Som befarat - spelen till nextgen blir dyrare

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Hur är det med bakåtkompabiliteten?
Kan jag bara stoppa i en PS4-skiva och lira?

Ingen som vet?
Kanske ej finns information om det.

Medlem

Och så massa DLC och season pass på det? Nej tack. Det börjar närma sig 1000 lappen för spel. Tycker det är lite sjukt.

Med tanke på hur mycket skit som släppts halvfärdigt.

Medlem
Skrivet av Floppydick:

För att det är ett bra tillfälle att öka priser och tjäna mer pengar?

Dom ekonomiska resultaten är ju publik information så det är ganska lätt att se att det inte går någon nöd på företagen..

Fråga inte mig, det är jag som frågar dig.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

800kr för ett spel... Vilket skämt

Ojoj, lilla gossebarn uppväxt med Steam...

N64 spel kostade 799-899:- på 90-talet. Inte justerat för inflation...

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Ojoj, lilla gossebarn uppväxt med Steam...

N64 spel kostade 799-899:- på 90-talet. Inte justerat för inflation...

Nej, jag är uppväxt med N64. Prata inte strunt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det enda rätta om man ska köpa spel är att ligga typ ett eller ett halvt år efter releases, då får man färdiga spel på rea. Men jävlar vad svårt det är att göra så...

Medlem

Inte överraskad med tanke på hur billiga nya konsolerna är. De måste tjäna pengar från spelen istället.

Medlem

Ja man får välja sina spelköp med omsorg

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Ojoj, lilla gossebarn uppväxt med Steam...

N64 spel kostade 799-899:- på 90-talet. Inte justerat för inflation...

Inte heller justerat för kartellbildningen som höll priserna på den nivån.

Medlem
Skrivet av daver:

Inte heller justerat för kartellbildningen som höll priserna på den nivån.

Exakt, trodde bara det var jag som kom ihåg nyheterna om kartellbildning som nintendo blev stämda över på den tiden när alla började dra fram exempel om hur dyra spel var på 90 talet.
Jag menar det är ju samma Nintendo som år 2020 skapar artificiell tillgångsbrist på Super Mario 3D All-Stars bara för att hålla upp priserna. Dom har alltid vart ett företag som gjort sån skit för att undvika sänka priset på sina spel.

Skriv svar