Det kan bli svårt att få tag på ett Playstation 5 i år

Medlem

Bokade redan i april så borde vara lugnt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

jbx
Medlem

Bokade i våras på cdon så ligger nog bra till.
Har även Xbox bokad men är tveksam till om jag ska ha den.. speciellt nu när det blir nytt grafikkort..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Lustigt. Här i Österrike kan man inte förboka någonstans. Vi ligger dock sjukt långt efter i det digitala livet här hehe

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Bokade i för 1 år och 5månader sen idag 😂

Edit: Gissar att det var den här artikeln som fick mig att förboka https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Skrivet av Dantrew:

17e April 2019. Vi kanske tar 2 av de 3

Bokade på Webhallen "Beställningsdatum 2019-04-17 17:46", hoppas på det bästa☺
Kostade bara 30 000Kr då

Medlem
Skrivet av whoo:

https://www.mynewsdesk.com/se/webhallen/news/foerhandsbokning...

”Nivåerna matchar redan nu vad Webhallen såg en månad innan Playstation 3, och fem månader innan Playstation 4, släpptes i Sverige.”

Det där var 23 april 2019...

Ja precis, tänkte inte på Wired, utan Road to PS5 i år. Efter det satte hypen igång på riktigt. Bokade man innan det är man nog rätt säker ändå, Sony har gått ut med att deras produktion gått upp sedan PS4. Jag bokade så sent som i juni och känner mig rätt trygg ändå.

Brytdatumet för PS4 var väl runt första oktober typ, om jag inte minns fel, de som bokade därefter missade första leveransen.

Medlem

Vet någon om priserna på spelen är officiellt satta än? 800kr för ett spel är ju fullständigt vansinne.

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Vet någon om priserna på spelen är officiellt satta än? 800kr för ett spel är ju fullständigt vansinne.

Låter snarare som ett fullt normalt pris med tanke på att priserna varit detsamma i över 30 år trots inflation på alla andra varor.

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Vet någon om priserna på spelen är officiellt satta än? 800kr för ett spel är ju fullständigt vansinne.

Det lär inte ändras. Tror det konverterar mycket folk till patient gamers.

Medlem

Bokade 1a Juni på Komplett, hittar ingen info där om vad man kan förvänta sig dock. Får väl se!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

09.59 öppnade sidan. Jag fick bekräftelse 10.01 på min bokning. Hade noll buggar. Vilken webbläsare körde du i?

Firefox, satt 9:50 och höll koll på sidan hela tiden :<

Medlem
Skrivet av PontusT:

Förbokade min på Mediamarkt i maj redan, fick mail från dem idag där de skrev att den släpps 19 november... 2099!
Orkar man vänta 80 liksom får vi en Wipeout 2097 remake med namnet Wipeout 2099 som lanseringstitel kanske? XD

2099? Fortfarande GTA V och Skyrim som släpps till den

Jag förbokade min på NetOnNet igår och fått bekräftelse, så hoppas de lever upp till den!

Skrivet av Rydell1986:

Låter snarare som ett fullt normalt pris med tanke på att priserna varit detsamma i över 30 år trots inflation på alla andra varor.

Hur är det logiskt? Kundbasen har fullkomligt exploderat under de senaste 20+ åren, samt du kan distribuera grymt billigare digitalt idag. Spelföretagen gör vinster utan dess like. Nej, det är bara girighet.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Vet någon om priserna på spelen är officiellt satta än? 800kr för ett spel är ju fullständigt vansinne.

-Techradar
"Sony has confirmed the price of its Worldwide Studios games will cost from $49.99 (about £39/AU$68) to $69.99 (about £54/AU$96) on PS5"

Ja, med tanke på det otroliga marginalerna det flesta konsolspel har så är det vansinne. Deras argument är att spelen är dyrare att tillverka. Men vi får ju faktiskt argumentera mot detta genom att säga att bolagen tjänar bra mycket mer pengar idag. Iom detta bör det väl sänka priserna istället?

Jag själv blir bara snålare och snålare , lite tålamod har gett mig betydligt bättre priser. Vissa spel som jag velat spela har jag fått gratis av Epic nu. Detta gör ju faktiskt att jag spenderar bra mycket mindre pengar.

It's not a lake, it's an ocean

De lär säljas på Ebay för helt galna priser som vanligt...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Får kanske bli en med läsare ändå, bokade digitalt först i onsdags men vanliga versionen ligger iallafall sedan ganska långt tillbaks. Eller så ger jag bort den till någon behövande och väntar på den digitala versionen, får se hur det ser ut om någon månad.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Får kanske bli en med läsare ändå, bokade digitalt först i onsdags men vanliga versionen ligger iallafall sedan ganska långt tillbaks. Eller så ger jag bort den till någon behövande och väntar på den digitala versionen, får se hur det ser ut om någon månad.

Ja jag skulle även här klara mig med den digitala egentligen men det är den med skivläsare som är bokad sen länge så får väl bli den. Så kan man ju dessutom köpa spel på skiva om nu den lusten skulle falla på (inte troligt).

Om det nu blir någon alls på release i och med bristen.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Mirage:

2099? Fortfarande GTA V och Skyrim som släpps till den

Jag förbokade min på NetOnNet igår och fått bekräftelse, så hoppas de lever upp till den!

Hur är det logiskt? Kundbasen har fullkomligt exploderat under de senaste 20+ åren, samt du kan distribuera grymt billigare digitalt idag. Spelföretagen gör vinster utan dess like. Nej, det är bara girighet.

