No Man's Skys kommande uppdatering Origins är "starten på något nytt"

Robot
No Man's Skys kommande uppdatering Origins är "starten på något nytt"

Nästa vecka tar vi ytterligare ett litet steg på en längre resa.

#Hello-games, #No-mans-sky


Medlem

Oh my tinglar lite i rymd benen nu!

Medlem

Håller med! 😊 ett mysigt spel som man återkommer till lite då och då.

Skribent
Skrivet av Dralle:

Oh my tinglar lite i rymd benen nu!

Skrivet av VeZZLaN88:

Håller med! 😊 ett mysigt spel som man återkommer till lite då och då.

Något specifikt ni hoppas på? Jag har inte lirat mer än några timmar, och det var jäkligt länge sedan. Jag fastnade inte riktigt för det, men konceptet är sjukt häftigt.

Medlem

Köpte spelet vid release på X-box men har inte startat det än. Känns som att man förhoppningsvis får en trevligare introduktion till spelets universum än de som drog igång direkt på PS4ans första dag. Förutsatt att man finner tid och lust att spela det någon gång..

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Något specifikt ni hoppas på? Jag har inte lirat mer än några timmar, och det var jäkligt länge sedan. Jag fastnade inte riktigt för det, men konceptet är sjukt häftigt.

Mer variation är nog något de flesta hoppas på. Det vore kul med fler biomes (biomer på svenska?) på en och samma planet, så att det blir roligare att bo och utforska en planet snarare än solsystem.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Baronova:

Mer variation är nog något de flesta hoppas på. Det vore kul med fler biomes (biomer på svenska?) på en och samma planet, så att det blir roligare att bo och utforska en planet snarare än solsystem.

Bra poäng, det skulle definitivt lyfta utforskandet.

Skribent
Skrivet av Baronova:

Mer variation är nog något de flesta hoppas på. Det vore kul med fler biomes (biomer på svenska?) på en och samma planet, så att det blir roligare att bo och utforska en planet snarare än solsystem.

Jag skulle gillar mer varierande terräng och höjdskillnader. I mån att det skulle kunna finnas stora berg, djupa hav. Tänk att komma nedflygande och mötas av en bergstopp likt Mount Everest....eller en stor grand canyon liknande sak som skräcker sig flera mil på planeten. Sådant hade jag gillar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag fastnade tyvärr aldrig för det..... kändes mest som att man gick å skjöt i 15 sek, sen inventory full, skjöt 15 sek, inventory full, skjöt 15 sek, inventory full

Hade rådålig prestanda i det senast jag testade också. 30-45fps med en 4670K/1070 för ett spel som inte ser mer än sådär ut på sin höjd?

Medlem

Riktigt bra spel. Särskilt i vr. Mys känsla när man sitter i sitt rymdskepp och det ösregnar utanför.

Medlem

Riktigt imponerande att de fortfarande släpper massor av stora uppdateringar med tanke på vilken flopp det var i början. Stor eloge.

Medlem

Gillar NMS väldigt mycket nu, men önskar att det fanns olika rymdstationer. Det blev väldigt enformigt att se samma typ av station om och om igen...

Medlem

Har verkligen försökt att gilla spelet. Förra året la jag ner ca 100h på det men gav sedan upp.
Alla planeter är I princip lika dana, bara annan värme och färg (bortsett från de sällsynta)
I övrigt så är det ett värdelöst ui och typ bara grinding.
Kommer inte att ge det en till chans.

Medlem

Fool me once, shame on you...

Geeks Gaming

Jag önskar mig hemligheter!
Med det menar jag lite en blandning av subnautica och astroneer som verkligen premierar utforskande utanför gränserna på sina egna vis.

Visst går det att förstöra terräng i nms men det har aldrig känts riktigt belönande.

Medlem

Det här låter väldigt spännande! Vågar man hoppas på en uppdaterad spelmotor som bjuder på next-gen grafik och större världar med mer variation?

Medlem

@Bojkott: Det är väl ganska okej som det är? Grafikmässigt alltså.
Annars vill man ju kanske se lite mer variation på byggnader och rymdstationer osv.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Mer variation är nog något de flesta hoppas på. Det vore kul med fler biomes (biomer på svenska?) på en och samma planet, så att det blir roligare att bo och utforska en planet snarare än solsystem.

Kolla på bilden, marken är ju uppdelad i biomes. Så nåt åt det hållet skulle det kunna vara.

Medlem

Tyvärr föll spelet på det som man på förhand hoppades mest på, själva utforskandet. För i ärlighetens namn, hur kul är det att komma till ett nytt solsystem med nya planeter bara för att finna exakt samma generiska uppbyggda system och miljöer som i det förra systemet du besökte? Har du besökt 3-4 system så har du i princip sett allt i spelet. Kraschade rymdskepp och små settlements utspridda med jämna, korta mellanrum på alla planeter. Variationen är obefintlig. Det blir väldigt fort tråkigt. Hade man nån gång kunnat hitta något mer eller mindre unikt och eller bara tomma planeter för omväxlingens skull hade det varit ett steg i rätt riktning.

Konceptet är underbart och fantasieggande men det höll inte hela vägen. Hoppas verkligen på nån form av uppföljare som gör själva utforskandet mycket mycket mer givande.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Mer variation är nog något de flesta hoppas på. Det vore kul med fler biomes (biomer på svenska?) på en och samma planet, så att det blir roligare att bo och utforska en planet snarare än solsystem.

Det här så mycket. Som det är idag så räcker det med att landa på en planet så vet man om man vill stanna eller inte. Få utforska planeter skulle göra det mer spännande.

Jag tillhör en av dom få som gillat No Man Sky sedan release, sedan har det bara blivit bättre med varje patch. Jag kommer tillbaka till spelet med jämna mellanrum.

Skägg.
10 Chambers

Började precis lira det igen och starten är verkligen mycket bättre. Så länge man inte är inställd på att sticka ut och upptäcka på en gång.


signatur
Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Köpte spelet vid release på X-box men har inte startat det än. Känns som att man förhoppningsvis får en trevligare introduktion till spelets universum än de som drog igång direkt på PS4ans första dag. Förutsatt att man finner tid och lust att spela det någon gång..

Själv är jag precis tvärtom. Gillade spelet i början. Ja, det var snabbt "enformigt", men väldigt "zen", lite som meditation efter jobbet. Nu finns det så mycket i spelet att det känns jobbigt att gå tillbaka till det. Inte särskilt intresserad av byggande osv. Håller med de som säger att de lite missade hela "exploration" rätt tidigt. Finn sju mer nu i och för sig med undervattenspatchen m.m. Men det var nog enklare att börja för.
Lite som en del gamla strategispel, men inte alls på samma nivå givetvis: Med alla DLC:er är de så komplicerade, oöverskådliga och övermäktiga att komma in i om man inte var med från början. (Crusader Kings 2 med 45 DLC, I'm looking at you, punk.)

Medlem
Skrivet av employed:

Fool me once, shame on you...

Fool me twize, shame on me!!!!!

Medlem
Skrivet av employed:

Fool me once, shame on you...

Men nu är det ju faktiskt så att spelet blivit väldigt bra utan att man behövde betala mer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Själv är jag precis tvärtom. Gillade spelet i början. Ja, det var snabbt "enformigt", men väldigt "zen", lite som meditation efter jobbet. Nu finns det så mycket i spelet att det känns jobbigt att gå tillbaka till det. Inte särskilt intresserad av byggande osv. Håller med de som säger att de lite missade hela "exploration" rätt tidigt. Finn sju mer nu i och för sig med undervattenspatchen m.m. Men det var nog enklare att börja för.
Lite som en del gamla strategispel, men inte alls på samma nivå givetvis: Med alla DLC:er är de så komplicerade, oöverskådliga och övermäktiga att komma in i om man inte var med från början. (Crusader Kings 2 med 45 DLC, I'm looking at you, punk.)

Det var ju tråkigt att höra. Tänkte inte ens på att flera av de nyligen tillagda mekanikerna skulle kännas nödvändiga utan att de bara skulle innebära fler sätt att chilla i universum på men det är klart att det kanske även kan innebära en risk

Medlem
Skrivet av shelter:

@Bojkott: Det är väl ganska okej som det är? Grafikmässigt alltså.
Annars vill man ju kanske se lite mer variation på byggnader och rymdstationer osv.

Visst är grafiken okej, men ray tracing hade ju inte suttit fel. Tror det skulle se riktigt grymt ut i grottor, i kombination med självlysande växter och djur.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Mer variation är nog något de flesta hoppas på. Det vore kul med fler biomes (biomer på svenska?) på en och samma planet, så att det blir roligare att bo och utforska en planet snarare än solsystem.

Håller helt med dig! När man väl etablerat sig på en planet vore det kul om det fanns lite rejälare material för att sporra en att utforska lokalt.

Olika biomes på en planet vore suveränt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Har verkligen försökt att gilla spelet. Förra året la jag ner ca 100h på det men gav sedan upp.
Alla planeter är I princip lika dana, bara annan värme och färg (bortsett från de sällsynta)
I övrigt så är det ett värdelöst ui och typ bara grinding.
Kommer inte att ge det en till chans.

Kudos ändå för att du lagt 100h på något du försökt gilla, själv har jag svårt att ens komma över timmen spelad om jag inte fastnar direkt...

KoP
Medlem
Skrivet av Baronova:

Mer variation är nog något de flesta hoppas på. Det vore kul med fler biomes (biomer på svenska?) på en och samma planet, så att det blir roligare att bo och utforska en planet snarare än solsystem.

Ekosystem.

Men jo, småkul spel att återvända till då och då när det kommer något nytt, men det känns ändå som om man tröttnar allt för fort trots uppdateringar. Man bygger någon ny bas, utforskar nya funktioner, kör några uppdrag och.. sen känns det som att det inte finns något som driver en vidare. Det behövs mera komplexitet i spelet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ekosystem.

Men jo, småkul spel att återvända till då och då när det kommer något nytt, men det känns ändå som om man tröttnar allt för fort trots uppdateringar. Man bygger någon ny bas, utforskar nya funktioner, kör några uppdrag och.. sen känns det som att det inte finns något som driver en vidare. Det behövs mera komplexitet i spelet.

Usch nej, behåll komplexiteten i andra liknande titlar, NMS är mysigt att peta på ibland, finns overhaul mods som fungerar strålande för att hjälpa till variationen i spelet.

12
Skriv svar