90:

Nej. Sony påstod aldrig att PS4 skulle vara bakåtkompatibel med PS3

Nej, men man låste ute spel som var digitalt köpta på en annan plattform, och som sedan i en hel del fall fanns att köpa igen, på den nya plattformen...


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar