Sony klargör: Demon's Souls kommer INTE till pc eller någon annan konsol

Robot
Sony klargör: Demon's Souls kommer INTE till pc eller någon annan konsol

Förvirringen beror på "den mänskliga faktorn".

#demons-souls, #playstation-5


Medlem

Kändes väntat, härligt med en fet titel direkt!

Medlem

Verkar va mycket "mänskliga faktorn" nu med Sony. Bara kolla det som hände med förhandsbokningarna på andra sidan pölen.

Medlem

Såg lite fram emot en PC-version, vill spela i 240fps inte 24fps.

Medlem

Om inte SONY vill ha mina pengar så slipper dom.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Känns som en rökridå det här. Sony vet att detta är en titel som kommer kränga konsoler och det vore strategiskt dumt att i detta skede avslöja att det finns planer att släppa det till andra plattformar.

Det är mer troligt att beslutet att inte avslöja en multiplattform-release kom sent och det missades att tas bort ur trailern.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Där fick ni PC användare! I guess....

Medlem
Medlem
Skrivet av Sarky:

Känns som en rökridå det här. Sony vet att detta är en titel som kommer kränga konsoler och det vore strategiskt dumt att i detta skede avslöja att det finns planer att släppa det till andra plattformar.

Det är mer troligt att beslutet att inte avslöja en multiplattform-release kom sent och det missades att tas bort ur trailern.

Jo, är inne på samma spår.

Dom gjorde nog en "ops". Lite fult kan man väl tycka, skulle vara hyggligt med lite transparens. Men men, business is business. Vi får väl se om det släpps tillslut, det kanske bara var ett misstag. Det kanske släpps lagom tills man har lirat klart Elden Ring ett ex antal gånger.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag gissar också att det kommer till PC så småningom, men vi får se

Medlem

Vågar man lite på de efter we believe in generations snacket...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://media.makeameme.org/created/boo-5cc284.jpg

Såg lite fram emot en PC-version, vill spela i 240fps inte 24fps.

Vad synd att de inte levererar spelet till 0.00001% av jordens befolkning.

Nä. Ska inte vara sådan. Men det är Sonys investering. Ärligt talat hade vi antagligen inte ens sett hälften av de spel vi idag älskar om inte exklusiviteter varit en grej. Yes, hälften är en överdrift, men poängen är att det krävs massiva investeringar som generellt inte finns utan ett ekonomiskt paraply. Någon dag kanske de släpper det till PC, just nu är jag bara glad att spelet släpps.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

”ok” Sony, vi säger så.. pff.

Medlem

Problemet nu när dom sagt detta och folk köper ps5an och sedan det kommer endå.

Så har dom bara ljugit, och visar det

det som visades så såg det ju inte intressant direkt då demon vart ju väldigt simpel demo som säger noll det vart inga speciella attackera alla mobs dog på ett svar och hade exakt samma attackpattern.
(ja jag vet säkert tidig alpha och bara för visa hype men helt allvarligt hade det inte lika bra varit bra att slopa och vänta med visa det såfall och säga det kommer såfall?)

För ingen här inne kan allvarligt säga något vart intressant med den trailern utöver att det ser ut som en uphottat version utav demon souls.

och den combaten som visades vart sämre än alla föregångar med.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://media.makeameme.org/created/boo-5cc284.jpg

Såg lite fram emot en PC-version, vill spela i 240fps inte 24fps.

DS Remaster till PS4(kör min gamla vanilla best ifrån 2013) är på 60fps(50-55 för att vara realistisk då). Har inte haft några märkbara dippar öht personligen. Så jag tror Demon Souls kommer flyta fint på PS5 sörru <3

Men visst vart man bortskämd efter DS3 på PC, no doubt

Medlem

Sony äger rättigheterna för demons souls så varför skulle det komma till xbox.

Medlem

Rätta mig om jag har fel men jag tror inte att varken Bluepoint eller Sony Japan Studio har släppt spel till PC tidigare?

Medlem

Bulle eller bojkott

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det som visades så såg det ju inte intressant direkt då demon vart ju väldigt simpel demo som säger noll det vart inga speciella attackera alla mobs dog på ett svar och hade exakt samma attackpattern.

Om jag minns rätt så är det som visades tutorial-delen allra först i spelet. Dessutom verkar man kanske ställt upp skadan en del för att visningen inte skulle "halta" av att stanna upp vid varje fiende.

Medlem
Skrivet av Margy:

Om jag minns rätt så är det som visades tutorial-delen allra först i spelet. Dessutom verkar man kanske ställt upp skadan en del för att visningen inte skulle "halta" av att stanna upp vid varje fiende.

Tror jag säkerligen dom gjort eller det vart alpha men problemet för en inbiten gamer så blir man ju mer orolig då man vet inte alls vad för spel man får ju.

får man ett spel där mobsen har exakt samma attacker bara en reskin, och lite hp och damage skillnad?

hoppas du förstår försöker inte klanka ner på spelet men tycker all hype på spel idag där dom måste visa upp något och så blir det ju bara fel i erfarna ögon.

jag är ju med säkert säker på detta vart en demo/alpha, men visa hela spelet ist varför en fejkad version?

ger ju inte direkt vibbar man vill stötta en studio som försöker lura dig hur spelet är.

exakt samma sak alla dessa trailers med fejkade/iscensatta scener som aldrig kommer hända i spel när dom visar upp spelen.

Håll det ärligt och simpelt så imponerar du alla.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Tror jag säkerligen dom gjort eller det vart alpha men problemet för en inbiten gamer så blir man ju mer orolig då man vet inte alls vad för spel man får ju.

får man ett spel där mobsen har exakt samma attacker bara en reskin, och lite hp och damage skillnad?

hoppas du förstår försöker inte klanka ner på spelet men tycker all hype på spel idag där dom måste visa upp något och så blir det ju bara fel i erfarna ögon.

jag är ju med säkert säker på detta vart en demo/alpha, men visa hela spelet ist varför en fejkad version?

ger ju inte direkt vibbar man vill stötta en studio som försöker lura dig hur spelet är.

exakt samma sak alla dessa trailers med fejkade/iscensatta scener som aldrig kommer hända i spel när dom visar upp spelen.

Håll det ärligt och simpelt så imponerar du alla.

Finns gott om videor och recensioner på Demons souls att se och läsa om du vill veta hur spelet är.
Vi kan nog förvänta oss att remaken åtminstone är likvärdig originalet i variation och svårighetsgrad.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bullshit säger jag bara
Dom vill att folk ska köpa det vid launch till PS5 och inte senare till en annan platform.

Sure, dom får fortfarand pengarna för spelet när man köper det på xbox eller PC
Men man är fortfarande tvungen att köpa en helt ny konsoll också om det är EXKLUSIVT


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vore mindre deppigt om det bara vore tids-exklusivt, även om det var 1 år eller 2...
Aja, klarar mig väl utan. Jag kan tänka mig skaffa en konsol igen om de tillåter 21:9 eller högre aspect ratios. Jag kan inte gå tillbaka till 16:9 eller spela utan Gsync längre...

Medlem
Skrivet av Proximately:

Vad synd att de inte levererar spelet till 0.00001% av jordens befolkning.

Nä. Ska inte vara sådan. Men det är Sonys investering. Ärligt talat hade vi antagligen inte ens sett hälften av de spel vi idag älskar om inte exklusiviteter varit en grej. Yes, hälften är en överdrift, men poängen är att det krävs massiva investeringar som generellt inte finns utan ett ekonomiskt paraply. Någon dag kanske de släpper det till PC, just nu är jag bara glad att spelet släpps.

Vi pratar om en remake? Spela om spel man redan spelat med snyggare grafik är inte direkt upphetsande.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Vi pratar om en remake? Spela om spel man redan spelat med snyggare grafik är inte direkt upphetsande.

Beror ju på lite vilket spel det är. Om det är ett av sina favoritspel genom tiderna så är det nog väldigt upphetsande.

KoP
Medlem

Det är ju en lätt sak att köra Demons soul på pc genom emulator. Bara kolla på YT hur man gör. :'D Kräver väl dock att man äger PS3 verren utav spelet.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Beror ju på lite vilket spel det är. Om det är ett av sina favoritspel genom tiderna så är det nog väldigt upphetsande.

Ja, det kan det säkert vara. Men originalspelet är inte ens specielt gammalt. Gör nya spel istället tycker jag.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, det kan det säkert vara. Men originalspelet är inte ens specielt gammalt. Gör nya spel istället tycker jag.

Soulsborne-genren har vuxit rejält efter att detta spel kom. Många som älskar genren och FromSoftwares spel har dock inte spelat detta då det inte går att spela på någon aktuell hårdvara.

Sedan har Froms spel högt återspelsvärde så många som vill spela det igen gör det nog gärna med en ny version.

Medlem

Glad det kommer till min plattform men tråkigt att alla andra missar!

12
Skriv svar