Medlem
irc

Är det något som dagens ungdom bemödar sig med? Eller är det bara Discord som gäller för alla numera?
Damma precis av mitt mIRC och blev lite nostalgisk.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Åååh, good Times! Jag saknar den gamla goda IRC-tiden. Körde mIRC i början men fastnade för xIRCon-klienten istället.

Jag och en kompis tyckte att vi var galet 1337 när vi kollat på Hackers för femtielfte gången och skrev takeover-scripts till mIRC (hade även en bot som hans storebror fixat för att bibehålla kontrollen över kapade kanaler)

Backloggens befriare

Haha, det var längesen man körde mIRC.. Men var tvungen att rösta på dinosauriealternativet pga roligt hehe.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Använder fortfarande IRC 24/7 för att umgås med dom fåtal personer som fortfarande kommer till min döende kanal, som utan tvekan var oerhört mycket mer aktiv för 15 år sedan.

Gnällkuk

Nej, det var ganska många år sedan nu QuakeNet var mitt hem back in the days! <3


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Haha, det var längesen man körde mIRC.. Men var tvungen att rösta på dinosauriealternativet pga roligt hehe.

Klart godkänd anledning till din röst. ; )


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jag gillade mIRC lite när jag var yngre omkring slutet av 00-talet. Men jag tyckte folk oftast var otrevliga för det verkade vara många med sociala problem där inne, framförallt på hamsterpajs kanal.

Idag vet jag inte vad de yngre använder men antar att de använder sig av något som passar för telefonen

FM-guru
F.d. Sisyr

Förr i tiden satt man där en hel del, men i takt med att platserna jag var med på som använde IRC försvann så upphörde även mitt IRC-användande... Finns alltjämt installerat, dock!

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag gillade mIRC lite när jag var yngre omkring slutet av 00-talet. Men jag tyckte folk oftast var otrevliga för det verkade vara många med sociala problem där inne, framförallt på hamsterpajs kanal.

Idag vet jag inte vad de yngre använder men antar att de använder sig av något som passar för telefonen

Jodu, satt en hel del script-kiddies där som var "bättre än pöbeln" då dom gjorde massa egna script för att visa vilken låt som spelades på winamp osv.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Förr i tiden satt man där en hel del, men i takt med att platserna jag var med på som använde IRC försvann så upphörde även mitt IRC-användande... Finns alltjämt installerat, dock!

Ja de är väl typ Discord och Snapchat som gäller nu skulle jag tippa.


signatur

Fueled by coffee.

Skägg.
10 Chambers

Hela FZ-redaktionen levde på Quakenet förr, och jag dubbeldippade med IRCnet (hette det så, irc.ludd.luth.se gick jag mot)


signatur
Medlem

Det var länge sedan. Hängde en del på dalnet tror jag det hette. Där fanns massvis med piratkanaler där man kunde ladda ned allsköns dumheter. xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Jodu, satt en hel del script-kiddies där som var "bättre än pöbeln" då dom gjorde massa egna script för att visa vilken låt som spelades på winamp osv.

Ja eller höll på med interna skämt som rörda x antal personer, troligen bara en handfull och ville framstå som bäst i världen, du är en @ eller + i en kanal skräp dig! Vissa var trevliga, träffade några som antingen var HBTQ personer eller hade svårt med skolan där i någon kanal vilket förstås var bra för mitt unga jag. Men annars inte haha.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hela FZ-redaktionen levde på Quakenet förr, och jag dubbeldippade med IRCnet (hette det så, irc.ludd.luth.se gick jag mot)

#fz var en klar kanal att ha igång på irc-tiden! Roliga tider det. *putsar nostalgi-glasögonen*


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Ingen skräll att FZ hade en egen kanal dock

Medlem

De flesta av oss som växte upp med Quake och lan mitten på 90-talet levde typ på irc... Slutade använda det när det kom andra bättre alternativ. Nu är ju discord ungefär som irc var en gång i tiden och även med röst.

Medlem

Använde linknet mycket för lite drygt tio år sedan, även quakenet före dess. Bra tider, helt klart.

C64
Medlem

Jodå använder fortfarande irc iddla är ett måste

C64
Medlem

Fz måste ha en server med spel Det är ett måste ! Skandal att ni inte har en server
Det behöver ju inte bara vara ett spel kör lite random

Medlem

jotack, ständig showoff med den som hade häftigast bnc..

1
Skriv svar