Hahaha ja det är så aktiebolag fungerar....inte fan är det att jobba med så små marginaler som möjligt. Så jo det är fullkomligt logiskt att tv-spel följer inflationen.

Medlem

Ni som bokat på webhallen har ni fått någon form av bekräftelsemail nu när de satt priset? Det stod på deras websida att de skulle skicka ut till de som förbokat när priset var satt. Själv har jag inte fått nått, bokade i slutet av maj.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ni som bokat på webhallen har ni fått någon form av bekräftelsemail nu när de satt priset? Det stod på deras websida att de skulle skicka ut till de som förbokat när priset var satt. Själv har jag inte fått nått, bokade i slutet av maj.

Hej, lars_kongo,
Jag har bara fått en generell orderbekräftelse, inget mer specifikt om tillgång eller pris på Ps5an.

Hoppas på leverans, men jag bokade samma dag som nyheterna släpptes så jag förstår att jag kanske är långt bak i listan.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Bokade på Webhallen "Beställningsdatum 2019-04-17 17:46", hoppas på det bästa☺
Kostade bara 30 000Kr då

Haha race to the finish line. Min ligger från 09:12 på samma dag då och har lika placeholderpris. Ser sjukt ut med 30k för en konsol. Bör komma på mailen nästa vecka om man blivit tilldelad någpn. Men lyckas inte vi norpa någon så känns det som helt galet låg tillgång.

Medlem

Bokade min februari i år så är nog säker

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ni som bokat på webhallen har ni fått någon form av bekräftelsemail nu när de satt priset? Det stod på deras websida att de skulle skicka ut till de som förbokat när priset var satt. Själv har jag inte fått nått, bokade i slutet av maj.

Ingen bekräftelse än. Jag kontaktade dem i den frågan tidigaee och då fick jag veta att dem kommer informera alla som bokat om du får den på release eller inte.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ni som bokat på webhallen har ni fått någon form av bekräftelsemail nu när de satt priset? Det stod på deras websida att de skulle skicka ut till de som förbokat när priset var satt. Själv har jag inte fått nått, bokade i slutet av maj.

Skrivet av eeesak:

Hej, lars_kongo,
Jag har bara fått en generell orderbekräftelse, inget mer specifikt om tillgång eller pris på Ps5an.

Hoppas på leverans, men jag bokade samma dag som nyheterna släpptes så jag förstår att jag kanske är långt bak i listan.

Gick in och kollade nu och hade visst fått detta igår:
"Hej xxxxxxxx,
Vi vill uppmärksamma dig om att en produkt i din order har fått ett nytt releasedatum:

2020-11-19
Din beställning:
Ordernummer: xxxxxxxxxx
Orderdatum: 2019-04-17
Fraktsätt: Brev / Postpaket

Playstation 5 Konsol (PS5)
Artikelnr: 300815
Vill du göra en ändring i ordern är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Se till att ha ditt ordernummer tillhands."

Inget annat, vad jag kan se.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Gick in och kollade nu och hade visst fått detta igår:
"Hej xxxxxxxx,
Vi vill uppmärksamma dig om att en produkt i din order har fått ett nytt releasedatum:

2020-11-19
Din beställning:
Ordernummer: xxxxxxxxxx
Orderdatum: 2019-04-17
Fraktsätt: Brev / Postpaket

Playstation 5 Konsol (PS5)
Artikelnr: 300815
Vill du göra en ändring i ordern är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Se till att ha ditt ordernummer tillhands."

Inget annat, vad jag kan se.

Ok, den där har jag inte fått. Kanske kört för min del då, om det inte skiljer för att jag välde att hämta i butik.

Medlem

Jävlar vad många som bokade i april 2019 på webhallen då 😂 håller tummarna för oss alla, lite mer orolig blev man ju nu faktiskt

Inaktiv

@lars_kongo: Jag bokade min december men jag valde också som du hämta i butik. Men jag har inte heller fått nån mail. Men kanske är det som du skriver att skiljer för man valde att hämta i butik.

Medlem
Skrivet av anon_329283:

@lars_kongo: Jag bokade min december men jag valde också som du hämta i butik. Men jag har inte heller fått nån mail. Men kanske är det som du skriver att skiljer för man valde att hämta i butik.

Hoppet lever tills det är bekräftat kört

Medlem
Skrivet av laban005:

Bokade på webhallen för 1 år och 5 mån sen imorgon så fan dig om du tar den sista 😂😋

Skrivet av SkogsTrollet:

Bokade i för 1 år och 5månader sen idag 😂

Edit: Gissar att det var den här artikeln som fick mig att förboka https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Då har ni den bokad till det eminenta priset av 29.999 precis som mig gissar jag. RTX 3090 känns lite väl billig känns det som. 😉

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Då har ni den bokad till det eminenta priset av 29.999 precis som mig gissar jag. RTX 3090 känns lite väl billig känns det som. 😉

Samma här, också det priset som stod i förbokningen tills i dag när de uppdaterade min order med nya satta priset.

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Samma här, också det priset som stod i förbokningen tills i dag när de uppdaterade min order med nya satta priset.

Jag har tydligen kvar mitt pris, gissar att jag får den uppgraderade versionen av PS5 med ett RTX 3090 som GPU........ 😉 Då hade jag faktiskt kunnat betala det.

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Samma här, också det priset som stod i förbokningen tills i dag när de uppdaterade min order med nya satta priset.

Det står fortfarande 29 999Kr för mig under beställning, kollar jag på produktsidan så ändra det sig ifrån 10 000Kr till 5 990Kr typ igår.
10 000 stod det rätt länge på produktsidan.

Ursäkta om jag är petig

Skriv svar