Diskutera – Vad avgör om du köper Playstation 5 eller Xbox Series X/S?

Robot
Diskutera – Vad avgör om du köper Playstation 5 eller Xbox Series X/S?
Medlem

Det företaget som har betett sig minst som ett svin och har störst utbud när jag väl har pengar att köpa en konsoll och ny tv.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

ps5 för exclusive spel. På xbox är det bara halo som jag gillar så när det väl kommer fixar jag spelet på pc

Medlem

Spelen och spelprenumerstionstjänster. Playstation now var en besvikelse, däremot xbox motsvarighet verkar överlägsen. Att man dessutom kan köra med pc-polare är ett plus. Gick från xbox 360 -> ps4. Nu blir det nog xbox igen.

jbx
Medlem

Blir en ps5 och ett 3080 eller 3090, de borde täcka in de flesta spelen ett tag framöver.

Anledningen till att jag hoppar Xbox är att spelen kommer till PC också.
Ps5 är givet då jag gillar deras spelserier.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

PS5 för exklusivitet.
Som nämndes i fragzone-fredag; Jag använder PC som mitt primära spelsystemet. Det finns nästan ingen anledning för mig att skaffa ett xbox när båda har mer eller mindre tillgång till samma ekosystem.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Blir ett Playstation 5 för de exklusiva titlarna. Siktar på ett köp lagom till nästa God of War.

Medlem

Jag tycker Sony har skött sig riktigt bra den här generationen och jag känner inte att Xbox presenterar något som jag vill ha eftersom jag fortfarande föredrar att köpa spel.
Tyvärr inte heller så många spel på deras plattform som jag är sugen på.
Så det kommer med största sannolikhet bli ett PS5.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Blir köp när det första exklusiva spelet kommer till ps5 som känns värt att köpa konsolen för. Antagligen GoW eller horizon zero dawn.

Medlem

Det blir en PS5 först, dels pga hur besviken jag blev på hela One-generationen men också för hur bra jag tycker att PS4:an varit. Blir enkelt att följa Sony i detta fall.

Jag hoppas att Microsoft vinner tillbaks mig, men kommer vänta tills Halo Infinite.

Medlem

PS5 för platform exclusives helt klart, Playstation har varit sjukt starka på den biten sedan slutet på PS3 eran.

Enda jag var intresserad av XBox för förr var i princip Gears of War och Halo om jag ska vara ärlig.

Medlem

Främsta anledningen till att jag köpt konsoler är JRPGs, och där har Playstation alltid haft ett övertag över Xbox bortsett från början av 360/PS3-åren.

Fast nu under den senaste konsolgenerationen så upptäckte ju japanerna Steam, allt fler JRPGs släpps där. Så snart är en konsol i stort sett onödig, för mig i alla fall.

Medlem

PS5 för de exklusiva spelen. Hade både Xbox One och Ps4 förra generationen, och Xboxen användes för ett spel under hela perioden. Så svårt att motivera en till Xbox. Dock prenumererar jag på Xboxs tjänst för min PC, mycket värde tycker jag, trots höjning. Kanske får pausa den i och med PS5:an då jag förmodligen kommer spela mest där, men kommer nog återkomma till den.


signatur

Videomupp

RHK
Medlem

Xbox. Att man slipper köpa nya extra kontroller är ett stort plus.
Samt gillar att kunna köra mina gamla spel utan att behöva ha flera konsoler framme.

Medlem

sony kommer ju ha dom bästa spelen det är inget snack om saken så det säger sig självt vilken konsoll vinner. finns ytterst få exklusiva xbox spel som inte kommer till pc.

Medlem

Ps5 exklusiva spel

Har redan en bra dator till allt annat

Medlem

Som dom flesta skriver: PS5 för dom exklusiva och PC för multiplattforms titlar och Xbox Game Pass

Medlem

Blir nog båda, gillar både Halo och God of war

Medlem

Helt klart PS5 (digital), för exklusiviteten, PSVR och att det känns som att de har tänkt mer på att det INTE är en mini-PC och därför fokuserar på mer än bara att uppgradera styrkan i hårdvaran, utan även på 3D-Audio, nya kontroll-features och hur det ska fungera, med ex. nytänkande lösningar såsom SSD:n.
Jag vill ha en konsol i vardagsrummet med dess speciella och specifika egenskaper och features, inte en minivariant av datorn.

Sedan ett helt nytt kraftfullt PC system med en RTX 3080 (om inte AMD helt plötsligt överraskar)...

(Det enda som kan ändra planerna är dock ljudnivån, för jag vill inte ha ännu en jetmotor som PS4...)

Medlem

Kanske köper en Playstation för första gången i livet. Har alltid kört Nintendo + PC.
Så lutar att att bara lägga till en PS5 vid sidan om switchen och PCn.
Hade alla spel kunnat spelats på båda konsolerna hade jag nog hellre kört en Xbox, gillar Microsofts ekosystem.
Vet inte vart fasiken jag ska stuva undan PS5an dock. Personligen tycker jag den är så hemskt ful att jag kanske gömmer den i kartong med lite hål i för luftflöde

Medlem

Väljer PS5 för exklusiviteterna men fortsätter att spela primärt på PC.

Medlem

PS5 för exklusiva spel samt att Sony tänker på fler dimensioner så som handkontrollen som ger dig feedback och 3D-ljud (Som Dolby är rädda för). Kul att de tänker utanför boxen

Medlem

Bestämt mig för series s Har en 4k tv dock men Stadia får nyttja den upplösningen och series s de spel som ej kommer till Stadia
Först och främst en penningfråga denna generation men man vet ju inte hur morgondagen ser ut

Medlem

PS5. MS har ju redan utlovat alla deras firstparty på PC vilket är den plattform där jag spelar mest. Barnen är generellt inte alls intresserade av spelen som släpps på Xbox/PC från MS men skulle de vara det hade jag antagligen skaffat en xbox av den anledningen att det är billigare i längden att köpa en konsol och köra spelen på den än att flera gånger behöver köpa 2 spel bara för att båda kidsen är intresserade.

NuZ
Testpilot

Blir båda för att få alla spel. Önskedrömmen vore om det inte fanns exklusiva spel utan de konkurrerade om prestanda/pris/funktioner/komfort/pris i onlinebutikerna istället och man kunde nöjja sig med en plattform. Precis lika smidigt som PC-MR folket har det. Om jag får tag i en PS5 blir det med DS då det var PS3ans bästa spel och på Xbox series X blir det fortsatt prem på Game Pass som är en sjukt bra tjänst.

TV redo, kroppen redo, soffan redo, sambon......... inte redo för november. 1 av 4 saker man har flera månader på sig att lösa så det ska gå bra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ett Xbox denna gen. Sonys exklusiva titlar lockar mig inte så mycket, kör mest 3rd party ändå. Gamepass och har redan massa x1 kontrollers så skönt att ej behöva spendera massa på det.

Medlem

Kommer köpa en Xbox x. Främst för att jag redan är i systemet, gillar också användarvänligheten med bakåtkompatibilitet för spel och handkontroller.
Är också väldigt glad att xboxen ser ut som den gör, en ps5 hade jag varit tvungen att gömma undan. 😉

Medlem

Playstation 5 då de inte släpper spel på andra enheter. Men bli nog inte köp förens tidigast Q2 nästa år eller så. Inget intressant riktigt som kommer innan som lockar köp av konsol för 6000.

Xbox skippar jag denna gång då jag har Game Pass ultimate och kan spela de spel jag vill på datorn eller min platta om jag är på resande fot.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Xbox. Är redan inne i det träsket. Trivs med den och menyerna. Exklusiva spel som ps har suger rätt hårt enligt mig, så jag är inte ett dugg intresserad. Kanske något. Men som sagt. Det blir båda ändå. Xbox detta år och ps5 nästa år. Gillar kontrollen som ps har. Därav blir det en ps5 nästa år.

Medlem

Xbox för Gamepass, handkontrollen och Forza 😄

123
Skriv svar