Sony klargör: Demon's Souls kommer INTE till pc eller någon annan konsol

eld
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, det kan det säkert vara. Men originalspelet är inte ens specielt gammalt. Gör nya spel istället tycker jag.

Det har dom, de gjordes bloodborne, dark souls 1 2 och 3, sekiro och nu elden ring.

Demon souls är ett jättebra spel, många ser det fortfarande som det bästa souls spelet, så det är absolut ett perfekt spel att fixa upp.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, det kan det säkert vara. Men originalspelet är inte ens specielt gammalt. Gör nya spel istället tycker jag.

Efter många hundra timmar i original spelet så är det inte speciellt upphetsande med en remake för mig, spelade sönder demon souls totalt.

Medlem

Förfanat också.

Skribent

Gissar på som många tror här, att spelet kommer släppas i alla fall till PC senare. Bara att Sony nu vill de ha fokusen riktad på PS5 och även förstås locka folk att köpa konsolen. De hade väl "bara" fem releasespel och Demon Souls var ett av dem, så det vill nog ha kvar det som dragplåster.


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av KoP:

Det är ju en lätt sak att köra Demons soul på pc genom emulator. Bara kolla på YT hur man gör. :'D Kräver väl dock att man äger PS3 verren utav spelet.

https://youtu.be/2-zy629RGhQ

Även om det där är coolt är ju är det ju inte samma sak. Demons Souls till PS5 är en remake, i den mån att man byggt upp spelet igen från grunden med helt ny grafik osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Även om det där är coolt är ju är det ju inte samma sak. Demons Souls till PS5 är en remake, i den mån att man byggt upp spelet igen från grunden med helt ny grafik osv.

Ja det ser löjligt snyggt ut på PS5, men för en som inte klarade Bloodborne pga svårighetsgraden så funderar jag på om jag vågar köpa remaken av Demon's Souls?

Medlem

Är demon souls ett stort dragplåster för spelare? Hade misstanke att det skulle vara lite som skräckspel, som tilltalar en ganska mycket mindre skara, än tex far cry, och liknande, med en bredare bas. Jag har inte spelat DS, men förstår att det skall vara på den svårare sidan av myntet, och många vill inte ha det svårt. Tilltalar hardcore basen kanske mer...

Sedan kommer väl cyberpunk runt detta datum, vilket är ett nytt, inte remake, så borde kanske kunna konkurrera med detta.
Efter fz artikel är jag än mer nyfiken på det spelet...

Medlem

Remaken på Demon's Souls kommmer alltså att kosta €80!
https://blog.playstation.com/2020/09/16/playstation-5-launche...

Från #4037259

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Efter många hundra timmar i original spelet så är det inte speciellt upphetsande med en remake för mig, spelade sönder demon souls totalt.

Det är ungefär vad jag upplevt på de remakes/remasters jag köpte. Ett spel jag spelat mig trött på med nya kläder är jag fortfarande trött på. Efter det har jag slutat lägga pengar på remakes jag redan spelat.

Däremot är det förstås bra för nya spelare.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är ungefär vad jag upplevt på de remakes/remasters jag köpte. Ett spel jag spelat mig trött på med nya kläder är jag fortfarande trött på. Efter det har jag slutat lägga pengar på remakes jag redan spelat.

Däremot är det förstås bra för nya spelare.

Ja absolut det är klockrent för dom som inte spelat, ser rätt snyggt ut också om man jämför.

Medlem

@Fulci: Eh. Jo. Det är det. Har lirat Demon's Souls i några timmar, detta ser ut som en riktigt frän remake jag gladeligen lägger nya pengar på.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar