Nervös över att inte få Super Mario 3D All-Stars till release

Kontot avslutas
Nervös över att inte få Super Mario 3D All-Stars till release

Jag har länge längtat efter att skaffa Super Mario Sunshine till GameCube igen, och varje gång vi spelar Delfino Island banan på Super Smash Bros Ultimate så får jag ett sådant sug efter att spela Sunshine igen. Därför kändes det synd att man sålde det för några år sedan, men men sådant händer.

Så nu när Super Mario 3D All-Stars ska komma så tog vi och förhandsbokade den redan dagen efter att den hade avslöjats av Nintendo.
Men, bara för att man förhandsbokar något så finns det ingen garanti som säger att jag kan spela det nu på fredag.

Vi beställde ju från Komplett och de skickar ju med PostNord. De flesta företag brukar väl skicka spel 2 dagar innan de släpps så att man ska ha det på den dagen när det släpps i butik.
Det betyder att jag borde få Super Mario 3D All-Stars nu på fredag, men har jag tur så får jag det redan imorgon.

Men nu kommer kruxet som gör mig lite nervös.
PostNord har ju på senare tid ändrat, så att de ska ha upp till 5 arbetsdagar på sig att leverera ett paket om jag minns rätt. Förr var det upp till 2 arbetsdagar. Det menas att om PostNord inte känner att de vill eller hinner så har de rätt att vänta ända tills på tisdag nästa vecka med att leverera paketet med Super Mario 3D All-Stars till mig.
Det skulle inte alls vara kul om det blir så eftersom jag längtar väldigt mycket efter att få spela Super Mario Sunshine igen.

Men ja, ja, det får väl bli som det blir. Jag hoppas i alla fall på att jag ska få spela det nu under helgen.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

I tid till vad?

Medlem

Skapa ett konto på postnords hemsida med samma mail du beställt med. Då kommer du få se vart ditt paket är samt slipper vänta på avi från utlämningsstället.


signatur

IDKFA

Kontot avslutas
Skrivet av mrFluffy:

Skapa ett konto på postnords hemsida med samma mail du beställt med. Då kommer du få se vart ditt paket är samt slipper vänta på avi från utlämningsstället.

Min sambo har redan ett sådant konto, så hon vet när paket skickas och när de är framme. Det är många gånger som man har gått iväg för att hämta ett paket innan man fått sms avisering.

Det enda i detta som jag skrev att jag var nervös för var att jag inte ska få paketet till den 18 september när Super Mario 3D All-Stars släpps i butik eftersom PostNord inte har någon förpliktelse att se till att jag får det till det datumet.


signatur

ゼルダの城

Fragtjuv

Det är nog tyvärr bara att vänta och se! Det här är ju en av anledningarna till att jag väljer att köpa mina spel digitalt idag. Jag förstår dock att många fortfarande vill ha fysiska utgåvor av sina spel och framförallt sådan som ligger nära om hjärtat.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Sunshine vore kul att spela på Switch. Det är nog det minst spelade Super Mario-spelet här hemma.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Kontot avslutas

Jag gillar att det finns möjlighet till att köpa sina spel digitalt och hade inte oron att det en dag ska bli så att Nintendo E-Shop stänger ner helt så hade jag fortsatt att köpa spel helt digitalt.

Det är så smidigt att kunna bläddra bland sina spel direkt på konsolen istället för att behöva byta skiva eller kassett.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Ghost Writer:

Sunshine vore kul att spela på Switch. Det är nog det minst spelade Super Mario-spelet här hemma.

Ja, Sunshine är också det enda av dessa tre spelen som inte har återsläppts digitalt.
Super Mario 64 har jag spelat väldigt mycket på både Wii och Wii U så det kommer vara det spelet som jag kommer vänta med eftersom jag typ har spelat det lite för mycket när jag inte har haft något bättre för mig.


signatur

ゼルダの城

Fragtjuv
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag gillar att det finns möjlighet till att köpa sina spel digitalt och hade inte oron att det en dag ska bli så att Nintendo E-Shop stänger ner helt så hade jag fortsatt att köpa spel helt digitalt.

Det är så smidigt att kunna bläddra bland sina spel direkt på konsolen istället för att behöva byta skiva eller kassett.

Ja, om till exempel Steam skulle stänga ner så skulle jag vara totalt körd :D.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Släpps nu på fredag, visst? Har inte förbokat, tänker bara kolla runt och se om jag hittar ett exemplar i handeln. Och i värsta fall köper jag det digitalt.

Kontot avslutas
Skrivet av Mortyman:

Släpps nu på fredag, visst? Har inte förbokat, tänker bara kolla runt och se om jag hittar ett exemplar i handeln. Och i värsta fall köper jag det digitalt.

Det stämmer, det släpps nu på fredag


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Igår morse så fick jag veta att Super Mario 3D All-Stars var skickat, nu återstår det bara att se om det kommer idag med.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Detta blir nog det sista som jag skriver tills nästa vecka.
Om PostMord talar sanning så kommer de inte leverera mitt paket innan måndag. Så jag vill inte råka läsa saker om Super Mario 3D All-Stars som jag inte vill veta innan jag har fått spelet själv.

Så trevlig helg till er alla!


signatur

ゼルダの城

Medlem

Nervös? Inför vad? Att inte få något? Det tycker jag låter som att du har en för hög förväntan på att postnord skall leverera i tid. Du hade lika gärna kunnat köpa spelet på Elgiganten vid release.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ZeldasCastle:

Detta blir nog det sista som jag skriver tills nästa vecka.
Om PostMord talar sanning så kommer de inte leverera mitt paket innan måndag. Så jag vill inte råka läsa saker om Super Mario 3D All-Stars som jag inte vill veta innan jag har fått spelet själv.

Så trevlig helg till er alla!

Skrivet av Greenz:

Nervös? Inför vad? Att inte få något? Det tycker jag låter som att du har en för hög förväntan på att postnord skall leverera i tid. Du hade lika gärna kunnat köpa spelet på Elgiganten vid release.

Precis. Kör på detta om du verkligen vill ha spelet idag


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köpte det på Mediamarkt, nu idag, utan att ha förbokat innan. Som en man. Sju exemplar kvar hade de i hyllan.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Sunshine vore kul att spela på Switch. Det är nog det minst spelade Super Mario-spelet här hemma.

Ja, vilket är lite konstigt. Den gick ju att spela på Wii (som ju var gamecube-kompatibel, åtminstone de äldre modellerna av wii), men på Wii U och 3DS har det ju inte gått. (Ok, allt går att spela på Wii U, men det är en annan historia)

Med tanke på att spelet väl kom ut för nästan 20 år sedan betyder det att väldigt många som har Switch, förmodligen långt över 90% gissar jag helt fräckt, inte har spelat Sunshine. Och har man inte spelat Sunshine, och/eller Galaxy, eller (det i min mening lite överskattade Mario 64) är denna trippelbox ett kanoköp som lätt är värt pengarna.

(Jag inser att Mario 64 för sin tid var banbrytande, nyskapande, etc, men det har också åldrats mer än Sunshine/Galaxy, såklart)

Medlem

Jag som var lite orolig över att de skulle sälja slut så jag förbeställde från Komplett och Webhallen. Komplett levererades redan i torsdags och Webhallen i fredags, så nu sitter jag på två stycken.

Kontot avslutas
Skrivet av Gungnir:

Jag som var lite orolig över att de skulle sälja slut så jag förbeställde från Komplett och Webhallen. Komplett levererades redan i torsdags och Webhallen i fredags, så nu sitter jag på två stycken.

Jag beställde också från Komplett men Postnord höll det i Örebro fram till på fredag innan de skickade det vidare, så jag fick det idag.

Men det var väldigt kul att äntligen få spela Super Mario Sunshine igen. Har verkligen längtat


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg i alla fall


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Greenz:

Nervös? Inför vad? Att inte få något? Det tycker jag låter som att du har en för hög förväntan på att postnord skall leverera i tid. Du hade lika gärna kunnat köpa spelet på Elgiganten vid release.

Nej, jag var aldrig nervös att inte få något men jag såg väldigt mycket fram emot att få spela det i helgen.

Det var kul att det fanns spel kvar även i butik men det var ju ingen garanti, framför allt inte när jag hörde från UK att spel var slut väldigt snabbt i butiker och att det verkade som att de inte skulle få in något mer eftersom när de fysiska spelen har sålt slut så är de helt slut och butikerna kommer inte få in några nya exemplar.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Mortyman:

https://i.imgur.com/aB0MHtU.jpg

Köpte det på Mediamarkt, nu idag, utan att ha förbokat innan. Som en man. Sju exemplar kvar hade de i hyllan.

hahaha som en man Ok lol

Jag fick mitt i fredags. Funderar på att låta ser förbli oöppnat och inplastat och köpa en digital version till mig själv ifall värdet stiger? Men de kanske släppts för många ex för att de ska öka eller vad tror ni?

Kontot avslutas
Skrivet av Captain_Dracula:

Jag fick mitt i fredags. Funderar på att låta ser förbli oöppnat och inplastat och köpa en digital version till mig själv ifall värdet stiger? Men de kanske släppts för många ex för att de ska öka eller vad tror ni?

Jag tror mycket väl att det kommer öka tillslut, de flesta jubileumsutgåvor av spel från Nintendos större varumärken ökar förr eller senare känns det som.

Men om det stämmer att Nintendo bara har gjort ett antal fysiska exemplar av Super Mario 3D All-Stars och inte kommer göra några fler så känns det för mig som att Nintendo satsar mer på att sälja spelet digitalt och då tror jag att spelet kommer öka väldigt mycket efter mars nästa år när det inte längre går att få tag på det digitalt längre.
Så ett oöppnad exemplar kan nog bli värt en hel del tids nog.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Varvade Super Mario 64 här om dagen. Sunshine nästa? Eller blir det Galaxy, hm...

Medlem

Jag köpte allstars också.
Men alltså super Mario 64...
Vilket dåligt spel det är egentligen.
Helt klart sämsta 3d Mario imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Skrivet av Molotov:

Jag köpte allstars också.
Men alltså super Mario 64...
Vilket dåligt spel det är egentligen.
Helt klart sämsta 3d Mario imo.

Jag tycker att det har sin charm, men för mig är det att jag har det både som Virtual Console och nytappningen av spelet till DS, så jag har spelat mig ganska trött på det spelet.
Blir bara att jag spelar det ibland för att tänka på annat när jag känner att jag behöver ta en paus från Sunshine. Men just nu har det faktiskt blivit en del Galaxy med för det börjar bli väldigt svårt i Sunshine för mig, så jag behöver ta en paus från det spelet då och då.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Pallar inte med Sunshine. Det fick bli Galaxy. 15 stjärnor in.

Kontot avslutas
Skrivet av Mortyman:

Pallar inte med Sunshine. Det fick bli Galaxy. 15 stjärnor in.

Ja, det är en viss skillnad att spela dessa spelen kan jag tycka.
Gillar det fria i Super Mario 64, ett flertal banor och att man oftast själv får välja vilken stjärna man ska ta från bana till bana.

I Sunshine är det mycket snålare med banor, hade gärna sett fler banor i spelet istället för bara dessa 7. Sen är det inte lika fritt längre då man måste ta den stjärnan som är på banan när man spelar. Dessa två förändringar gör att jag kan känna lite besvikelse men jag tycker ändå att det är ett väldigt roligt spel, gillar miljön och det är ett spel som jag ändå längtar tillbaka till om jag inte har spelat det på ett tag.

Galaxy blir både mer friare plus mer instängt.
Det är fler banor att välja på och varje uppdrag på banorna gör att man får upptäcka något nytt när man spelar.
Instängt kanske är fel ord men det jag menar är att banorna inte är lika öppna och fria som det var till 64 och Sunshine, istället så blir det mer ett tydligare start och slut på banan, ungefär som att Nintendo försökte gå tillbaka till Super Mario spelens rötter fast i 3D. Detta tycker inte jag alls är illa utan istället väldigt bra och det är nog en av sakerna som har gjort Galaxy så bra som det är.

Hoppas att du får ork att ge dig in på Sunshine efter Galaxy.

Vet inte om jag sagt det här förut BTW men jag tycker att Galaxy känns roligare nu när man även kan spela det helt bärbart och inte behöver vara tvungen att vifta med Wii remotes längre.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Nu har jag äntligen klarat av Sunshine bara att försöka samla på alla Shines nu med.
Men innan det så blir det nog att klara av Super Mario Galaxy och Super Mario 64 igen.
Super Mario Galaxy var det många år sedan som jag klarade av så det blir det nog att jag ska satsa på först.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar